• BIST 106.843
  • Altın 142,689
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1209
  • Samsun 22 °C
  • Ankara 14 °C
  • İstanbul 24 °C
  • HELAL OLSUN SANA !
  • DİALİBA MALATYASPOR’A VEDA ETTİ   
  • DAHA ÇOK ÇALIŞMALIYIZ !
  • HELAL OLSUN SANA !
  • DİALİBA MALATYASPOR’A VEDA ETTİ   
  • DAHA ÇOK ÇALIŞMALIYIZ !

ÖLEN ÖLENE, GİDEN GİDENE…

Faik Dündar

ŞARK KÖŞESİ

    FAİK DÜNDAR

faikdundar@mynet.com

      

ÖLEN ÖLENE, GİDEN GİDENE

İşte yine bir bayramımız bazı aileler ve ocaklar için, gözyaşları ağıtlar, ölüm, yaralanma ve kazaların verdiği acılarla tutuştu. Bu kadar geniş geometrik standardı yüksek yollarda, eğitim ve uyarılara rağmen, acemisi, umarsamazı, sürat hastaları, bakımsız araçla yollara çıkanların yanında, bazı otobüs firmalarının bayramda ek seferlerinde, “uykusuz ve yorgunum” demesine rağmen direksiyon başına oturtulan kaptanlarla doldu taştı. Vuslat ve dinlenmek için çıkılan bu yollarda suçsuz günahsız birçok aile ve kişilerinde  hayatı söndü.

Yapılan hesaplamalara göre Türkiye'de 1965 yılında her 35 dakikada bir trafik kazası olurken, 1985 yılında 8 dakikada, 1995 yılında her iki dakikada, 2005 yılında ise yaklaşık 50 saniyede bir trafik kazası meydana geldiği kaydedildi. 2010 yılında her yaklaşık 30 saniyede bir trafik kazası yaşandığı, Trafik kazalarının Türkiye'de hem çok yaygın olduğu bilinmekte. Ülkemiz karayolu ağında 2013 yılında gerçekleşen trafik kazalarında ölen kişilerin % 43’ü sürücü, %40’ı yolcu, % 17’ ise yayadır. Yapılan araştırmalarda; Türkiye’de ölümlü yaralanmalı trafik kazasına sebep olan toplam 180.000 kazaya bakıldığında kusurların % 88 ’sinin sürücü, % 10’unun yaya, % 1’inin yol, % 0,9’unun taşıt ve % 0,1’ünün yolcu kaynaklı olduğu tespit ve ilan edilmiştir. Daha kesin bir bilanço için hastane ölümlerinin de mutlaka kayıtlanması ve olay yeri verileri ile birleştirilmesi gerekir. Kaza ve sonuçlarını ölçen büyüklüklerin daha duyarlı bir biçimde izlenebilmesi için mutlaka bu büyüklüklerin milyon taşıt kilometredeki hızlarının bilinmesi gerekir. Türkiye'deki trafik kazalarının daha ayrıntılı bir analizinin yapılabilmesi için polis bölgesi ile jandarma bölgesi kayıtları ve yayınlarının aynı standarda getirilmesi ve birleştirilmesi gerekir denilmektedir.

Netice olarak, caydırıcı olabilmek, kazaları en azına çekebilmek için cezaların arttırılması, denetleyenlerin de denetlenmesi, sürücü ve yayalara hitaben yapılan eğitimlerin daha verimli ola bilecek, katılımın artışının sağlanması için daha değişik cazibeli programların yapılması artık bir kaçınılmaz ihtiyaçtır diye düşünüyoruz. Uzun süreli bayram ve tatillerde, mesela Kurban bayramlarında daha çok kaza oluyor, ölü ve yaralı sayımız daha çok oluyor. Gerek kazalar sonucu gerekse başka sebeplerden dolayı vefat edenlere Allah’tan rahmet, kalanlarına sabırlar dilerken, geçmiş Ramazan Bayramınızı tebrik ederiz.

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim