• BIST 114.418
  • Altın 163,214
  • Dolar 3,8050
  • Euro 4,6533
  • Samsun 9 °C
  • Ankara 1 °C
  • İstanbul 10 °C
  • Samsunspor’da Gazişehir hazırlıkları
  • Taraftarlardan Samsunspor’a 1 Milyon 175 Bin TL
  • Ulusoy’dan Samsunspor’a Yardım
  • Samsunspor’da Gazişehir hazırlıkları
  • Taraftarlardan Samsunspor’a 1 Milyon 175 Bin TL
  • Ulusoy’dan Samsunspor’a Yardım

Her Derde Deva...

Her Derde Deva...
Kalori değeri oldukça düşük ve besin değeri oldukça yüksek olan semizotunu yemeniz için birçok neden var.

 

Antik Mısır döneminde, semizotu kalp rahatsızlıklarının tedavisinde, Hipokrat döneminde ise diüretik etkisi, parazit tedavisi ve sindirim sistemini düzenlemek için kullanılırmış.

100g.'ında ortalama 15 kalori bulunmakta, diyet yapanların gönül rahatlığıyla tüketebilecekleri bir sebze. Omega-3 içeriği diğer sebzelere göre oldukça yüksek bir değerde, 100g. semizotunda ortalama 350mg omega-3 bulunmaktadır. Koroner kalp hastalıkları riskini azaltır, kötü kolesterol seviyesini düşürür, kan basıncını dengeler. Depresyondan korunmak için veya tedavisinde tüketilmelidir. A vitamini içeriği 100g. tüketildiğinde ortalama %44’ünü karşılayacak seviyededir. Ispanaktan 6 kat daha fazla A vitamini içerir. Göz sağlığı için oldukça faydalıdır. Özellikle çocuklarınızın tüketimine özen gösterin. Semizotu ayrıca B, C ve E vitamini, demir, kalsiyum, potasyum, niasin, manganez, magnezyum, folat içerir, etkili bir multivitamindir. Diyetisyen Özlem Sert Aydın amilelerin özellikle son aylarında biraz daha dikkatli tüketmelerinde fayda var, rahim kaslarını fazla çalıştırabilir. Glutatiyon adlı güçlü bir antioksidan içerir, bağışıklık sistemini güçlendirip anti aging özelliği bulunmaktadır. İdrar söktürücü özelliği bulunmaktadır, sindirimi düzenler, mide asit salgısını dengeler.

Melatonin de içeren nadir sebzelerden olan semizotu uyku problemlerine de etkili olabilmektedir. Uyku probleminiz varsa akşamları semizotu yemeği bir deneyin.

Lif içeriği yüksektir, tokluk hissini artırır, kabızlığa faydalıdır. Semizotuna öğünlerinizde daha çok yer verin, salatalarınıza ilave edebilir, sandviçlerinizin içerisinde tüketebilir veya yemeğini, çorbasını yapabilirsiniz.

 

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Sağlık Bakanlığından 'virüs alarmı' açıklaması08 Ocak 2018 Pazartesi 13:40
  • Akıllı ekranlar her 2 kişiden birini miyop yapacak08 Ocak 2018 Pazartesi 13:37
  • 'Süt tüketimi artmalı'08 Ocak 2018 Pazartesi 13:36
  • Karda kışta cildinizi korumanın yolu03 Ocak 2018 Çarşamba 13:20
  • Bu besinler hastalıklardan koruyor!02 Ocak 2018 Salı 15:07
  • Kaşar peynir mi daha sağlıklI ?26 Aralık 2017 Salı 13:59
  • Kadınların kabusu miyomlar25 Aralık 2017 Pazartesi 17:19
  • ÇAĞIN HASTALIĞI: BİLGİSAYARA BAKMA SENDROMU23 Aralık 2017 Cumartesi 12:44
  • OYUNCAK DEYİP GEÇMEYİN22 Aralık 2017 Cuma 12:39
  • Arnavut sanatçı fazla kilolarından 'Anadolu'da kurtuldu09 Aralık 2017 Cumartesi 13:59
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim