1. HABERLER

  2. EKONOMİ

  3. Türk balıkları Paris'te görücüye çıktı
Türk balıkları Paris'te görücüye çıktı

Türk balıkları Paris'te görücüye çıktı

Hayatlarında kalite ve zevke en fazla para harcayan milletlerin başında gelen Fransızlar, Türk balıklarını çok sevdi.

A+A-

Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG), Fransa'nın başşehri Paris'te düzenlenen SIAL Gıda Fuarı'nda Türk su ürünlerini tanıttı. Fransızlar, aşçı İbrahim Önen'in özel soslarla hazırladığı 4 bin kişilik balıktan yemek için sıraya girdi.

SIAL Gıda Fuarı'nın, Almanya'da düzenlenen ANUGA Gıda Fuarı ile dönüşümlü olarak iki yılda bir düzenlendiğini ve dünyanın en önemli gıda fuarları arasında yer aldığını belirten STG Başkanı Melih İşliel, 2010 yılında SIAL, 2013 yılında ise ANUGA'ya katıldıklarını, rekabetçi bir pazar olan Fransa'ya ve diğer Avrupa ülkelerine ihracatta Türk su ürünleri sektörünün konumunu güçlendirmek istediklerini söyledi. Türkiye'nin yılın ilk dokuz aylık döneminde su ürünleri ihracatının yüzde 23'lük artışla 500 milyon doları geçtiğini kaydeden İşliel, “Su ürünleri sektörümüz, 2023 yılı ihracat hedefi olan 1,5 milyar dolara emin adımlarla ilerliyor. 2014 yılının dokuz aylık döneminde Fransa'ya su ürünleri ihracatımız, 18 milyon dolardan 14 milyon dolara geriledi. Fransa, su ürünleri üretimi olmakla birlikte ithalatçı bir ülke. Bu pazara yoğunlaştığımız takdirde kayıplarımızı kapatabileceğimizi düşünüyoruz.” diye konuştu.

'ÇİPURA, LEVREK FRANSIZLARIN DAMAK TADINA UYGUN'

STG'nin 2010 yılında ilk kez katıldığı SIAL Gıda Fuarı'nda, özellikle levrek ve çipuranın Fransızların damak tadına uygun balıklar olduğu gözlemlediklerini ifade eden Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan da balık yanında kurbağa bacağı ve salyangoz da sattıklarını ancak dünyanın beşinci büyük ekonomisi olan Fransa'ya, Türkiye'nin su ürünleri dışında yaş meyve sebze, işlenmiş meyve sebze ürünleri, kuru meyveler, unlu mamuller, tütün ürünleri, şekerli ve kakaolu ürünler başta olmak üzere her türlü gıda ürünü ihracatının artabileceğini kaydetti.

Fransa'da kişi başına yıllık balık tüketiminin 23 kg. seviyesinde olduğuna işaret eden Kızıltan, şöyle devam etti: “International Living dergisinde çıkan bir yazıya göre Fransa, yaşam kalitesi endeksinde arka arkaya beşinci kez birinci olduğu açıklandı. Hayat pahalılığı, kültür ve eğlence, ekonomi, çevre, özgürlük, sağlık, altyapı, güvenlik ve iklim konularının değerlendirildiği ankette Fransa, tüm alanlarda yüksek puanlar alarak 194 ülkenin önüne geçti. Dolayısıyla Fransa'daki konumumuzu güçlendireceğiz. 2023 yılı ihracat hedefimize, Fransa'nın 100 milyon dolarlık katkı sağlamasını hedefliyoruz.”

SIAL Gıda Fuarı'nda, STG 'yi Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, STG Başkanı Melih İşliel, STG üyesi Yurdakul Sözeri, Ege İhracatçı Birlikleri Şefi Serap Ünal ve Uzman Gökay Çelikli'den oluşan heyet temsil etti. STG standını Türkiye'nin Paris Büyükelçisi Hakkı Akil, Ticaret Başmüşaviri G.Müge Varol Ilıcak ve Ticaret Müşaviri Mehmet Cem Topbaş ziyaret etti.

SIAL Gıda Fuarı'na 2014 yılında 6 bin 300 firma katılırken katılımcı firmaların yüzde 85'i yabancılardan oluştu. Bu yıl 26. kez düzenlenen SIAL Gıda Fuarı'na 105 ülkeden firma katılırken 140 bin kişi ziyaret etti. CİHAN

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.