1. YAZARLAR

  2. Necati Şahinkaya

  3. ÜNİVERSİTE SINAV SONUÇLARI
Necati Şahinkaya

Necati Şahinkaya

ÜNİVERSİTE SINAV SONUÇLARI

A+A-

ÜNİVERSİTE SINAV SONUÇLARI

Üniversiteye giren öğrencilerin sınav sonuçları, sınavdan bir kaç ay sonra açıklandı.

Bu yıl sınava giren 2 milyon 260 bin adaydan 960 bin öğrenciden yarısı toplamda 15 soruyu bile doğru yapamadıkları için 180 puan barajını geçeedi.

41 bin öğrenci yarım doğrusu dahi olamadığı için puanı hesaplanamadı, sıfır aldı.
Matematik  40 soruda 3.9
Fizik 14 soruda 1.1
Biyoloji 13 soruda 1.6
Kimya 13 soruda 1.1

Yıllar önceleri sınıf mevcutları çok olmasına rağmen diğer imkanlar  da yeterli değildi.Öğrenciler yine başarılıydı.Önemli olan Türkçe, Matematik, ilkokul birinci sınıftan itibaren çok başarılı yürütülmeli.

Sınıftaki öğrencilerin seviyelerine göre her öğrenciyi kendi kulvarlarında koşan yarışmacılar gibi az arayla beraber bitirmeli. Öğrenciler kendisine olan güvenini yitirmemeli. Bir okulda en önemli faktör, okuldaki yöneticidir. Gelen emirlerle meşgul, herkese tepeden bakan yöneticiyle başarı sağlamak mümkün değil.Yöneticiler, öğretmenler, öğrencilerin beklentilerini yüksek tutmalı. Her şeyi dert eden yönetici ile bir yere varılamaz. Önemli ders olan matematikte verdiğim ödevlerden örnek vermek istiyorum:
Hepsinin yapabileceği basit bir problem.
Yüzde 70'inin yapabileceği problem.
Yüzde 50'sinin yapabileceği problem.
Yüzde 30'inin yapabileceği problem.
Yüzde 15'inin yapabileceği problem.
Yüzde 5'inin yapabileceği problem.
Haftanın üç günü matematikten ödevleri veriyordum. Türkçe, Matematikten başarılı olamayan öğrencilerin geleceği olmuyor. Bu iki ders temel ders. Güzel okuma,okuduğunu anlama, anlatma,dilbilgisi kurallarına göre yazı ile ifade edebilme. Öğretmen bir yıl içerisinde kesintiye uğratmadan bu süreci iyi yönetecek. Türkçe matematik dersini yıl sonuna kadar gözlem altında tutacak. Okumayan öğrenci olmaz, okutamayanlar vardır. Öğrenemeyen öğrenci yoktur, öğretemeyen öğretmen vardır. Bazı öğrencilerin zeka seviyesi düşük olabilir. Köy enstitüleri, öğretmen okulları, eğitim enstitüleri başarılı eğitim kurumlarıydı. Müzik, resim, beden eğitiminde de yetenekli öğrenciler ihmal edilmemeli, yönlendirilmeli.

'Duyarsam unuturum, görürsem hatırlarım, yaparsam öğrenirim' ilkesi önemli.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum