Trabzon’a demiryolu umudu

Trabzon’a demiryolu umudu
TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası Trabzon Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Yaylalı Trabzon – Erzincan Demiryolu Platformu hakkında bir açıklama yaptı

Yaylalı yaptığı açıklamada; “Yıllardan beri dile getirdiğimiz, önemini vurguladığımız, tarihi ipekyolunun merkez noktalarından olan Trabzon'umuzun kalkınması ve gelişen dünyada daha önemli yerlere gelmesinin tek yolu olan Trabzon – Erzincan demiryolunun gerçekleştirilmesinde yerinde adımlar atılmaktadır. Bu yerinde adımlardan biri de, son iki yılda dile getirdiğimiz Trabzon – Erzincan Demiryolu Platformudur ve gerçekleşme aşamasına gelmiştir. Platformun oluşması için bizimle birlikte ön ayak olan Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliğine (TMMOB) bağlı oda şubelerimiz, KTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü Ulaştırma Ana Bilim Dalı ve sivil toplum kuruluşlarına, bundan sonra platformu oluşturacak kurumlara ve temsilcilerine katkılarından dolayı Trabzon adına şimdiden teşekkürlerimizi sunuyoruz. Gelişen ve değişen dünyada, üretilen malın ulaştırılması için artık en ekonomik yol olan denizyolu ulaşımının yanında, zaman ve maddi avantaja sahip olan demiryolu ciddi önem kazanmıştır. Bugün, İngiltere'den Hindistan'a en ekonomik ulaşım yolu olan denizyolu ile en az 45 günde nakliye gerçekleştirilirken, tamamlanma aşamasına gelen ve birçok kısmı da yenilenerek çağa uygun hale getirilmesi planlanan demiryolu hatları ile 45 günlük ulaşım süresinin 7 güne indirilmesi hedeflenmektedir.”

UZAKDOĞUYA AÇILACAK OLAN BİR PENCERE

“Marmaray Projesinin tamamlanması ile birlikte Batı Avrupa'dan, uzakdoğuya bir demir ipekyolu açılmış olacaktır. Ulaştırma bedelinin ve zamanının bu kadar kısalacağı bir yol hattına tarihi liman ve ticaret şehri olan Trabzon'umuzun bağlanmaması, şehrimizi olduğu bölgeye hapsetmek olacaktır. Trabzon'umuzun dünyaya açılmasının yolu yalnızca bu demir ipekyoluna bağlanmaktan geçmektedir. Şehrimizin kalkınması, istihdam gibi boyutları ile ele aldığımızda da sanayi şehri olma fırsatını da bu demiryolu hattı ile yakalamış olacağız. Şöyle ki, hammaddenin temininde ve üretilen malın satışında en önemli maliyet kalemi olan nakliye bedeli bu yol sayesinde minimum düzeylere çekilecek ve böylece Trabzon'umuz, hem liman şehri olmasından hem de ticari geçmişinden faydalanılarak sanayi yatırımları açısından çok cazip hale gelecektir. Başlı başına bir yatırım teşviği olacak bu projenin yanında, geçici teşvik uygulamaları dikkate bile alınmayacak duruma gelecektir.”

YILSONUNA KADAR PROJE HAZIRLANACAK

“Ulaştırma Bakanlığı Ana Plan Stratejisinde ön görüldüğü üzere, bu proje yalnızca Trabzon – Erzincan bağlantısını içermemektedir. Ana proje, Trabzon – Irak Sınırı hattının gerçekleştirilmesidir. Trabzon – Erzincan hattı bu ana projenin ilk parçasıdır. Tüm proje gerçekleştirildiğinde ise Batı Avrupa – Uzakdoğu hattına bağlanan Trabzon'umuz, aynı zamanda körfez ülkelerinin ve bu ülkelerle ticaret yapan ülkelerin Karadeniz bağlantı noktası haline gelecektir ki, bu da şehrimizin tarihten gelen önemini daha da artıracaktır.
Bugün, Trabzon – Erzincan Demiryolu etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi gerçekleştirilmiş ve 2010 yılı sonuna kadar proje çalışmaları tamamlanacak duruma gelmiştir. Hepimizin hedefi 2011 bütçesi ile yapımına başlanmasını sağlamak olmalıdır.”

“KAMUOYU OLUŞTURMAK”

“Özetle, bu büyük projenin ilk kısmı olan Trabzon – Erzincan Demiryolunun gerçekleşmesi için, kamuoyu oluşturmayı, Trabzon'da yaşayan ve Trabzon'un önemine inanan herkesin ortak sesini ilgili ve yetkili kurumlar nezdinde dile getirmeyi ve yeni stratejiler belirlemeyi hedefleyen Trabzon – Erzincan Demiryolu Platformunu oluşturmak için davet ettiğimiz tüm kurumların katılımını bekliyor, basınımızın, sivil toplum kuruluşlarımızın ve halkımızın bu projeyi sürekli gündemde tutmak adına gerekli hassasiyeti göstereceğini umuyor, saygılarımızı sunuyoruz”