YÜKSEK ÖĞRETİM İÇİN ÖNERİLER

 

TÜRKİYE YENİ YÜKSEK ÖĞRETİM YASASINDA ÇAĞDAŞ                                  VE SÜPER TÜRKİYE'YE VE DÜNYAYA EN YAKIŞAN                                                YENİ YÜKSEK ÖĞRETİM İÇİN ÖNERİLER: II

( ÖĞRETİM ELEMANLARININ YETİŞTİRİLMELERİ VE YÜKSELTİLMELERİ )
 II.A-ÖĞRETİM ELEMANLARININ YETİŞTİRİLMELERİ :

II.A.1-Araştırma Görevlileri:Sadece Çoktan seçmeli test sınavları ile değil;en iyi şekilde yazılı sınavlar yapılmalıdır.Müracaat ederken; 30 günlük  Kendilerine Proje hazırlama ortamı da verilmelidir.Alanın en iyileri arasından seçilmeli Alanın en iyileri arasından seçilmeli; Yüksek Lisans  ve Doktora Programların-da da yetiştirilmelidirler..
II.A.2-Uzmanlar: Alanın en iyileri arasından seçilmeli; Yüksek Lisans  ve Doktora Programlarında da yetiştirilmelidirler.
II.A.3-Okutmanlar: Alanın en iyileri arasından seçilmeli; Alanın en iyileri arasından seçilmeli; Yüksek Lisans  ve Doktora Programlarında da yetiştirilmelidirler. da yetiştirilmelidirler.
II.A.4-Öğretim  Görevlileri: Alanın en iyileri arasından seçilmeli; Yüksek Lisans  ve Doktora Programlarında da yetiştirilmelidirler.
II.A.5-Öğretim Üyeleri(  Yardımcı Doçentler;Doçentler ve Profesörler): Alanın en iyileri arasından seçilmeli; Yüksek Lisans  ve Doktora Programlarından sonraki aşamalarda sadece Ders Notları hazırlattırılmalı ;alanında en iyi şekilde yetiştirilme ortamları hazırlanmalıdır.

 II.B-ÖĞRETİM ELEMANLARININ YÜKSELTİLMELERİ:
II.B.1-Araştırma Görevlileri: Yüksek Lisans  ve Doktora Programlarında  yetişti-rilen Araştırma Görevlileri Profesörlük kademesi dahil en üst basamağa kadar yükseltilmelidirler.

II.A.2- Uzmanlar :Alanında yetiştirilen  Uzmanlar; Profesörlük kademesi dahil en üst basamağa kadar yükseltilmelidirler.

II.A.3-Okutmanlar: Alanında yetiştirilen  Okutmanlar; Profesörlük kademesi dahil en üst basamağa kadar yükseltilmelidirler.

II.A.4-Öğretim  Görevlileri: Alanında yetiştirilen  Öğretim  Görevlileri; Profesörlük kademesi dahil en üst basamağa kadar yükseltilmelidirler.

II.A.5-Öğretim Üyeleri Yardımcı Doçentler;Doçentler ve Profesörler): Alanın en iyileri arasından seçilmeli; Yüksek Lisans  ve Doktora Programlarından son-raki aşamalarda sadece Ders Notları;Ders Kitapları;makaleler hazırlattırılmalı ;alanında en iyi şekilde yetiştirilme ve Profesörlük kademesi dahil en üst basamağa kadar Yükseltilme ortamları hazırlanmalıdır.

 III-TÜRKİYE YENİ YÜKSEK ÖĞRETİM YASASINDA ÇAĞDAŞ VE SÜPER TÜRKİYE'YE VE DÜNYAYA EN ÇÖZÜMLER

IV.A-Yüksek Lisans ve Doktora Yapanlarda;Yardımcı Doçentlerdeki Yabancı Dil Engellerinin Kaldırılması gereklidir.

IV.B-Türkçe Bilim Dili olarak kabul edilmelidir.

IV.C-İlgili yabancı Dil Sınavları sadece Çoktan seçmeli testlerle değil; Mesleki alanda karşılıklı Çeviriler yolu da yeni sınav olarak devreye Sokulmalıdır.

IV.D-Akademik Yükseltilmelerde;Ders notları;Ders Kitapları; Makaleler gibi çalışmalar ve Projeler ön planda tutulmalıdır.

IV.E-Türkiye Yüksek Öğretiminde Tüm Dünyaya Kapılar Türkçe Dilinde Açılmalıdırlar.

IV.F-Yardımcı Doçentlerdeki Yükseltilmelerde ; Yardımcı Doçent YERİNE YARDIMCI PROFESÖR ÜNVANI KULLANILMALIDIR.


 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Mürsel Akdenk Arşivi
SON YAZILAR