VATANDAŞI SİZDEN KİM...

 VATANDAŞI SİZDEN KİM KORUYACAK?

Dünkü gazetelerde Yedaş müdürünün yaptığı bir haber dikkatimi çekti, zira bu zatı muhteremi çok sevdiğimden yaptığı açıklamalar bir hayli dikkatimi çekiyor. Yedaş özelleştirildiği günden itibaren hizmet kalitesinin artması gerekirken tam aksine geriye gitmesi herkesin  dikkatini  bu kurumun üzerine çekmesine neden oldu. Kurumun başına getirilen Genel Müdürün en önemli icraatı  kaliteli personelin işine son verip, düşük ücretle  vasıfsız eleman alması oldu. Elektrik işi teknik bir konu olup, işten anlamayan insanların çalıştırılması hem kurumun hem de vatandaşın aleyhinde bir durumdur.

            Yedaş'ın bugüne kadar yaptığı en önemli yenilik vezne sayısını artırmaktır,aslında bu konuda  Bankalara yetki verilseydi daha verimli olacağı kanaatindeyim ama önemli değil, önemli olan yapılan  icraatın vatandaşa yansıma biçimidir. Dün Yedaş müdürü basına yaptığı açıklamada vatandaşların kapılarına gelen insanlara aldanmayıp, gerçekten yedaş görevlisi olup, olmadıklarına bakmaları gerektiğini, özellikle açma, kapama işini yapan personele çok dikkat edilmesi gerektiğini beyan etmiş. Elektrik abonesi olan bir vatandaş sayaç okuması dışında Yedaş personeli ile neden muhatap olur? Ya elektriğini ödeyemediğinden elektriğini kesmeye gelindiğinde muhatap olur, veya adres değişikliği yaptığında abonesini yenilediğinde olur, bunun dışında vatandaşın yedaşla işi olmaz.

            Peki Nurettin Bey neden böyle bir açıklama yapma gereği duymuş derseniz  izin verin açıklayayım; Eskiden yani Yedaş özelleşmeden önce elektrik faturasını ödemeyen vatandaşa ihbar yazısı  gelirdi  o yazının ardından belli bir süre beklendikten sonra elektriği kesilirdi, şimdi ise vatandaşa hiç haber  vermeksizin fatura ödenmediğinde anında kesme ekibi gidip elektriği kesiyor. Vatandaş o kadar mağdur edilmiş ki bazıları otomatik ödeme talimatı vermiş banka ödememiş, bazılarının banka hesaplarında küsüratlı rakamlar ödenmediği için elektrikleri kesilmiş, bazıları ise yazlığa taşındığından gelen faturalar ellerine ulaşmamış ve elektrikleri anında kesilmiş.

            Bir vatandaşımızın dondurucuya koyduğu kışlık malzemeler erimiş adamcağızın onca uğraş vererek kışa hazırladığı yiyecekleri  çöpe atılmış. Bu konuda bizzat yaşadığım enteresan olayı nakletmek istiyorum, bundan bir veya bir buçuk ay önce gazete ofisimizin bulunduğu binadan kötü kokular gelmeye başladı, kapıcı tüm daireleri kontrol etti ancak bir şey bulamadı, nihayet ortalık çok kötü kokmaya başlayınca bir alt katımızdaki komşunun evde olmaması nedeniyle içeride öldüğünden şüphelenip, durumu polise bildirmişler, polis gelmiş kapıyı zorla kırmışlar birde ne görsünler adamın buzdolabındaki etler kokmuş. Peki bu iş nasıl olmuş derseniz adam kışlık etini derin dondurucuya koyup Antalya'ya tatile gitmiş, bu arada kesilen elektrikler tekrar geldiğinde voltaj yüksek olunca adamcağızın emniyet sibobu görevini gören şalter cihazlar zarar görmemesi için atmış, adamcağız evde olmadığından şalteri tekrar açamayınca derin dondurucuda bulunan yirmi kilodan fazla et kokuyor. Apartman görevlisi bir gün boyunca çöp taşıdı ancak üç gün binaya kokudan zor girdik.

