Samsun’dan marka çıkar mı?

 

Samsun,  gündemde Marjinal üreticileri ve ihracatıyla neden ön plana

Çıkamıyor? Büyük yatırımlar yapılıyor fakat sonu hep hüsran mı? Samsun'dan

Marka çıkar mı, sorusunu eminimen çok ihracat yapan firmalar kendilerine

Soruyordur. Eylemsizliğin kaynağı cesaretsizlik mi?

Yoksa hiç başarılı örneğin olmadığı düşüncesi midir? Elbette var başarılı

Faaliyetler ama yetersiz ki somut örneklerde zorlanıyoruz. Burada önem

Verilmesi gereken nokta bireysel başarıdan çok gruplaşma olmalıdır ki,

Sonucunda başarı tam, yerli ve gerçek olsun. Şirketlerin uygulamada eksik

Kaldıkları konu “kümelenme stratejisidir.”  Kümelenme stratejisi nedir? Aynı iş

Kolunda faaliyet gösteren firmaların aynı coğrafi bölgede yoğunlaşmasını ifade

Eder, Belli bir alanda odaklanmış üretim, yani işbirliği demektir. Çok mekanik

Gerektirmeyen malzemeler yardımcı şirketler tarafından üretilerek ana işin tek

Bir yerde, ana sektörde yapılması durumudur. Tüm bu işin gidişatında sektörler

Bağımlı hareket edecek, aynı işi ayrı ayrı firmaların yapmasındansa tek bir yerde

Toplanması çok daha verim ve zaman kazanımı sağlayacaktır. Samsun'da saha

Çalışmalarında işbirliğine önem veren sektör, sağlık hizmetleri alanında daha

Yüksek düzeydedir.“Sağlık kenti samsun” projesi ile desteklenmesi de

Ayrı bir katkı sağlamıştır.Samsun sağlıkta giderek markalaşan bir şehir olmakta

Uluslararası arenada da marka şehir haline gelmeyi hedeflemiştir.

Devlet desteği şartı tabi ki var olan bir durumdur,

Ancak günümüzde bu konu çok fazla önem arz ettiğinden sektörlerin talebi de

Önemlidir. Bölgelerin güçlü ve zayıf yönlerinin analizi yapılarak

Somutlaştırılmalı, Sonra bölge içinde kümelenmeye gidilmelidir, öncü

Sektörlerin bölgelere ayrılmasının ardından bölge içinde de uzmanlaşmalar

Yaygınlaştırılmalıdır. Kümelenme fikri Amerika'nın yeniden keşfi değil, aksine

Bizim tarihimizde en güzel örneklerinin yıllarca başarıyla yürütüldüğü var olanın

Tekrar keşfedilmesidir. Sadece bunu sanayiye en etkin şekilde nasıl

Uygulanacağı önemlidir. Rekabeti birlikte yaparak hedeflenen hem karı hem

Kaliteyi hem de kalkınmayı artırmaktır.  Samsun'u 3. Sayfa haberlerinden

Kurtarıp büyük fuarlarda görmek için denemeye değer. “Kümelenme stratejisi”

Büyük adımlara geçmeden önceki ilk küçük ama dengeyi sağlayan adım

olacaktır.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
2 Yorum
Şeyma Taş Arşivi
SON YAZILAR