1. YAZARLAR

  2. Sami Kesmen

  3. ATAKUM ANADOLU İHL
Sami Kesmen

Sami Kesmen

ATAKUM ANADOLU İHL

A+A-

İmam-Hatip deyince camide görev yapan din görevlilerini kastetmiyoruz. Eğitimde, İmam-Hatip okulları ve geleceklerinin ne anlam ifade ettiklerine değinmek istiyoruz. İmam-Hatip okullarını önemsiyoruz ama bunlar arasında Atakum Anadolu İmam-Hatip Lisesinin farkını paylaşmak istiyoruz. Pazar günü(16.02.2020), Şehit Halis Demir Çok Amaçlı Hizmet Salonunda, Atakum(Proje) Anadolu İmam-Hatip Lisesinin düzenlediği, öğrenci, öğretmen ve veli buluşması adıyla sunduğu kahvaltı programına katıldık. Birisi 11.sınıf, diğeri 10.sınıf öğrencisi olan iki oğlumuz söz konusu okulun öğrencileridir. Eşim de aynı okulun, Okul Aile Birliği Üyesi. Bu vesileyle; okulun durumunu, başarısını, açılımını, sahadaki karşılığını yakinen takip ediyorum. Ayrıca, sahibi olduğum Kesmen Turizm organizasyonuyla okul öğrencilerini Kudüs ziyaretine götürdük. Eylül 2019 da hafızlık yapan erkek öğrencilerden bir grup, şubat 2020’de de bir gurup kız öğrenci öğretmenleriyle birlikte Kudüs ziyareti yaptılar.

Çocuklarımız üzerinden tanıdığımız Atakum Anadolu İmam-Hatip Lisesini ve öğrencilerini, yaptığımız bu yolculuk esnasında çok daha yakından ve derinlemesine tanıma fırsatı bulduk. Öğrencilerin kendine olan güvenleri, donanımları, pratik yabancı dil kullanımları, beşeri münasebetleri ve genel kültüre hakimiyetlerinin yanında, İslami değerler konusundaki duyarlılık ve hassasiyetleri; kayda değer notlarımız arasında yer aldı. Arapça, İngilizce ve Sosyal bilimler bölümlerinin kız ve erkek olarak ayrı eğitim görmesi, yeni açılan hafızlık ve ortaokul bölümünün de bunlara ilavesiyle, pratikte sekiz okulun aynı kampüs içerisinde ve tek idare altında başarıyla eğitim sürdürmeleri; titiz çalışmaların ve disiplinli idari takibin sonucu olduğunu düşünüyoruz. Sınavla öğrenci alan Atakum Anadolu İmam-Hatip Lisesi öğrencileri gerçekten emsalleri arasında başarılı olan ve başarılarını devam ettiren öğrencilerden oluşmaktadır. Elbette bu başarı sadece öğrencilerin değildir. Veli takibi, öğretmen ilgisi ve yaklaşımı, idareci disiplini ve koordinesi, okul aile birliği ve dernek katkıları bir arada harmanlandığında ortaya çıkan başarı göz doldurmakta, okula marka değer kazandırmaktadır.

Okul müdürü Zahit Köseoğlu hocanın gayretleri her türlü takdiri hak etmektedir. İlçe milli eğitimden ve genel merkezden aldığı katkılar kendi gayretinin ve oluşturduğu ilişkilerin ürünüdür. Okulun, Samsunu aşan ve ülke sathına yayılan marka değer kazanması yapılan çalışmaların ve elde edilen başarıların yansımasıdır. Uluslararası arenada da; özellikle dil konusunda ve başarı çıtasında isminin geçtiğini ve emsallerini aştığını biliyoruz. Gelecek yıllarda üniversite sınav sonuçlarında Atakum Anadolu İmam-Hatip Lisesinin ilk 100’e, hatta ilk 10’a girmesi sürpriz olmayacaktır. 

Geleceğin Türkiye’sinde söz sahibi olacak, etki ve yetkisiyle ülke kaderinin belirlenmesinde kendisinden istifade edilecek devlet adamları, sivil toplum liderleri, kanaat önderleri ve başarılı akademisyenler bu okumdan çıkacaktır.
Atakum Anadolu İmam-Hatip Lisesinin Pazar günkü veli-öğretmen-öğrenci ve idareci buluşmasının çok anlamlı ve verimli geçtiğine şahit olduk. Güzel organize edilmiş, iyi hesaplanmış ve başarıyla sunulan programın gelecek gün-ay ve yıllara ışık tutacak mesajlar içerdiği kanaatini taşımaktayız. Programın en anlamlı bölümü de, çekiliş sonucu Kudüs Ziyaret hediyelerinin hafızlık yapan öğrencileri çıkmış olmasıdır. Samsun esnaf ve eşrafının söz konusu okula sahip çıkmaları da ayrı bir güzellik oluşturmaktadır. Herkesin kendi çapında sağladığı katkılar kayda değer bir anlam taşımaktadır. 
 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.