Zeytinyağı talebi kamu spotuyla arttırılacak

Türkiye, zeytinyağı üretici ülkeler arasında kişi başına en az tüketen ülke konumunda.

Türkiye'de 1,8 kg. seviyesindeki zeytinyağı talebini 5 kg. seviyesine çıkarmak isteyen sektör, Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi (ZZTK) öncülüğünde kamu spotu hazırlamak üzere çalışma başlattı. ZZTK'nin sektördeki diğer STK ve şirketlerin desteğiyle hayata geçirmek istediği kamu spotu, Türksat uydusundan yayın yapan Türk kanalları aracılığıyla Avrupa, Kuzey Afrika, Arap Yarımadası, Ortadoğu ve Çin'in batısında yer alan ülkelerde de gösterilecek. Bu sebeple Türk zeytin ve zeytinyağının dış tanıtımına da önemli katkı sağlayacak. Kamu spotu, 230 televizyon ve 93 radyo kanalında yayımlanacak.

Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği, Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi, Aydın Ticaret Borsası, Aydın Ticaret Odası, Aydın Sanayi Odası, Akhisar Ticaret Borsası, İzmir Ticaret Borsası, Ayvalık Ticaret Odası, İstanbul Ticaret Borsası, Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Kooperatifleri Birliği ile ticaret odası ve borsa başkanları, Komili, Kristal ve Yudum markalarının sahipleriyle diğer özel sektör firmalarının temsilcileri, Ege İhracatçı Birlikleri'nde konu hakkında görüşmek üzere biraraya geldi.

KAMU SPOTUNUN BÜTÇESİ SEKTÖRÜN KATKISIYLA KARŞILANACAK

Kamu spotu ile Türkiye'de zeytinyağı talebini arttırmayı amaçladıklarını belirten Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Renklidağ, “2023 yılında 650 bin ton zeytinyağı ve 1 milyon 200 bin ton sofralık zeytin üretimine ulaşacağız. Bu üretimin katma değere dönüşmesi için güçlü ihracat kadar, güçlü bir iç piyasaya ihtiyaç var. ZZTK, iç tüketimi arttırmak için kamu spotu oluşturmak istiyor. Kamu spotunun bütçesini, sektördeki STK'lar ve güçlü firmaların desteğiyle gerçekleştirmek istiyoruz. Toplantıya katılan ve katılamayan sektör temsilcilerimiz ve STK'lar da her türlü katkıda bulunacaklarını teyit etti.” dedi. Kamu spotu için 2014 Haziran ayından beri Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ve RTÜK ile çalışma yürüttüklerini ve son aşamaya geldiklerini aktaran ZZTK Başkanı M.Kadri Gündeş ise kurumun bütçesinin sadece yüzde 20'sini iç piyasaya yönelik çalışmalarda kullanma yetkisi olduğunu, kamu spotunu tek başlarına yapabilecek bütçeleri olmadığını, bu sebeple sektördeki bütün tarafların işbirliğinde projeyi hayata geçirmek istediklerini kaydetti. İç talebi arttırmak için 2009 yılında ZZTK'nin tanıtım filmleri hazırlattığını ve RTÜK tarafından çıkarılan tavsiye kararı ile ulusal kanallarda ücretsiz yayımlandığını hatırlatan Gündeş, “Yeni yapılacak olan kamu spotu, Türkiye'de 230 televizyon ve 93 radyo kanalında yayımlanacak. Türk zeytinyağının bilinirliğine ve tüketiminin artmasına büyük katkı sağlayacak.” dedi. CİHAN

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

EKONOMİ Haberleri