Mehmet Büyükalbayrak

Mehmet Büyükalbayrak

Marketlerde Fiyat Etiketleri

Mahalle bakkalını el birliği ile öldürdük...

Artık her sokak başında bir market görmek mümkün. Bakkalların yerini onlar aldı...

İlk başlarda hoşumuza gitmedi de değil... Öyle ya, raftan seçerek alıyoruz, kredi kartı ile ödüyoruz...

Karışan yok, soran yok...

İlerleyen zamanlarda, alışveriş yaparken karşımda muhatap olmamasından sıkılmaya başladım. Karşımda soracacaklarıma cevap verecek kimsenin olmaması, açıkçası “raflarla muhatap olmak” rahatsız etmeye başladı beni.

Ancak, yeni duruma adapte olmaktan başka yapacak bir şey de yoktu. Alıştık...

 

Yalnız, dün akşam yaptığım alış verişte yaşadıklarımı okyucularla paylaşarak, benzer durumlarda daha dikkatli olmaları gerektiğini hatırlatmak istedim.

 

Markette, evden verilen siparişleri alırken, bir üründe kampanya yapıldığını gördüm. Sürekli kullandığımız bir üründü. İki kutu alıp sepete attım. Diğer alacaklarımı da alıp kasaya yöneldim.

Kasada fiyatlar girilirken, kampanyalı ürünün fiyatının, kampanya öncesi fiyatı olduğunu fark ettim.

Durumu kasadaki görevliye bildirdim. Raftaki kampanya etiketini kontrol etti, haklı olduğumu söyledi, ancak fişi önceki fiyattan kesmişti.

İtiraz edip, yetkili kişi ile görüştükten sonra, özür dilenerek, fazla ödediğim para iade edildi...

 

Buraya kadar her şey normal... Bir hata olmuş ve telafi edilmişti...

Devamında da, raftaki kampanya etiketinin kaldırılması talimatı verildi. Ne yapılacağına, ürünün yetkilisi ile görüşülüp karar verilecekti...

İyi güzel de, benden önce kampanya fiyatına kanıp aynı ürünü alanların durumu ne olacaktı... Farkında olmadan, ucuza aldım sanıp, eski fayattan ödeyenler...

 

Benzer olayların her markette olduğunu söylemek asla mümkün değildir. Çok titiz çalışan ve değişiklikleri anında sistemine işliyen marketler, elbette, çoğunluktadır. Bu markette de, bu olayla ilgili olarak “kasıt” unsuru aramak yanlış olacaktır. Benim inancım, olayın “birazdan yaparım” diyerek “unutmaya” dayalı bir hata sonucu oluştuğu yönündedir.

Yalnız, bu tür hataların sıkça olabileceğini de, bir tüketici olarak hiç bir zaman aklımızdan çıkarmamalıyız. Unutmayalım ki, marketlerde alış verişimizi yaparken karşımızda “insan” yoktur. Ürünün dizili olduğu raflarla ve etiketlerle karşı karşıya gelerek alırız alacaklarımızı. Seçme özgürlüğümüz vardır ama insani ilişkilerden uzağız burada...

 

Tüketici olarak, alış veriş anında, aldığımız her malın etiket fiyatını aklımızda tutmamız mümkün değildir. Yalnız, kampanyalı ürünlerde olsun, fiyatlara dikkat etmek, hem bizim hem de, ilgilileri uyardığımız için diğer müşterilerin, ürünü yüksek fiyattan almasını engelliyecektir.

Biraz dikkat... Uyarmak, ayıp değil, aynı zamanda görevdir...

 

Market yöneticilerinin de, gerekli hassasiyeti göstererek, hem müşterilerine karşı zor durumda kalmamaları, hem de müşterilerinin çıkarlarını korumuş olmaları gerekir. Her şeyin bilgisayar ortamına kayıt edildiği günümüzde, işler kolaylaştıkça, kayıt anında hata yapma ihtimali de o oranda

artmıştır. Daha fazla dikkat...

 

Mutlu bir hafta sonu dileklerimle...

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Mehmet Büyükalbayrak Arşivi
SON YAZILAR