• BIST 108.392
  • Altın 143,135
  • Dolar 3,5328
  • Euro 4,1224
  • Samsun 25 °C
  • Ankara 28 °C
  • İstanbul 24 °C
  • KOMBİNELER SATIŞA ÇIKTI 
  • ÇAĞRI ATTI SAMSUNSPOR KAZANDI
  • ÇARŞAMBASPOR TOPBAŞI YAPTI 
  • KOMBİNELER SATIŞA ÇIKTI 
  • ÇAĞRI ATTI SAMSUNSPOR KAZANDI
  • ÇARŞAMBASPOR TOPBAŞI YAPTI 

"Rotasyon, 800 bin öğretmen ve 20 milyon öğrenciyi etkiler"

"Rotasyon, 800 bin öğretmen ve 20 milyon öğrenciyi etkiler"
Yeni eğitim-öğretim döneminin sorunlarla başladığını her geçen gün söz konusu sorunlara yenilerinin eklendiğini hatırlatan Aktif Eğitimciler Sendikası (Aktif Eğitim-Sen)

Samsun Şube Başkanı Sefa Zor, son olarak "öğretmenlere rotasyon" uygulamasının sorunları çoğaltacağı uyarısında bulundu.

MEB trajedi değil strateji üretmekle meşgul olması gerektiğini belirten Aktif Eğitim-Sen Samsun Şube Başkanı Sefa Zor, "Son yıllarda hukuksuz ve tartışmalı uygulamalarıyla gündemden düşmeyen Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) taslak haline getirilen yeni atama yönetmeliği ile ülke genelinde yaklaşık 800 bin öğretmeni doğrudan, yaklaşık 20 milyon öğrenciyi de dolaylı olarak etkileyecek 'Öğretmenlere Rotasyon' uygulamasını hayata geçirmek için harekete geçti." dedi.

Öğretmenlerin, velilerin, meslek kuruluşlarının ve eğitimin diğer paydaşlarının konu hakkındaki olumsuz fikirlerine rağmen 'biz yaptık oldu' mantığıyla kendi kararlarını dayatarak eğitimin ne gibi sorunlarla karşılaşacağının hesaplanmadığını ifade eden Zor, bir okulda 8 yıl çalışan öğretmenlerin il sınırlarında bir başka okula gönüllü ya da zorla tayin edilmesi anlamına gelen rotasyon uygulamasının pek çok olumsuzluğu da beraberinde getireceğini belirtti.

Yetkililerin hatalarını görmesi için sendika olarak gerekli uyarıları yaptıklarını ve yapmaya da devam edeceklerini kaydeden Sefa Zor, karşılaşılacak olumsuzlukları şöyle sıraladı: "Üniversite sınavlarında sıfır puan alan yüz binler, ilkokul ara sınıflar, ortaokul ve liselerde okuma yazma bilmeyenler, uluslararası sınavlarda istikrarlı bir şekilde listenin son sıralarında yer almamız, okuma alışkanlığının dijital araçlara feda edilmesi, akademik engeller; bağımlılık yapan madde kullanımının ilkokul düzeyine düşmesi ve yaygınlaşması, okullarda şiddet, çeteleşme gibi zorbalıkların popüler hale gelmesi, bazı öğrencilerin okul güvenliği için tehdit oluşturması gibi daha birçok devletimizin ve milletimizin bugünlerine zarar verdiği gibi yarınları için de tehlike arz edecek sorunları varken eğitim kamuoyunu tedirgin eden 'öğretmenlere rotasyon' uygulamasından derhal vazgeçmelidir. Rotasyon uygulamasının da yönetmelik taslağında yer alan sınıf öğretmenlerinde 4'üncü Sınıf sonuna kadar rotasyonun ertelenmesi kararının müdürlere bırakılması, çalışan eşlerin durumundaki belirsizlik, uzak mesafelere yapılan tayinler gibi hukuksuzluklara kapı aralayacak hükümlerin bulunması nedeniyle başarısızlıkla sonuçlanacağı muhtemel bu uygulamadan vazgeçmelidir. Yer değişikliğine tabi tutulacak yüz binlerce personele ödenecek harcırah, giderler ve benzeri gibi yerlerde kullanılacak kaynağın; atama bekleyen öğretmen adaylarının atanmasında, dezavantajlı bölgelerde çalışmayı teşvik edecek ek ödemelerde, okulların temel ihtiyaçlarının karşılanmasında, okullarda sosyal, kültürel, sportif faaliyetleri için ihtiyaç duyulan sosyal donatıların oluşturulmasında, sınıf mevcutlarının makul sayıya çekilmesinde, eğitim çalışanlarının özlük haklarının iyileştirilmesinde kullanılması gerekmektedir."

Eğitimde başarı, öğretmen ile öğrenci arasındaki maddi-manevi engellerin kaldırılmasıyla mümkün olacağını vurgulayan Zor, "Bu açıdan öğretmenlerin mesleki motivasyonları ile kurumsal aidiyet duygularına zarar verecek, aile düzenlerini bozacak, ilgili personelin eş ve çocukları ile diğer aile bireylerinin sosyal hayatlarını olumsuz etkileyecek olan rotasyon uygulamasından vazgeçmelidir." şeklinde konuştu.

Öğretmenlerin sık sık yer değiştirmesiyle başarının artacağına inanan MEB'in, insanları zorla yerlerinden etmeden sunacağı avantajlarla yer değişikliğini cazip hale getirmesi gerektiğini belirten Sefa Zor, "MEB'in öğretmenlere rotasyon uygulamasını hayata geçirmekteki gayesi eğitimde başarıyı arttırmak, milleti mutlu edecek bir şeyler yapmaksa bu uygulamanın sonucu başarı ve mutluluk olmayacaktır. MEB, 'Öğretmen Yer Değiştirme Trajedisi' ile meşgul olmak yerine 'Öğretmen Yetiştirme Stratejisi' belirlemekle meşgul olmalıdır." diye konuştu. CİHAN

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • ETKİLİ İLETİŞİM14 Şubat 2017 Salı 11:23
  • MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI İŞ BİRLİĞİ GÖRÜŞÜLDÜ13 Şubat 2017 Pazartesi 11:00
  • Samsun'da "İyilikle Yarışan Sınıflar" Projesi19 Ocak 2017 Perşembe 11:39
  • UFKA YOLCULUK YARIŞMASI İLKADIM KAYMAKAMI’NA TANITILDI07 Ocak 2017 Cumartesi 12:54
  • İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ TÜRKİYE 1. Sİ24 Aralık 2016 Cumartesi 13:02
  • ÖĞRENCİLERDEN TAZİYE ZİYARETİ23 Aralık 2016 Cuma 10:51
  • TECRÜBE PAYLAŞIMI PROĞRAMI23 Aralık 2016 Cuma 10:34
  • Kayıtlı İstihdam Semineri20 Aralık 2016 Salı 11:31
  • OMÜ'de DOCOMOMO KONFERANSI19 Aralık 2016 Pazartesi 11:49
  • 29 ŞEHİT VAR11 Aralık 2016 Pazar 04:28
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim