EĞİTİM DEVRİMİ

ÇAĞDAŞ TÜRKİYE'DE EĞİTİM DEVRİMİ: (YÜKSEK ÖĞRETİMDE ÇOCUK;ERGEN;GENÇLİK;YETİŞKİN;YAŞLI VE TOPLUM İLİŞKİLERİNDE AKADEMİK DEĞERLENDİRMELER)-III

 

IV.B- Meslek Yüksek Okulları;Yüksek Okullar;Fakülteler; Üniversitelerde Çağdaş Türkiye' de Eğitim Devriminde Akademik Eleman Yetiştirilmesi ve Mevcut Elemanlardan Yararlanma Yolları;Toplumda Yerel, Bölgesel, Ulusal ve Uluslarüstü Bakımlarından İlgili Yenilikçi Akademik Değerlendirmelerin Yapılması :

IV.B.1- Meslek Yüksek Okulları;Yüksek Okullar;Fakülteler; Üni-versitelerde Çağdaş Türkiye' De Eğitim Devriminde Akademik Eleman Yetiştirilmesi ve Toplumda Yerel, Bölgesel, Ulusal ve Uluslarüstü Bakımlarından İlgili Yenilikçi Akademik Değerlendirmelerin Yapılması :

1-Türkiye'de Meslek Yüksek Okulları 2 Yıllık Ön Lisans Program-ları Olarak Bulunmaktadır. Bunların 3,6,9,12,15,18,21 Aylık Gibi Sertifikalı Kursları Yoktur Halbuki; Unesco, Asya Ve Pasifik Ülke-leri Yüksek Öğretim Antlaşmasına Göre Sertifika 1-5 arasında farklı kurs basamakları olarak mesleki kurslar sıralanmaktadır.

2-Meslek Yüksek okulları 1-2 yıllık;Yüksek Okullar ve Fakülteler Türkiye'de 4-6 yıllık olarak eğitim yapmaktadırlar.Ancak; Meslek Yüksek okullarında henüz fakülteleşme ve bölümleşme yoktur.

3-Hem Meslek Yüksek Okulları ve Fakülteler Yaklaşık 500-600 Civarında Meslekleri Vermektedirler. Hâlbuki; dünyada bu mes-lekler 15000-55000 arasından sıralanmaktadırlar.

4-Buradan Hareketle; Türkiye'de Yüksek Öğretim Uygulamasın-da her ne kadar bazı konularda halka açık kurslar açılmış olsa da; UNESCO Avrupa Birliği; UNESCO Asya Ve Pasifik Ülkeleri Yüksek Öğretim Antlaşmasına göre ilgili tüm kurslar hem örgün eğitime; hem online eğitime; hem uzaktan eğitime; hem de açık öğretim modellerine kapılarını açmışlardır.

5-Bunların ötesinde; ilgili ülkelerde en az 3 yıllık meslek enstitüleri yada meslek akademileri vardır. Adı geçen kurumlarda ön lisans eğitimleri yanında lisans eğitimleri de verilmektedir.

6-Tüm yüksek öğretim kurumlarındaki bu örgün ve yaygın eğitimlerin yanında; sivil toplum örgütlerinden de yararlanılmaktadır. Hatta; ilgili yüksek öğretim kurumları pek çok sivil toplum kurumu ile adı geçen mesleklerin toplumun içinde verilmesinin kapısını açmışlardır. Ya da sivil toplum kurumları çeşitli yüksek öğretim kurumlarının içersinde mesleki eğitim ve öğretim vermektedirler.

7-Kısaca; her derece yüksek öğretim kurumu ile değişik sivil toplum kuruşları eğitim ve öğretim; özel eğitim ve özel öğretim; sağlam engelli ve yaşlı çalışmalarında her türlü iş birliğini ve mesleki gelişmeleri paylaşmaktadırlar.

8-Yukarıda adı geçen ülkelerde; hem isteyen toplum istediği alanda okuyabilmektedir. Hem de isteyenlere yeni ve farklı meslekler öğretilmektedir. Bundan Dolayıdır ki Yüksek Öğretim ve Sivil Toplum diyaloğu birbirine entegre edilmiştir.

[email protected], [email protected]


DEVAM EDECEK

 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Mürsel Akdenk Arşivi
SON YAZILAR