E-TİCARET'İN İNSAN HAYATINDA YERİ

E-ticaret veya elektronik ticaret, mal ve hizmetlerin internet üzerinden ticaretidir. Şehir merkezinde işlek bir caddede çalışan bir mağaza gibi de düşünebilirsiniz. Dünya çapında tahmini 2,14 milyar insan online olarak mal ve hizmet satın alıyor ve Amazon mağazalarından alışveriş yapan Prime üye sayısı şu anda 200 milyonu aşıyor.
E-ticaret, insanların perakende olarak bir şeyler alıp sattığı birçok yoldan biridir. Bazı şirketler yalnızca online ürün satar, ancak çoğu için e-ticaret, fiziksel mağazaları ve diğer gelir akışlarını içeren daha geniş bir stratejinin parçası olan bir dağıtım kanalıdır. Her iki durumda da e-ticaret, yeni başlayanların, küçük işletmelerin ve büyük şirketlerin ürünlerini geniş ölçekte satmalarına ve dünya çapındaki müşterilere ulaşmalarına olanak tanır.
Online alışveriş her gün gelişmeye ve değişmeye devam ediyor. İnsanlar bilgisayarlarından, telefonlarından, tabletlerinden ve diğer cihazlarından alışveriş yapıyorlar. Web siteleri inceliyorlar, sosyal medya sayfalarını ziyaret ediyorlar ve online mağazaları geziyorlar. E-ticaret yapmanın üç farklı yöntemini genel olarak inceleyelim.
Kurumsal e-ticaret, ürünlerin büyük şirketlerden veya kuruluşlardan satın alınması ve bu kuruluşlara satılmasıdır. Büyük bir işletme birçok farklı türde ürün satıyorsa veya birden fazla marka çizgisine sahipse, online satışa başladığında kurumsal e-ticarete katılıyor demektir.
Sosyal medya, e-ticaret mağazalarını geniş bir kitleye pazarlamanıza ve tanıtmanıza yardımcı olabilir. Sosyal medya, arkadaşlarınız ve ailenizle bağlantı kurmanıza olanak sağladığı gibi, müşterileri işletmenize çekme potansiyeline de sahiptir. Sosyal medya pazarlaması iyi yönetildiğinde müşterileri gayriresmi bir şekilde ürünlere çeker. Yeni müşteriler çekmenin yanı sıra, marka bilinirliği yaratmanıza ve satışlarınızı arttırmanıza yardımcı olur.
Bir işletme büyüdükçe şirket içi operasyonları büyütmek, daha fazla envanter depolamak, yönetmek ve gönderi seçenekleri oluşturmak gibi birçok başlık eş zamanlı düşünülmelidir.
Geçmişte, bir işletmenin erişimi, mağazasının ön kapısından fiziksel olarak girebilen insan sayısıyla sınırlıydı. Bugün, e-ticaret, dünyanın her yerindeki müşterilere ulaşmanızı sağlar. İnternet kullanımındaki artış ve sosyal medyanın büyümesi, e-ticaret işletme sahiplerinin çeşitli ve yeni müşteri kitlelerine ulaşmasını kolaylaştırıyor.
Farklı e-ticaret türleri ile müşteriler seçeneklere cihazlarından göz atabilir ve sadece birkaç tıklamayla her yerden alışveriş yapabilir. Amazon, ürünleri fiyat veya özelliklere göre sıralamayı ve karşılaştırmayı kolaylaştırır.
Bir web sitesi oluşturmak ve satış yapmak, geleneksel fiziksel bir mağaza işletmekten daha ucuzdur. Perakende alanı kiralamadan, bir mağaza ekibi işe almadan veya büyük bir depoya sahip olmadan bir e-ticaret iş kanalı kurabilirsiniz.
Tüm bu avantajlar, bütçenize katkıda bulunur. Kira ödemenize veya bina bakımı konusunda endişelenmenize gerek yok. Online satış yaparken, mağazanız günün 24 saati açıktır - fiziksel bir mağaza gibi izlenmeye veya personele ihtiyaç duymaz.
Kendi e-ticaret mağazanızı hızlı bir şekilde kurmak için web sitesi oluşturma araçlarını ve hizmetlerini kullanabilir veya bir web sitesi oluşturmadan satışlarınızı Amazon gibi bir mağazada başlatabilirsiniz. Birçok işletme çok sayıda online kanalda satış yapmaktadır.
İnternet sayesinde, e-ticaret markaları hedef kitleleriyle doğrudan iletişim kurabilir. Kitlenizin dikkatini çekmek için dev bir reklam panosu kiralamanız veya TV reklamı planlamanız gerekmez. Markanızı ve pazarlamanızı, özel tekliflere ve kişiselleştirilmiş ürün tavsiyelerine kadar müşterilerinizin istek ve ihtiyaçlarına uyacak şekilde özelleştirebilirsiniz.
Unutmayın, ortaya çıkabilecek her teknik sorun için muhtemelen bir çözüm veya alabileceğiniz bir önlem vardır. Verilerinizi düzenli olarak yedeklediğinizden emin olun. Amazon gibi bir mağaza kullanmak, yerleşik ve güvenilir bir teknik altyapıyla bu riskleri azaltmaya yardımcı olabilir.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Ayşe Özdemir Arşivi

HAVF

26 Şubat 2024 Pazartesi 09:00
SON YAZILAR