Dursen Özalemdar

Dursen Özalemdar

ÖLÇÜLER ve İŞLER (11)

Şeytan’ın İnsanları yoldan çıkartmak için, Cennetten kovulduktan sonra, Allah (CC) den talep ederek aldığı, aşağıda sıralanan nimetlerin, Allah’ın koyduğu kurallar ‘la bazılarının kullanılabilmesi meşru iken, Haram olarak belirlenenlerinin de Şeytan’ın ifsat malzemesi olarak görüldüğüdür.

1-Kıymetli MADENLER.

2-MÜCEVHERATLAR.

3-YAĞI YEMEKLER.

4-TATLI YEMEKLER.

5-ŞARAPLAR.

6-ÇALĞI ALETLERİ.

7-KADIN ve GÜZELLİĞİ.

Bu gün değer olan görülen, Altın, Gümüş ‘ün Mücevherat’ın insan’ı cezp etmesi, Meşru dairede Zenginliğin Zekât ve Hac ibadetlerini yerine getirebilme yönünden caiz görüldüğü, gibi, İnfak edenler sınıfına müjdeler veren, Kur-an’ı Kerimin “Vaki’a suresinin 10-Üçüncüsü de İmanda ileri gidenlerdir. 11-İşte onlar Allah’a yakın olanlardır.12-Naim Cennetlerindedir ler.” Ayetleri, Müminlere müjdeci olurken, İnanmayanlar İçi’nde Şeytan’ın yoldan çıkarma aracı olmaktadır.

 

Yağlı ve Tatlı yemeklerin, bugün tıp litarütüründe, İnsan sağlığını tehdit ettiği gerçeği karşısında, Şehveti artırıcı, İbadeti engelleyici, insana ağırlık ve uyku verici nitelikleri ile de, Şeytan’ınifsat edici aracı olmaktadır.

 

ŞARAP, olarak ismen verilen, insan aklını ve şuurunu bozan, İslam’ın en önemli yasakları içinde olan İÇKİ ve benzeri şeylerin, ŞEYTAN’ın İnsanları yoldan çıkarmak için,

kullandığı en müessir malzeme olduğudur. İslâm dışındaki inşaların bu konuda tamamen şeytana uyduğudur.

 

ÇALGI ALETLERİ; Her ne şekli ile olursa olsun, Dinin yasakladığı Çalgı aletleri, bugün değişik şekillerle insanımıza sunulmasına rağmen, genel karakter itibarı ile, İBADETİ tıkayan yollar olarak görülmekte, uygulanış biçimi ve ortaya çıkan, İslam’a uymayan görüntüler bunu ispatlamaktadır..

 

YAĞLI VE TATLI YEMEKLER-İÇKİ SOFRALARI ve ÇALĞI ALETLERİ birleşimi ve ilaveten. . .

 

KADIN ve GÜZELLİĞİNİN değişik biç imlerde kullanıldığı malzeme olarak, İnsanlık tarihi boyunca başrollerde görülerek, Şeytan’ın istek ve arzularının aracı olmuştur.

 

İŞLERİMİZ;

Bu bilgiler ve ölçüler dâhilinde, RAHMANİ ve ŞEYTANİ, iki taraf olarak görülürken, tercihlerimizin ve AMELLERİMİZİN CENNETLİK ve CEHENNEMLİK olarak, bizi VAKİ’A suresindeki tarif edilen sınıflardan birine dâhil edecektir.

Son

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Dursen Özalemdar Arşivi
SON YAZILAR