Reklamlanma

Hepimizin vazgeçilmez ortak noktalarından bir tanesi televizyon izlemektir.
Geçtiğimiz günlerde kanalları tararken sıklıkla yayınlanan reklamların dışında hiç bir şey izlemediğimizi, daha doğrusu izleyemediğimizi hatırlamış oldum.
Keyifli ve heyecanlı bir şekilde severek izlediğiniz bir diziye veya herhangi bir programa vermişken kendinizi, reklamların başlamasının duygunuzu ve hevesinizi kırdığını biliyorum.
Sanki kanalın yönetiminde bulunan inatçılar konsantrenizi ve zevkinizi yok etmek için orada görevlendirilmiş gibi bir düşünceyi destekledim.

Değil dizi izlemek mesela, reklam arası dizi izler hale geldik. Sonra da, "kanal nereden kazanacak bu sistem olmasa" şeklinde polemiklere giriyorlar.
Kazanmayın demiyoruz! Abartı olmasın sadece. Bu bize yeter de artar bile! Bir de ekranı ve dünyayı gören gözlerinizle kazanmaları tuhaf bir hadise.
Hani, anne çocuğuna kitap okumayı aşılar olayına benziyor biraz. Anneye bir faydası olmasada çocuğu bilgi ve fikir sahibi oluyor. Yani çocuğu için çabalıyor anne.
Reklamlar da aynı süreçten geçiyor olsa da sonuç farklı olmuş oluyor.  Bize izletirler, onlar kazanırlar! Çünkü reklam sadece gücü yetenler için vardır!

Reklamcılıkta ve yayıncılıkta bulunan bu insanlar, toplumun ekonomik şartlardan dolayı zorlandığını bildikleri halde sunuyorlar bunu.
Yani iş hakaret boyutuna geliş durumda! Dikkatle izlemenizi öneriyorum. Bunlar sıradan gıda, vücut ve dökülen saçlar için seviyeli reklamlardan değil çünkü.
Kısacası, pazarlama sistemleri sandığımız gibi de yapılmıyor!

Ekonomik şartlarla insanları psikolojik olarak perişan etmektir amaçları.
Çünkü kendi gördüklerime/izlediklerime gelince reklamlarda yaptıklarının ve söylediklerinin gerçek olanı şöyle:

- sen açsındır, sucuk-salam-sos verelim, seni "biz" doyuralım!
- vücudunuz çirkinleşti! Berbatlaşıyorsunuz, hatta dökülüyorsunuz, sizi "biz" güzelliğe kavuşturalım!
- yaşlanıyorsunuz, şu halinize bir bakın, saçlarınızı "biz" ekelim!
- açlıktan ve yokluktan kendinize bakamıyorsunuz, çocuğuna "biz" bakalım!

Şimdi bu anne örneğinin aynısı mı? Kim için yapılıyor bu reklamlar? Evet, hepsi kendilerine!
Yani "sizin kendinize hayrınız yok, "biz" sizden iyiyiz" anlamını yığıyorlar!
İnsanların duygularına göre oynayarak cazip reklam yapmaya çalışıyorlar görmüş olduğunuz gibi.
Asıl amaçlarını temiz kelimelerin içerisine saklayıp toplumu uyutarak rencide ediyorlar! Yine bu kadarla kalsa iyi!
Halka sunulan ürünlerin çoğu doğruluğunu da taşımıyor. Tabi bunun bilincindesiniz, farkındasınız.

Şu ekonomi bir düzelsin(!), "biz" o zaman sorarız size!

         Barış ve Sevgi Dileklerimle

Önceki ve Sonraki Yazılar
Arşivi
SON YAZILAR