            Böyle bir durum Avrupa'da yaşanmış olsaydı vatandaş tüm haklarını arar, hatta Yedaş'ı mahkemeye verir tüm haklarını sonuna kadar alırdı. Bizim Genel Müdür ise kalkmış vatandaşı başkalarının zararından korumak için beyanat veriyor, iyi güzel de sayın müdür  vatandaşı sizin verdiğiniz zarardan kim koruyacak onu da söyleseniz ya!... Hizmetin kalitesini artırmak kayıp ve kaçakları önleyip, kesintileri ortadan kaldırmak ve  sattığınız elektriğin voltajını adam gibi ayarlamakla olur. Hizmet politikalarınızı sadece tahsilat ve  elektrik kesmek üzere  üretirseniz  bir gün vatandaş isyan bayrağı çekerek kapınıza dayanırsa şaşırmayın. Yapmanız gereken en  acil hizmet  eskiyen trafo, kablo ve direkleri yenileyip vatandaşa verilen elektriği kesintisiz ve kaliteli hale getirmektir. Bu güne kadar yapılan tüm icraatlar tahsilat, personel çıkartmak, eski alacakların tahsilatı yönünde, siz bu güne kadar bir yedaş yetkilisinin çıkıp şu trafoları yeniledik, şu direkler yenilendi dediğini duydunuz mu? Ben duymadım duyan varsa söylesin. Vatandaş eskidenTelekom, Samgaz gibi kuruluşlardan şikayet ederdi amma ve lakin tedaş özelleşince bu kurumların ne kadar kaiteli iş yaptıkları bir kez daha ortaya çıktı. Daha önce de Samgaz Genel Müdürü ile ilgili yazı yazmıştım birileri hemen işi ırkçılığa dökmüşler ayıptır, günahtır beyler biz kimsenin nereli olduğuna değil ne iş yaptığına bakarız. Kalın sağlıcakla

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
5 Yorum
  • fuzuli / 20 Ekim 2011 Perşembe 14:09

    Yeşilırmak elektrik dağıtım ihalesini alan çalık grubu doğu veya güneydoğunun ihalelerine girermi acaba. Girmez çünkü orada yolunacak kazlar yok burada ise çok.

    Yanıtla (0) (0)
  • İ.Hakkı SÖYLER / 20 Ekim 2011 Perşembe 08:39

    Samsun'da 128 KW 27.-TL fatura Amasya'da 33 KW 48.-TL
    Fatura çıkartılıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • A. Yavuz / 19 Ekim 2011 Çarşamba 16:52

    Hizmet kalitesinden bahsediyorlar. Ama hizmet denen birşey yok. Alın size örnek. Canik ilçesinde yapılan Kuzey Yıldızı konutlarını herkes bilir. Maalesef, orada oturan vatandaşların çoğuna YEDAŞ'tan gına gelmiş vaziyette. Kiminin faturaları aylardan beri gelmiyor, kiminin faturaları adres yanlış yazıldığından yada abone no yanlış yazıldığından başka adreslere gidiyor. Kiminde isim başka, abone no başka. Yani anlayacağınız tam bir karmaşa. Vatandaş YEDAŞ'a gidiyor ne ilgilenen var, ne konuyu bilen. Herkes topu birbirine atıyor. Sevgili Genel Müdür hizmet kalitesinden bahsederken, ilk önce vatandaşın işini çözsün. Öyle bilip bilmeden, tabana inmeden, kaliteden bahsetmesin.Müdür ilk önce tabana inerek vatandaşın derdini bi dinlesin. Öyle kuru kuruya ben de atarım. Önemli olan vatandaşın işini görmek. O sorunu bilmiyosa da orada durmasın. Şimdi aylardır sorunu çözemeyen bu vatandaşlara, sorunu çözüldü diyelim yüklü miktarda fatura gelecek.Vatandaş aylardan beri YEDAŞ'ın kapılarında muhatap bulamadığına mı yansın, yoksa gelecek yüksek meblağlı faturaları mı.

    Yanıtla (0) (0)
  • taner / 19 Ekim 2011 Çarşamba 16:08

    ya hocam senden başka herkes bu soytarının yalakalığını yapıyor tabii menfaat dünyası şehrimizin adını gazete ismi yapanın birde firmaları var günün birinde der durur,adını bizlerden alan diğer gazete ise saldım çayıra durumunda,ALLAH sana sağlık sıhhat versin bunların ipini çıkarıyorsun millette uyanıyor, yandaş gazetelerin siteleri mağdur olmayın diye elektrik kesinti uyarısı veriyor cuma akşamı 3 saat içinde 4 sefer elektrik gitti kim bunun sorumlusu yandaşlarında haberi yoktu...

    Yanıtla (0) (0)
  • Mustafa / 19 Ekim 2011 Çarşamba 15:06

    Sayın Bahadır yazdıklarınıza aynen katılıyorum daha öncekş yotumlarda da belirtmiştim hiçbir tebligat yapılmadan evimin elektiriklerinin kesilip kışlık yiyeceklerimizin çöpe gittiğini bu olayı bahsetmeniz beni çok mutlu etti. Ayrıca bizler birer türk vatandaşı olarak bu devlete yıllarca vergisini ödeyen, insanlarız. İnsanın zoruna giden asıl meselede bu çağda insanların temel ihtiyacı olan su ve elektirğin kesilmesi nedir onu hala anlamış değilim adamın parası yoksa yada dardaysa sen buna elektrik vermeyecekmisin, su vermeyecekmisin 18 ay doğuda askerlik yaptım o hainlerle bende çarpıştım gidin bakın orda elektriğe suya para veriyorlarmı kalın sağlıcakla

    Yanıtla (0) (0)
Adnan Bahadır Arşivi
SON YAZILAR