1. YAZARLAR

  2. Reşit Öztürk

  3. KOLTUKLARINDA UNUTULAN MÜDÜRLER
Reşit Öztürk

Reşit Öztürk

KOLTUKLARINDA UNUTULAN MÜDÜRLER

A+A-

      KOLTUKLARINDA   UNUTULAN   MÜDÜRLER

 

           Saygıdeğer okurlar, son yıllarda eğitimin kalitesi ile ilgili ülke genelinde ciddi çalışmaların olduğunu hepimiz biliyoruz. Ülke genelinde üniversite giriş sınavında binlerce öğrencimiz sıfır çekmiş ve bu durum ulusal basına yansımıştı.

            Yaklaşık sekiz dokuz yıldır Milli Eğitim Bakanlığı, devlet okullarının eğitim kalitesini artırma için bir dizi önlem almıştır. Bu önlemler sayesinde devlet okulları, adeta özel okulların eğitim kalitesini geçer olmuştur. Bu anlamda en önemli çalışmalardan biri de, 20-25 yıl bir koltuğa mahkum edilmiş eğitim yöneticilerinin, unutuldukları odalardan çıkarılması olmuştur.

             Eğitim kalitemizin sorgulanması başlığı altında, Samsun özelinde durumu incelemek istiyorum. Doğup büyüdüğümüz, yaşadığımız veya görev yaptığımız Samsun şehri, bizim için önemlidir. Bu şehir adeta bizim çocuğumuz veya bebeğimizdir. O'nun için ne gerekiyorsa en iyisini yapmaya her zaman hazırız.  

             81 il içinden Samsun'umuzun eğitim kalitesi yönünden durumunun, 49'uncu sırada olduğunu bildiğimizden bu yana, bir dizi çalışma ve gayretin içinde olduk. Bu anlamda sosyal medyada, yerel basında, ilgili kamu kurum ve kuruluşları nezdinde girişimlerde bulunduk, dilekçeler verdik. En son Canik ilçesi ve İnönü İlk-Orta Okulu'nun eğitim kalitesi yönünden dilekçemizi, Valilik makamına verdik, vira bismillah dedik.

              Burada amacımız kimseyi suçlamak değildi ama bir yerden başlanıp gelinen noktanın değerlendirilmesinin yapılması idi. Şehir merkezindeki iki üç ilçemizden biri olan Canik, her zaman Samsun için önemli olmuştur ve bundan sonra da önemli olmaya devam edecektir.

              Canik ilçemizin şehre en yakın mahallesi olan Kuzey Yıldızı Mahallesi'nin okulu olması dolayısıyla da İnönü İlk-Orta Okulu, son derece önemlidir. bu okulu görmezden gelemezdik.

              Canik Eğitim Bir Sen'in organize ettiği 2015-2016 Eğitim Çalıştayı 21 Aralık 2014 Pazar günü Canik Kültür Merkezi'nde yapıldı. TÜİK ve Nüfus dairesinden aldığımız verileri sizlerle paylaşmak istiyorum.

              Doğuda Devgeriş Deresi ile Tekkeköy'den ayrılan Canik ilçesi, batıda Mert Irmağı ile İlkadım ilçesine komşudur. 1 milyon 250 bin nüfuslu Samsun ilinin, 93 bin kişilik nüfusu Canik'te yaşamaktadır. 

              Yeni mahalle olan yerleşim birimleri ile birlikte mahalle ve muhtarlık sayısı 54'tür. 9 tane Anasınıfı, 39 tane İlkokulu ve 16 tane lisesi mevcuttur. 56 tane okul binamız ve müdürümüz var demektir.

              Canik ilçemizde 17 bin öğrenci, 447 derslik ve 1016 öğretmen vardır. Okuma yazma oranı % 94'tür. 63 ilden insan Canik'te ikamet etmektedir. Sırasıyla en çok Samsun, Ordu, Trabzon, Giresun, Amasya ve Çorum nüfusuna kayıtlı insan bu ilçede yaşamaktadır. Canik'in en çok göç verdiği iller ise İstanbul, Ordu ve Trabzon'dur.  

              16-19 yaş arası erken evlenme durumunda Canik ilçesi, Vezirköprü, İlkadım ve Çarşamba ilçelerinden sonra 4. sırada yer almaktadır. Yasal medeni durumda Canik ilçesindeki ulaşılan toplam 70 bin kişiden; 46 bin kişi evli, 17 bin kişi hiç evlenmedi, 2 bin kişi boşandı ve 3 bin kişi de eşi öldü, şeklinde ortaya çıkmaktadır.

               2013 yılında Canik'te 413 kişinin ölmüştür. İntihar olayı ile İlkadım'da 17 kişi, Atakum'da 7 kişi, Canik'te 3 kişi hayatını kaybetmiştir. 40 aile Afganistan'dan, 31 aile Suriye'den, 32 aile Irak'tan göç gelmiştir. Kaymakamlık 2 bin kişiye nakdi yardım, 5 bin kşiye yakacak yardımı yapmıştır.

               Kuyumcu, noter, ilçe halk kütüphanesi ve Öğretmenevi'nin olmadığı Canik'te Konut Yapı Kooperatifi sayısı 1, otel sayısı 2, kanatlı üretim (tavukçuluk) tesisi 2 ve konut sayısı 32 bin dir.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.