“Samsung”, üzdü!.

Samsung"tan 22/04/2007 tarihinde bir S730 model dijital fotoğraf makinesi aldım.  Makineyi bir süre gerek haberlerde gerekse özel olarak kullandım. Genel olarak iyi sonuçlar aldığım makine 1 yılın sonunda ilk arızasını patlattı. Makineni arkasındaki monitörde çektiği resimleri göstermez olmuştu. Garanti kapsamında olduğu için bu arızası 15 günlük bir süreçte İstanbul"a gönderilerek giderildi. Aradan bir süre daha geçti ve bu süreçte makinemde başka bir arıza peydahlandı. Arızanın adı objektif kapanmadığı için bir parça değiştirildi. Bu sürede makine garanti kapsamından kılı kılına çıkmıştı. Ardından bir başka arıza daha gerçekleşti. Bu kez haber fotoğrafları çekerken çektiğim resimlerin tümünde fluluk meydana geliyordu. Yalnızca kamera çekimi yaptığımda sonuç alabiliyordum. Yeniden Samsung yetkili servisinin yolunu tuttum ve Şatır Motoru denilen parça  değiştirildi ve makinem kısa bir süre normal şartlarda çalıştı. Aradan bir hafta yada 10 gün gibi zaman geçtiki benim makineyle bir haberde fotoğraf çekmem gerekti. Ancak ne arar benim şarjdan yeni çıkardığım ve skiden bana 4 günden fazla giden piller  üst üste dört fotoğraf çekmeden pil zayıf ifadesiyle makinem kapandı. Bende doğal olarak fotoğraflarımı çekemeden haberden geriye döndüm. Buna bizim haber dilinde ne denir?  Gazeteci  arkadaşlarım çok iyi bilirler. Her türlü şekle maruz ifadelerle karşı karşıya kalırsınız. Yine yol göründü Samsung yetkili servisine elimde makineyle servise gittiğimde makinenizi bırakın serviste takip edilecek ve biz size sonucu bildireceğiz dediler. Dedikleri gibi de yaptılar. 3-4 gün sonra bir telefon acı acı çalıyor. Telefonu açtığımda karşı taraftan müsait misiniz biz Samsung servisinden arıyoruz. S730 fotoğraf makineniz hakkında konuşmak istiyoruz dediler. Müsait olduğumu söyledikten sonra kendi kendime dedim gibi Mehmet sanıyorum Makine olumsuz bir sonuç doğurdu yoksa içime bu kadar kurt düşmezdi dedim ve dediğim gibi de oldu. Sekreter hanımefendi, Mehmet bey Fotoğraf makinenizin pilleri çabuk tüketmesinin gerekçesini arkadaşlarımız tespit ettiler. Makinenizin ANA KARTI arızalanmış. O nedenle piller çabuk tükenmekte. ANA KARTIN değiştirilmesine onay veriyor musunuz dediler. Ben halen üzerimdeki şoku atlatabilmiş değildi. SAMSUNG gibi iddialı bir markanın ürünü olan S730 Fotoğraf makinesinin ANA KARTI 3 yıl zaman zarfında arızalanarak beni mağdur etti. Telefonun diğer ucundaki sekreter hanımefendi tekrar sordu beyefendi arızanın giderilmesini onaylıyor musunuz  diyerek. Bende gayri ihtiyari ne kadar bu ANA KARTIN ücreti diye sordum. Hanımefendi bana ANAKARTIN ücretini söylediğinde kalsın yaptırmak istemiyorum dedim. Duyduğum rakamı şimdi açıklamak istemiyorum. Ancak şuna emin olun ki üzerine bir miktar daha para ekleyerek yeni bir makine alabilirsiniz. Görevli hanımefendiye ben müsait bir zamanda uğrarım ve makinemi alırım dedim. Fakat bu süreç benim için henüz bitmedi ve yeni başladı şiarıyla hemen Samsung"un yetkililerine ulaşmaya çalıştım. İlk önce internet üzerinden şikayet ve önerilerimi yazmak istedim fakat  sistemlerinde olan bir arızadan dolayı şikayet ve önerilerimi ve eleştirilerimi yapamadım. Ertesi günü hemen danışma hattını aradım. İlk çıkan Hasan bey adındaki şahsa durumu arz etim. Hasan bey benimle ilgili bilgileri aldıktan sonra biz sana döneceğiz ancak bize ürün seri numarasını gönderirseniz daha iyi yardımcı olabiliriz dedi. Gereği gibi yapmak için telefonu kapattım ve evden ürün seri numarasını evden istedim ve aldım. Hemen yetkili arkadaşa bildirmek için telefonu yeniden açtım. Telefonda karşımda bu sefer bir başka hanımefendi ve bende o da tekrar aynı bilgileri aldı. Oda kendi çapında kısa bir araştırma  yaptıktan sonra bana yetkililerimiz size dönecekler Mehmet Bey dedikten sonra telefondan ayrıldı. Bir zaman sonra bir yetkili hanımefendi beni arayarak ürünlerindeki arıza hakkında açıklamalarda bulundu. Bende ürünlerindeki arıza gerçektende ağlarız gülünecek halimizden de berbattı.  Benim bu süreçte öğrenmek istediğim tek bir şey var dı? Oda S730 marka makinenin neden bu kadar kısa bir zaman diliminde ANAKART gibi bir arıza göstermesi idi. Bu konuyla ilgili açıklamalarda bulunuldu Samsung yetkilileri tarafından ama hiç birisi beni tatmin etmedi doğrusu. Samsung"un, S730 modelli Dijital Fotoğraf makinesi beni oldukça çok üzdü. Umarım siz tüketicileri üzmez. Eğer üzerse de benim gibi eleştirilerinizi kamuoyuyla paylaşın. Aksi takdirde 3 yıl dolmadan aldığınız bir fotoğraf makinesinin ana kartı arıza gösterip yenisini almak zorunda kalırsınız yada epey yüklü bir meblağ ödeyerek ana kartı değiştirmek zorunda kalırsınız. Özellikle de kullandığınız emtia mesleki zaruret gerektiriyorsa mutlaka değiştirmek yada yeni parçasını taktırmak zorunda kalırsınız. Ben bu konuyu sizlerle paylaşmakla beklide geç kaldım. Bu nedenle kendimi halen bilinçlenememiş bir tüketici olarak eleştiriyorum. Benim düştüğüm bu hataya sizlerinde düşmemesini temenni ediyorum. Samsung, yetkilileri  bu yazımı okuduklarında umarım bundan sonra üretilen ürünlerini daha dikkatli üreterek tüketicinin cebinin ve daha da önemlisi güveninin yanmamasını engellerler. Aksi takdirde benim gibi bir müşterisini daha kaybederler. Evet sevgili okurlarım eğer bu gibi konularda sıkıntılarınız olursa ve yayınlamamızı istiyorsanız [email protected] adresime elektronik posta gönderdiğiniz ben yayınlamaya çalışacağım. Tabiî ki karşı tarafında muhatap alarak yayınlamaya çalışacağım. Saygılarımla.

Önceki ve Sonraki Yazılar
Arşivi
SON YAZILAR