ASİL NESİL
Emekli bir öğretmen arkadaşın sosyal medyada paylaştığı bir yazıyı görünce o kadar hoşuma gitti ki sizlerle paylaşma gereği duydum. İşte bu nesil asil ve örnek alınması gereken bir nesil, sizleri yazıyla baş başa bırakıyorum.
"Bizler ilkokulda yurt bilgisi, lisede mantık sosyoloji, felsefe, okuyan, ilk ve ortaokul ile liseyi karne notu kaç olursa olsun bitirme sınavına girerek bitirmiş bir nesiliz. Onun için biz, ‘Kim 500 Milyar İster?’ programında 15 bin lirayı hiç joker kullanmadan %90 kazanabilen nesiliz. Biz her dönem 3 yazılı 1 sözlü imtihan olan nesiliz. Biz kopya çeken ama kopya hazırlarken öğrenen bir nesiliz. Biz anasını babasını bakım evine terk etmeyen; yakınının, dostum dediğinin cenazesine "tatildeyim" diye gelmeyen nesil değiliz... Biz şahsiyet sahibi olması için her şeyden sorumlu tutulan, kendine güvenen, sevgiyi saygıyı fedakârlığı, dostluğu, vefa duygusunu, yerine göre başkalarının yasamı için kendi yaşam tarzından fedakârlık eden nesiliz. Biz, arkadaşımızın ailesini kendi ailemiz kabul eden yaşam anlayışını buna göre dizayn eden, psikologlarla, pedagoglarla şekillendirilen değil, psikolojik sorunlarını aile ve mahalle ilişkileri içinde parasız çözen, anasına babasına ailesine egosundan fedakarlık edip maddi manevi kol kanat geren nesiliz...
Semt çocukluğunu, mahalle terbiyesini, büyüklere saygıyı görmüş; kabadayı dediğimiz mahallenin bilekli ve yürekli delikanlısını bizi soyan, taciz eden değil, bizi koruyan kollayan bir ağabey olarak bilen bir nesiliz. Misketi, çemberi, uçurtmayı, birdirbiri, topacı, uzun eşeği, kukalı saklambacı, üç taşı, gazoz kapağı, sigara kağıdı ile ceviz oyunu, kovalamacayı, ip atlamayı, sekseki, üçgen (şeytan uçurtması) uçurtmayı, çivili futbolu, dokuz taşı, yakan topu oyun olarak bilen, futbolu, voleybolu, basketi, yüzmeyi tüm imkansızlıklara rağmen spor olarak yapan bir nesiliz. Dışarıda yemek yemenin çok nadir olduğu, ağız şapırdatmanın ayıplandığı, her lokmanın eşit paylaşıldığı, çay bardağındaki şekerin kaşıkla karıştırılırken çıkan sesin yüksek olmasının ayıp olduğu bir nesiliz... Damak tadı, güzelim Türk mutfağına göre, anne ellerine göre ayarlanmış insanlarız. Ebeveynlerimizin öğretmenimize eti sizin kemiği benim diye teslim ettiği, öğretmenlerimizin bu emaneti gözlerinden sakınarak koruduğu, kulağımızı çeken öğretmenimizi evde şikâyet edemediğimiz, öyle bir durumda babamızdan da azar işiteceğimizi bilen bir nesiliz…
Şimdi görüp duyduğumuz, öğretmenin çocuğa bir siteminde anne, baba, dayı, hala, enişte, bacanak, hep birlikte okul basıp sen bizim çocuğumuzun psikolojisini nasıl bozarsın diye öğretmen döven bu nesille uzaktan yakından bir ilişkimiz yok bizim. Lise mezunu arkadaşlarımızın bugünkü üniversite mezunlarının yanında doktora yapmış bir insan kalitesinde olduğu bir neslin çocuklarıyız. Siz bizim nesli küçümsemeyin çünkü biz öyle yetiştirildik ki; maskemizi de takar, mesafemizi de korur, kalabalıklara girmez, hem kendimizi hem sizleri koruruz. Bence bizim nesle benzemeye çalışın... Çünkü biz bin yıllık Türk gelenek göreneklerinin süzgecinden geçebilen son temsilcileriz!"
