Necati Şahinkaya

Necati Şahinkaya

EĞİTİM

İlköğretim üniversite dahil on yedi milyon öğrenci eğitim görmekte beş milyon üzerinde üniversite öğremcisi, yüz elli bin öğretim üyesi ülkemizin geleceğini ileriye taşıyacak insanlar yetişmesi için eğitim hizmetleri verilmektedir. üniversite sınav sonuçlarının açıklandığında bir önceki yıllara göre başarının düşük olduğu ifade edilmekte, başarının düşük olmasının nedenleri araştırılıp, eksiklerinin tespit edilip, yeni düzenlemeler yapılması aceleye getirilirken 4+4+4 sisteminin verim bakımından uygulamalarının varsa noksanları kısa zamanda giderilmeli sekiz yıllık zorunlu eğitimde başarılı sonuçlar alınmıştı. Eğitimde uygulama çok önemli duyarsam unuturum, görürsem hatırlarım, yaparsam öğrenirim. Öğrencilerin hafızaları görsele odaklandığı için, kitap onlar için sessiz bir kaynak, kitap okumadakları için her hangi bir konuyu anlatırken cümleleri tam doldurmadan eksik ve kısa anlatıyolar ilimizde kitap ve gazetsatan iş yerleri her geçen gün azaldığını, okuyan değil, anlatanı dinleyen bir topluluk olduk. Eğitim seviyesi yükseldikçe, insanların davranışları daha rafine hale gelir.
Bilginin yanında öğrencilerin sosyal çalışmalarda bulunmaları, kendilerine olan güvenleri arttırmakta , var olan yetenekleri geliştirmekte geleceğe daha ümitle bakmalarını sağlar, öğrencilere olumlu kalıcı alışkanlıklar kazandırır.
Yanlız bilginin yeterli olmadığı toplumsal hayata uyum sağlaması, ortak değerleri paylaşması, örnek insan olması, ülkenin çıkarlarını herşeyin üstünde tutması, insan hak ve hukukunu benimsemesi, yanlışla doğruyu ayırabilme, her türlü zorlukları aşabilme, çevresini temiz tutma, atalarımızın bize emanet ettiği ülkeyi ileriye taşımak Türk Milletinin vatandaşı olarak övünen, kendisine güvenen bir nesil yetişmesi geleceğimiz için önem taşır. Milli Bayramlarımızı ülkemizde çoşkulu kutlanması birlik ve beraberliğimizi dahada pekiştirir. Ev ödevlerini derslerde verilen konuların tekrar edilmesi ertesi güne hazırlık öğrencilerin okul dışında, boş zamanlarını faydalı bir şekilde değerlendirmek için yapılan çalışmalardır. Öğrencilere sorumluluk, öz güvenin gelişmesi, beraber çalışma, bilemediği konuları nereden öğreneceğini araştırma, kaynak bulma, ödevini yapması için belli bir zaman ayırması, çalışma ortamı rahat ve huzurlu olması, ödevini yaparken takıldıkları yerlerde, eksik ve yanlış bilgilerin önlenmesi, planlı ve verimli çalışma, kendisine güven kazanması, öğrenciye verilecek ödevler bilgisinin üzerinde olmamalı, öğrenme ilgi ve ihtiyaçtan doğar. Ödevini yapmayan öğrenciyi öğretmen üzmemeli, öğrencilerin en güzel günleri okulda geçmelidir.
Yıllar önce imkanların sınırlı olmasına rağmen eğitimde başarı sağlanmıştı. Akpınar Öğretmen Okuluna İlkokulu bitirdikten sonra giriliyordu, önce yazılı sonra sözlü sınav oluyordu, sözlüde unutmadığım soru; kan dolaşımını çiz anlat, Coğrafyada, enlem boylam nedir? matematikten, ondalık sayılarla ilgili problem. Sorular sorular.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Necati Şahinkaya Arşivi
SON YAZILAR