Troy T200 ilk kez piste çıktı

Troy T200 ilk kez piste çıktı
Türk havacılık sanayisi bünyesinde son dönemde geliştirilen hava araçlarından eğitim ve genel maksat uçağı Troy T200, ilk kez taksi testini başarıyla gerçekleştirdi.

Bursa'da faaliyet gösteren UÇAKSAN, geliştirdiği eğitim ve genel maksat uçağıyla kısa süre önce motor çalıştırma gerçekleştirdi. Motor çalıştırma testlerinin ardından Troy T200 piste çıkıp yer testleri kapsamında ilk kez taksi yaptı. Yunuseli Havalimanı'ndaki başarılı taksi testi, Anadolu Ajansı tarafından görüntülendi. UÇAKSAN Üst Yöneticisi (CEO) Emre Balcı, testin ardından yaptığı açıklamada, kendi şirketinde yazılım projeleri geliştirirken 4 yıl önce uçak projelerine başladığını söyledi. Bir teknoloji şirketi olarak farklı teknolojiler üzerinde çalışmayı ve çözümler üretmeyi amaçladıklarını anlatan Balcı, "7-8 sene önce bir uçak simülatörü yaptım. Hareketli bir uçak simülatörüydü. 4 sene önce de bir uçak yapma fikri aklıma girdi ve bu projeye başladık. Uçağımız bugün aslında 4 senenin meyvesini verdi. Motor testlerinden sonra taksi testlerine de başladı. Başarıyla sonuçlandırdık. Bundan sonraki süreç artık uçuş testlerinde. Herhangi bir sıkıntı veya problem gözükmüyor. İnşallah bunu göklerde görmeyi hedefliyoruz." dedi.

thumbs-b-c-6e350327e8170430608e6132152dd2d2.jpg

Uçağa global bir isim olması dolayısıyla "Troy" ismini verdiklerini belirten Balcı, "Troy, Truva demek ve her dilde aynı yazılıyor, okunuyor. Uçağımızı global pazarda pazarlamak için bu ismi tercih ettik. Truva'dan dolayı Troy'un Türkiye olduğunu herkes biliyor. Bunun bir Türk ürünü olduğu bu şekilde anlaşılacak." ifadelerini kullandı. Türkiye'nin bu alana çok geç girdiğini kaydeden Balcı, son 70 yıldır sivil alanda çok fazla uçak üretilmediğini dile getirdi.

2023-05-aa-31050652.jpg

Bu alana girdikten sonra çok geride kalmak istemediklerini vurgulayan Balcı, şöyle konuştu: "Troy T200'le beraber üst segment bir uçak oluşturmak istedik. Uçağımız 750 kilogram, VLA sınıfı bir uçak. Diğerlerine göre farklı özellikleri var. Uçağımız tamamen karbon kompozitten oluşuyor. Herhangi bir metal kullanmadık. Bunun yanında titanyum alaşımlı iniş takımlarıyla 10 tona kadar bir vurma-kalkma sıkıntı çıkarmıyor. Uçağımız tamamen elektronik sistemlerle donatılmış, Garmin dediğimiz tamamen glass kokpit sistemler kullanıyor. Her şey elektronik kontrol ediliyor. Uçağın aynı zamanda emergency (acil durum) durumlarına karşı kendi paraşüt sistemi bulunmakta. Aynı zamanda akreditasyona uygun bir şekilde motorumuz da bulunmakta."

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.