Matematiği Sevdiren Kitap Çıktı

Bu yazımda siz değerli okurlarıma son kitabm hakkında bilgi vereceğim. “Sevdim Seni Matematik” isimli üçüncü kitabım ALFA yayınları arasından çıktı.

Kitabın İçerisinden Birkaç Cümle:

“Her insanın doğuştan getirdiği matematiksel bir yeteneği vardır. Ünlü bilim adamı Prof. Dr. Robert Ornstein yapmış olduğu bir araştırmada insan beyninin sağ beyin ve sol beyin olarak ikiye ayrıldığını tespit etmiştir. Ornstein"in bu araştırmasına göre sağ beyin müzik, resim gibi sosyal yanların organize edildiği bölüm iken, sol beyin daha çok sayısal yani matematiksel işlemlerin organize edildiği bölümdür. Bu araştırma her insanda aslında matematik yeteneğinin var olduğunu ispat etmesi açısından çok önemlidir.

Çocukların, anasınıfına giderken küpleri, prizmaları doğru yerlere yerleştirerek geometride çok iyi olmasının. İlköğretimin ilk yıllarında 2"şerli 4"erli saymayı oyun haline getirmesinin, toplama ve çıkarma yaparken mutlu olmasının nedeni sol beynin ihtiyaçlarının karşılanması ve bu gücün kullanılmasıydı.

Daha sonra ne oldu peki. Sınıflar ilerledikçe öğretmen çocuğu yanlış yaptığında azarlamaya başladı. Annesi, babası ona sürekli matematik dersinin nasıl geçtiğini ve bu derse çok çalışması gerektiğini söyledi. Gördüğü herkes ona çarpım tablosundan bir şeyler sormaya başladı. Öğretmeni zorla çarpım tablosunu ezberlemesini istedi. Daha sonra o, her matematik işlemini ezberlemesi gerektiğini düşündü ve ezberlemeye başladı. Ona üst sınıflarda okuyan öğrencilerde sürekli matematiğin zor olduğunu söyledi. İstese de başaramayacağına inandı böylece. Karnesini aldığında ise herkes ilk önce matematik dersine bakıyordu. Ona göre aferin alıyor yada alamıyordu.

Matematiğe verilen bu önem önce onu korkuttu. Bu korkusu onu matematik dersini ezberlemeye yöneltti. Ezberden dolayı matematik zevk vermemeye başladı. Güncel hayatla matematik arasında bağlantıyı da bir türlü kuramadı. Zamanla matematik korkusu çoğaldı. Bu korku onda nefret duygusunu geliştirdi. Doğuştan gelen ve sol beynin özelliği olan “matematik yeteneğini” bastırmaya başladı. Böylece matematik dersinde başarısız olmaya başladı. Ama bu yaşadıklarının farkına bile varmadı. Matematikte başarısız olmasının asıl nedenlerini bir türlü göremedi. O kendini başarısızlığa mahkûm olan biri olarak kabullendi. Mücadeleden vazgeçti.

İşte bu kitap, sana vazgeçmemen gerektiğini hatırlatmak, “matematik başarısızlığının” nedenlerini görmene yardımcı olmak ve onunla mücadele ederken sana kılavuzluk yapmak için yazıldı.”

Kitap Arka Kapak Yazısı:

Matematikte başarılı olmayı istiyorum ve başarılı olmamın tek yolu BENDEN geçiyor."

 Bu kitap, vazgeçmemen gerektiğini hatırlatmak, "matematik başarısızlığının" nedenlerini görmene yardımcı olmak ve onunla mücadele ederken sana kılavuzluk yapmak için yazıldı.

 Matematikte başarılı olmak için yapılması gerekenleri yapacak tek kişi SENSİN!

 Matematik birçok öğrencinin sevmediği dersler sıralamasında zirveyi kimseye kaptırmamaktadır. Lise ve üniversiteye giriş sınavlarında matematikte tek bir soru dahi cevaplayamayan binlerce öğrencinin olduğu gerçeği karşısında bu başarısızlık küçümsenmemelidir.

 Anneler, babalar, öğrenciler ve hatta öğretmenler bu başarısızlığı öğrencinin "matematik yeteneğinin" olmamasına dayandırır. Ancak yapılan araştırmalara göre her çocukta matematik yeteneği vardır. Matematikte başarısızlık "matematik korkusu" ve "matematiği sevmeme" duygusundan kaynaklanır.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Ahmet Yıldız Arşivi
SON YAZILAR