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
O nesil şimdi, et yemesek ne olur, arabaya binmesek ne olur , kirada otursak ne olur deyip geziyor.
Yanıtla (0) (0)BU 12 YILLIK MECBURİ EĞİTİM SİSTEMİ BİZ HER ŞEYİMİZİ KAYBEDERİZ. ESKİ SİSTEME DÖNMELİYİZ . . YOKSA ÇOK KÖTÜ DURUMLAR GELECEK NESİLLERİ BEKLİYOR. HER KEZ ÜNİVERSİTE OKUYACAK DİYE BİR DURUM YOK.. HER KEZ MASA BAŞI İŞ BEKLİYOR. MESLEKİ EĞİTİM MESLEKİ MESLEKİ EĞİTİM . BU GENÇLERİ HEPSİNİ KAYBEDERİZ BU EĞİTİM SİSTEMİ İLE. .. SİSTEM HAZIRCI ZORLUK GÖRMEYEN BİR NESİL YETİŞTİRDİ. ACİLEN 5 SINIF , SONRASI DA MESLEKİ EĞİTİM. OKUMAK İSTEMEYEN OKUMASIN.. YOKSA 18 YAŞINDA SONRA GENÇLERDEN BİR ŞEY BEKLEMEK , DENİZE YOĞURT MAYALAMAYA BENZER.. SIKINTI BÜYÜYEREK DEVAM EDİYOR SAYGI DEĞER BÜYÜKLERİM.
Yanıtla (1) (1)Yazısını "son temsilcileriz" diyerek bitiren emekli öğretmenimiz bir yazı daha yazsın ve orada gelişmiş ülkelerin bizden en önemli farkı insan yetiştirirken kendini ifade edebilen, kendine güvenen, sorgulayan, girişken, insanı, doğayı seven, üretken insan yetiştirmesi gerektiği konularından bahsetsin.Bunun ne kadarını yapabilmiş?Başarıyı okul başarısına indirgemiş, sınav kazanmayı başarı sayan "eğitim kahramanı" öğretmenler, bugün eleştirilen “yeni nesilde” pay sahibi değildirler. Emekli öğretmenimiz dersinin öğretmeni olup, öğretmenliğin bir "duygu " mesleği olduğunu unutmuş olacak ki kendini eğitip öğreten öğretmenlerden aldığını “yeni nesle” aktaramamış ama “nostalji” yapmayı denemiş. Toplumdaki gelişim ve değişimde itici güç olan öğretmenlerin en önemli sorununu artık “sıkıcı insanlar” olmalarıdır. Yapabiliyorsanız öğrencilerle kurduğunuz ilişkide gelin kendinize bir ayna tutun, bazı derslerinizi hatırlayıp veya kaydedip daha sonra izleyin ya da bilgi ve tecrübesine güvendiğiniz birine izletin.Bu deneyimden elde ettikleriniz iyi bir başlangıç noktası olabilir.
Yanıtla (1) (0)O nesil elli yıl önceydi....
Yanıtla (1) (0)Ço güzel bir yazı. Bu ülkede eğitim son 20 yılda aşırı derecede bozuldu. 1.5 yılda bir eğitim bkn değişirse eğitimde yaz boz tahtasına döner. Her gelen bkn kafasına göre siztem uyguladı. Ülkeyi yöneten zihniyetinde eğitim diye bir derdi yoktıu zaten. Tek bildiği iş milletin arasına sen sucusun, sen bucususun tohumları ekti. Diğer yaptıkları iş eşi, dostu kollayıp, gözetlemek. Ülkenin kalkınması ve gelişmesi için hiç bir çabaları yoktu. Birde tek bildikleri milleti kandırmak için. YOL YAPTIK PROPAGANDASI VE BETON İŞİ.. Çünkü rant bu işlerde. Eğitimin önemi olsa idi bunlar için bir ülkede 200 tane üniversite olmazdı.
Yanıtla (2) (0)