• BIST 96.455
  • Altın 222,078
  • Dolar 5,6626
  • Euro 6,5275
  • Samsun 22 °C
  • Ankara 12 °C
  • İstanbul 18 °C
  • Samsun'da Bir İlk
  • Samsun Haberler.Tv
  • ALO HABER: 0541 950 50 00
  • Samsun'da Bir İlk
  • Samsun Haberler.Tv
  • ALO HABER: 0541 950 50 00

Neden Kilo Alıyorlar?

Neden Kilo Alıyorlar?
Sigarayı bırakanlar neden kilo alır?

Sigara içenlerin büyük bir çoğunluğu bu alışkanlıklarından kurtulmak istiyor. Ancak bu kişilerin en önemli korkuları sigarayı bıraktıktan sonra kilo almalarıdır.

ART Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Kliniği uzmanları sigara bıraktıktan sonra aşırı kilo almanın önlenemez olmadığını, ancak dengeli beslenerek kilo kontrolü sağlanması gerektiğini vurguluyorlar.
'Sigarayı bıratıktan sonra mutlaka kilo alınır' ifadesi en çok duyduğumuz şehir efsanelerinden biridir. Her ne kadar sigarayı bırakan kişilerde belli miktarda kilo artışı görülse de bu durum dengeli ve düzenli beslenerek kontrol altına alınabilir. Sigarayı bırakanlar üzerinde yapılan araştırmalar göstermiştir ki, sigarayı bırakanlar ortalama olarak 2 - 5 kg arasında kilo alırlar. Alınan kilo miktarı içilen sigara miktarı ile orantılıdır. Günde 40 adet sigara içen kişilerin bu alışkanlıklarını bıraktıklarında günde 20 adet sigara içenlerden daha fazla kilo aldığı gözlemlendi. Bu kilo artışının en çok bıraktıktan sonraki ilk 6 ayda gerçekleştiği araştırmalar sonucunda ortaya çıkmıştır. Ancak dengeli beslenerek bu dönemi mümkün olduğunca az kilo alarak ve formunuzu koruyarak atlatmak mümkün.
Sigarayı bırakanlar neden kilo alır?
Metabolizmanız yavaşlar: Sigara içmek metabolizmayı hızlandırır. Her sigarayı içtikten sonra kalbimiz dakikada 10 ila 20 kez daha fazla çarpar. Sigara içenlerde görülen kalp hastalıkları da bunun bir sonucudur. Bununla beraber kalp, beyin ve karaciğer gibi önemli organların günlük gereksinimlerimiz için ihtiyaç duydukları enerji, sigaranın metabolizmayı hızlandırması nedeniyle daha çabuk yakılır. Sigaryı bıraktıktan sonra metabolizma hızı yavaşlar. Bu yavaşlama nedeniyle fazla enerji miktarı artar ve kişi kilo almaya başlar.
Tat ve koku alma hisleri normale döner: Sigarayı bırakan kişilerin daha fazla yemek yedikleri sıkça gözlemlenen bir durumdur. Bunun nedeni sigarayı bırakan kişilerde tat ve koku alma hissinin normale dönmesi ve kişilerin yedikleri yemeklerden daha fazla haz almasıdır. Özellikle yağlı ve yüksek kalorili yiyecekler sigarayı bırakan kişilerde daha fazla iştah uyandırır.
El ve ağız alışkanlığı: Sigara sadece içerdiği maddelerle bağımlılık yaratmıyor. Aynı zamanda sigara içenlerde bir el ve ağız alışkanlığı oluşuyor. Bırakanlarda ise bir boşluk oluşuyor. Bu boşluğu doldurmak amacı ile kişilerin daha fazla yemek tüketmesi sıkça görülen bir durumdur. Bunun sonucunda kilo artışı da görülüyor.
Stres daha fazla yemeye neden oluyor: Sigaranın yarattığı suni durumlardan biri de sters anında kurtarıcı olarak görülmesi. Pek çok kişi stresli durumlarda kendiilerini sakinleştirmek, ödüllendirmek, zaman geçirmek için sigaraya sarılır. Sigarayı bıraktıktan sonra bu suni destek yerine başka bir yöntem bulma arayışı kişileri genellikle daha fazla yemeye itiyor.
Sigarayı bırakanlarda kilo alımını engellemek mümkün mü?
Sigarayı bıratıktan sonra kilo almak engelenemez değildir. Sigarayı bırakan kişiler mutlaka kilo almak zorunda değildir. Dengeli beslenerek ve düzenli egzersiz yaparak sigarayı bıraktıktan sonraki dönemi kilo artışı olmadan atlatmak mümkün. Kalp hastaları üzerinde yapılan bir araştırma hastaların sigarayı bıraktıktan sonra doğru beslenerek ve egzersiz yaparak kilo almadıklarını göstermiştir. Sigarayı bırakanların en çok dikkat etmesi gereken gıdalar yağlı besinlerdir. Mümkün olduğunca yağlı besinlerden kaçınarak, proteni, vitamin ve mineral dengesini sağlayacak şekilde beslenmek kilo almanızı engeller.
Sigarayı bıraktıktan sonra kilo alımını engelleyen önlemler:
• Alışveriş yaparken tam yağlı ürünler yerine az yağlı ürünleri tercih edin
• Alışverişinizde yağsız et, az yağlı süt ve süt ürünleri, tam tahıllı ekmekler ve bolca sebze meyve almaya özen gösterin.
• Ara öğünlerde az yağlı besinler tüketmeye çalışın
• Uzak durmanız gereken besinler arasında şeker ve şekerli ürünler gelir. Kahve veya çayınızı şekersiz içemiyorsanız tatlandırıcıları tercih edebilirsiniz.
• Metabolizmanızı hızlandırmak ve daha fazla kalori harcamak için düzenli egzersiz yapmayı ihmal etmeyin.
Haber7.com

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • İnme geçirdi erken müdahaleyle 3 günde ayağa kalktı04 Ekim 2018 Perşembe 12:25
  • Dünya Alzheimer Günü22 Eylül 2018 Cumartesi 12:42
  • Okul çağında beslenmeye dikkat!22 Eylül 2018 Cumartesi 12:04
  • Kanser Cerrahisi Deneyimli Hekimlere Yaptırılmalı18 Eylül 2018 Salı 13:50
  • İDRAR KAÇIRAN ÇOCUĞUNUZU AZARLAMAYIN17 Eylül 2018 Pazartesi 14:24
  • İLERİ YAŞTA KEMİK ERİMESİ KIRIKLARA SEBEP OLUYOR17 Eylül 2018 Pazartesi 14:12
  • Beslenme çantasına peynirli sandviç ve havuç koyun!17 Eylül 2018 Pazartesi 13:37
  • "Pankreas kanseri" uyarısı17 Eylül 2018 Pazartesi 13:29
  • Yüzme Havuzları Tehlike Saçıyor27 Ağustos 2018 Pazartesi 16:07
  • Anne sütü bebeği korur16 Ağustos 2018 Perşembe 13:26
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim