Değişen yapılar değil, kafalar olmalı.

Kamu ve özel sektörde çeşitli hizmet alanlarında halka hizmet için var olan işletmelerin çoğu kamu kurum ve kuruluşları ile büyük işletmeler arasında yer alan banka ve hastanelerin girişinde insanların görebileceği yerlere asılan TSE (Türk standartlar enstitüsü) logolu bez afiş ve flamalar,

Belirli bir süreç ve bir dizi çalışmaların ardından İSO- 9000–2001 TSE kalite belgesi, “her iş sektöründe ve faaliyetlerine yönelik olarak uygulanabilen kalite yönetimine dair uluslararası bir standartlara uygunluğun belgesi” olarak dalgalanmasından gurur duyan kimi yöneticiler,

Masa ve koltuklarını değiştirerek bina içi ve dışını allayıp pullayarak göz boyarken, sıra eleman ve personele geldiğinde özellikle kamu kurumlarında yetişmiş eleman ve eğitim konularında siyasi ayak nedeniyle doğru elemanı doğru yere oturtamayıp ellerinin bağlı kaldığını söyleyenlere,

Kamu kurum ve kuruluşlarında siyasi ağırlığın etkisi altında kalan çoğu yöneticiler kamuya yansıyan kadarıyla bu tür baskı ve ağırlığın altında ezildiklerine elbette bizlerde inanıyoruz.

Özel hastanelerin çoğaldığı günümüzde bırakın hastayı, sağlam insanların dahi birer müşteri sayıldığı dünyada, Rekabet edebilirliliğin temelini oluşturan müşteri memnuniyetinin öne çıktığı sağlık sektöründe,

Acaba durum sizce nasıl?

Hafta başında eşimle birlikte gittiğim Samsun Kadın ve Çocuk Hastanesi Kadın Polikinliğinde, Resmi yazılar-Vezne servisinde görev yapan orta yaşlı pos bıyıklı soru soran insana cevap vermekten aciz, hatta azarlayacak kadar asabi yapılı, çatık kaşlı gözlüklü iri yapılı uzun boylu sonradan isminin Ahmet olduğunu öğrendiğim elemanın,

Eşimin doktor seçiminde ki sorusuna sert ve hakaret varı “git kardeşim doktora sor. Bana tek kelime dahi etme” sözlerine,

Merdivenleri çıkarken şahit oluyorum.

Poliklinik salonuna girerken eşime bu görevli sana niye bağırıyor diye sorduğumda,

Bana sinirli bir şekilde “bir şey sorma. Al sıranı git” dedi. Bende bir anlam veremedim diyor.

Daha çok kadına hizmet için var olan ve kadın hastalıkları konusunda ilk bilgiyi öğreneceği yerde görev yapan bu şahsın davranışını yadırgadığımdan o an odasında bulduğum başhekim yardımcısı Dr Elif ömür ÖZTÜRK hanımefendiye yaşananları anlatarak şikâyetimi bildirdim.

 

Daha önceden hiçbir tanışıklığım ve herhangi bir sorunum olmayan bu şahsın tavır ve davranışlarını kınıyorum. Kılık kıyafet ve davranış itibari ile eski alışkanlıklarından kurtulamayan belirli bir yaşın üstünde verimden düşmüş canı sıkıldığında camın kenarına geçerek muayene için sıra bekleyen kadınların olduğu bir ortama aldırmadan birde türkü tutturan görevlinizin tutum ve davranışlarını buradan tüm hastane yönetimine duyurmak istiyorum.

  

Bu tür yerlerde halkla ilişkiler konusunda eğitim almış güler yüz ve sıcak iletişim kurabilen insan psikolojisinden anlayan kurum ve şirketini başarı ve kârlılık esasına dayalı etkin çalışma sitemine adapte olmuş insan olmanın icaplarına uyan daha kibar olması niteliğiyle bayan eleman çalıştırmak zor olmasa gerek.

Kaliteli yönetim; Sadece yapıları, masa koltuk sandalye değiştirerek duvarları allayıp boyamakla olmaz.

Talimatları yerine getiren

Kaliteli personelle gerçekleşir.

Her alanda kaliteli yönetime kavuşmamız dileğiyle…

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
2 Yorum
İhsan İde Arşivi
SON YAZILAR