Fazlı Arabacı

Fazlı Arabacı

Satanist Rock'n Roll müzik

Satanist Rock 'n' roll müzikte sert ve asit Rock'a Geçiş

Sert Rock

Daha önceki yazımızda insan bilincini teslim alan ve kültürel devrimlere araç olan Rock 'n' roll'un müziğinin kökeni, gelişimi ve destekleyicileri üzerinde durmuştur. Bu yazımızda yine aynı konuya devam ederek satanist müziğin oluşturduğu ritim ve sesle seyirciyi nasıl sarstığını ve öfkeli bir ses deryasına daldırarak teslim aldığını göreceğiz.

Yumuşak rock, ana kahramanları Jerry Lee Lewis, Stevie Nicks ve Alice Cooper ile sert rock’a hızla dönüşür. Bu ikinci dalgayı karakterize eden şey, her şeyden önce müzikte ritmin (vuruşun), sesin yoğunluğunun ve perküsyonların çılgınca serbest bırakılmasının mükemmelleş- tirilmesidir. Ritimler açısından, Afrika kabilelerinde ve Latin Amerika ve Haiti'de uygulandığı şekliyle vudu(vuruş) bağlamında yoğun araştırmalar yapılmıştır. Dinleyicileri tam bir cinsel zevke götürecek ardışık ritimleri olabildiğince sadık bir şekilde yeniden üretmek için tüm çiftleşme ayinleri, büyüler ve çağrılardan oluşan eksiksiz bir repertuar toplanmıştır. Vuruş, tüm duygusal, fiziksel ve psikolojik nabızları, dinleyicilerin sinir sistemini çileden çıkaracak ve hatta zihinsel bilinç sürecini felç edecek şekilde ısrarla döver. Sesin yoğunluğu, insan kulağının tolerans eşiğinin 20 desibel üzerindedir. (hemen belirtelim, insan sesinin ortalama yoğunluğu 55 desibel ve gök gürültüsü, 70 desibeldir); bu, işitsel sınırın aşılması ile kişiye kasıtlı ve doğrudan bir saldırıdır.

Ritmin erotik olarak uyarıcı nabzına eklenen, aşırı ısınan sinirsel gerginliğe, kontrol edilemeyen hüsrana ve önlenemez bir buhar bırakma ihtiyacına neden olabilecek rahatsız edici bir gürültünün büyüleyici etkisidir. Her ne pahasına olursa olsun, kendiliğinden bir salıvermenin sağladığı güçlü duyguları deneyimlemek için yüksek gerilimli bir iklim yaratma sözkonusudur. Son olarak, amplifikatörler, savunmasız dinleyicinin duyusal organizması aracılığıyla vurmalı çalgılar tüm güçleriyle patladığında istenen etkinin elde edilmesini sağlar: davullar, ziller, trompet, tiz çığlıklar, elektronik sentezleyiciler, her şey çılgın kalabalığa karşı son bir saldırı için düzenlenmiştir. Amaç, seyirciyi sarsmak, öfkeli bir ses okyanusuna daldırmaktır. Böylece dinleyiciler sert rock dinlemiyor, bir seks, sapıklık ve isyan ritüeli içinde boğuluyorlar.

Asit Rock
Asit Rock’la devrim daha yeni başlıyor. Acid rock, 1960'ların ortalarında garaj punk hareketinden gelişen ve psychedelic alt kültürünün başlamasına yardımcı olan, gevşek bir şekilde tanımlanmış bir Rock müzik türüdür. Adını liserjik asit dietilamidden (LSD)’den alır. Genellikle ağır, distortion gitarlar, uyuşturucu referansları içeren sözler ve uzun doğaçlamalarla tanımlanır. Beatles, Rolling Stonea ve The Who, grubunun sahneye çıkışı ile cehennem kaynaklarına yeni bir unsur eklenecektir. Dr. Timothy Leary LSD formülünü tanıttığından beri gençler halüsyonik drog(uyuşturucu)larla tanışmış oldular. Kaçınılmaz olarak rock müzik, "tüm uyuşturucu panoppisini dinleyicilerine sunulan güçlü duygular yelpazesine entegre edecektir. Bu bağlamda Abby Hoffman şöyle diyor: "Rock, devrimin kaynağıdır. Uyuşturucularla yaşama şeklimiz, acayip giysiler… Rock müzik, işte devrim bu!"

Şeytani Rock'n Roll
Rock’n Roll’da nihai sınırlara ulaşıldığı düşünülebilir, ancak bu, söz konusu devrimcilerin şeytani dehasının kaynaklarını hafife almak olur. Daha Şeytani tapınmaya yol açan okültizm eşiğinin de aşılması gerekmektedir. Bu aşama, 1968'de Beatles tarafından şu iki parçayı içeren Devil's White Album'ün yayınlanmasıyla başlatılmıştır: Revolution One ve Revolution Number Nine.

Kayıt endüstrisinde ilk kez, “Şeytan'ın müjdesini” iletmek için bilinçaltı mesajlar sunulmuşdur. Bu formül bir servet kazandırmışdır ve bundan sonra rock müzik şeytani sapkınlığın geniş yolunda ilerleyecektir. Türün ustaları arasında, şeytani başrahip Mick Jagger ve Rolling Stones'u gelir. The Who, Black Sabbath, Led Zeppelin ve Styx'yi yakından takip eder. Her şey, okült güçlerin yüceltilmesine ve majesteleri Şeytan'a tapınmasına ilham verir, yönlendirilir ve düzenlenir. Sizce Rock 'n' roll'un devrimindeki bu belirleyici dönüm noktasına ne yol açmış olabilir?

Sadece üç ana kaynaktan bahsedelim:

- Subliminal mesajların çeşitli teknikleri
- Sanatçıların kendilerini Şeytan'ın şahsına adaması
-Kendi açılarından kontrolü elinde bulunduran bağışçılar: Dünya, Illuminati büyücülük ajansı WICCA ve Galli Cadılar Derneği.

Bir sonraki yazımızda hangisinin "şeytani" rock devrimi ve onun başarısı üzerinde etkili olduğunu göreceğiz.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Fazlı Arabacı Arşivi
SON YAZILAR