• BIST 115.147
  • Altın 163,214
  • Dolar 3,8058
  • Euro 4,6547
  • Samsun 4 °C
  • Ankara -7 °C
  • İstanbul 8 °C
  • Yardım Standı Çarşamba'da kuruldu
  • Samsunspor Hazırlık maçında kazandı
  • İpekoğlu'dan "espri" açıklaması
  • Yardım Standı Çarşamba'da kuruldu
  • Samsunspor Hazırlık maçında kazandı
  • İpekoğlu'dan "espri" açıklaması

Hareketsizlik Kilo Sebebi...

Hareketsizlik Kilo Sebebi...
Samsun Büyük Anadolu Hastaneleri Beslenme ve Diyet Uzmanı Diyetisyen Hilal Mutlu, hareketsiz geçen ofis yaşamının kiloya sebep olduğunu belirterek, sağlıklı beslenmenin ve hareket etmenin önemine değindi.

Hareketsiz yaşam, sağlıksız beslenme hayatlarımızı ileriye dönük olumsuz etkiliyor. Teknolojinin hayatımızın her alanına girmesiyle hem günlük, hem de çalışma hayatımızda yapılması gereken işleri hareket ederek değil, bir tuşla halledebiliyoruz. Bu da insanları çalışma ortamlarında daha hareketsiz bir hale getiriyor. Örneğin, yürüyerek gittiğimiz kısa bir mesafeye artık aracımızla gidiyoruz yada istediğimiz bir şeyi telefon açıp ayağımıza kadar getirebiliyoruz. 
İşte hayatımızı ne kadar kolaylaştırdığını düşünsek de bizi hareketsizliğe iten bu durum kilo almamıza, aldığımız kiloda değişik hastalıklara davetiye çıkartmaktadır. 

Samsun Büyük Anadolu Hastaneleri Beslenme ve Diyet Uzmanı Diyetisyen Hilal Mutlu, hareketsiz yaşamının kiloya sebep olduğunu belirterek, sağlıklı beslenmenin ve hareket etmenin önemine değinerek, "Çoğu insanın yakındığı fazla kilolardan kurtulmak için diyetle birlikte egzersizin de yapılması gerekmektedir. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte iş şartları da değişti ve masa başında çalışmaya başlandı. Böylece günlük hareketlerimiz de azaldı. Çoğu kez yemek bile ofise-masaya- söylenip 10-12 saat hiç kalkmadan mesai bitmektedir. Aralarda sağlıksız atıştırmalar yenilmekte, su yerine çay, meşrubat ve kahve tüketilmekte, toplantılar uzun saatler sürdüğü için ara öğün yapılamamaktadır. Peki, daha sağlıklı olmak için ofiste neler yapabilirsiniz?
Sabah kahvaltınızı evde yapmaya özen gösteriniz. Eğer kolesterol, kalp gibi özel bir durumunuz yoksa kahvaltıda mutlaka yumurta bulundurun. Yumurta anne sütünden sonraki en kaliteli protein olmasının yanında sizi uzun süre tok da tutacaktır. 
Kahvaltıda ve diğer öğünlerde beyaz ekmek yerine tam buğday unundan yapılmış ekmekleri tercih ediniz.
Ara öğün için yanınıza kuru kayısı, incir, galeta, kepekli bisküvi, sarı leblebi, ceviz, fındık gibi besinler alabilirsiniz. Ancak bu besinleri evde birer porsiyonluk poşetlere koyun ki fazla tüketmeyiniz.
Ara öğün yapmanız mümkün değilse ara öğün olarak kahvenizi sütle yaptırabilirsiniz. 
Öğle yemeğini iş yerinde yapıyorsunuz kızartmalardan uzak durun. Seçiminizi salata ve protein içeren besinden yana kullanın. Eğer iş yerinde yemek çıkmıyorsa ya evden yemeğinizi getirin ya da restorana gidip yemek yiyin. Böylece hareketinizi arttırmış olursunuz. Ofise yemek isteyecekseniz siparişleriniz yağlı ve yüksek kalorili olmasın, ton balıklı, tavuklu salata, ızgara köfte, kepekli sandviç gibi yiyecekler tercih edin.
Masanızda mutlaka bir sürahi su bulundurun ve gün içerisinde onu bitirmeyi hedefleyin. Çay kahve yerine bitki çaylarını tercih ediniz.
Yarım saatte bir 3 dakika ofiste yürüyün. Alınacak evrakları telefonla istemek yerine gidip siz alın.
İş yerine özel aracınızla değil servisle gidebilir, 1-2 durak önce inerek yarım saatlik yürüyüş yapabilirsiniz." diyerek sözlerine son verdi.

 

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Sağlık Bakanlığından 'virüs alarmı' açıklaması08 Ocak 2018 Pazartesi 13:40
  • Akıllı ekranlar her 2 kişiden birini miyop yapacak08 Ocak 2018 Pazartesi 13:37
  • 'Süt tüketimi artmalı'08 Ocak 2018 Pazartesi 13:36
  • Karda kışta cildinizi korumanın yolu03 Ocak 2018 Çarşamba 13:20
  • Bu besinler hastalıklardan koruyor!02 Ocak 2018 Salı 15:07
  • Kaşar peynir mi daha sağlıklI ?26 Aralık 2017 Salı 13:59
  • Kadınların kabusu miyomlar25 Aralık 2017 Pazartesi 17:19
  • ÇAĞIN HASTALIĞI: BİLGİSAYARA BAKMA SENDROMU23 Aralık 2017 Cumartesi 12:44
  • OYUNCAK DEYİP GEÇMEYİN22 Aralık 2017 Cuma 12:39
  • Arnavut sanatçı fazla kilolarından 'Anadolu'da kurtuldu09 Aralık 2017 Cumartesi 13:59
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim