Yeni çevre yolları müjdesi

Karadeniz Sanayici ve İşadamları Derneği tarafından düzenlenen "Samsun'daki karayolu çalışmaları ve yapılacak olan çevre yollarının Samsun ekonomisine etkisi" konulu toplantıya katılan Karayolları 7. Bölge Müdürü Abdülkadir Uraloğlu üzerinde çalışılan Doğ


Samsun'da Ordu, Sinop ve Amasya ekseninde olmak üzere üç ana güzergahta mevsim şartlarına göre yol yapım faaliyetlerine devam edildiğini dile getiren Karayolları 7. Bölge Müdürü Abdülkadir Uraloğlu, her gün otomatik olarak ölçümü yapılan trafikteki araç sayısı göz önüne alındığında mevcut çevre yolunun Samsun trafiğini nispi olarak rahatlattığını fakat gelişen Samsun'un ihtiyaçlarına uzun vadede cevap veremeyeceğini ifade etti.

ATAKUM'A 15 KM LİK ÇEVRE YOLU

Samsun'un batıda Atakum'a doğuda ise Tekkeköy'e doğru büyük bir hızla genişlediğini, yaptıkları ölçümlerde ise Atakum yolunda günlük 50 bin, Tekkeköy yolunda ise 40 bin araçlık bir trafik hacmi yaşandığının altını çizen Uraloğlu bu sayıların yaz aylarında yüzde 25-30 oranında arttığını belirtti. Bu noktada trafiği rahatlatmak için kendilerine önemli bir görev düştüğünü açık yüreklilikle ifade eden Uraloğlu, üzerinde çalıştıkları yeni çevre yolu projelerini müjdeledi. Şehrin denize açılan kapısı niteliğinde olan Atakum'un artık iyiden iyiye yoğunlaşan trafiğinin rahatlatılması amaçlanan çevre yolu projesinin Kamalı köyü ayrımından başlayıp Ondokuzmayıs Üniversitesi'ni üstten dolaşarak Polis Okulu'na uzanacağını belirten Uraloğlu, projenin içeriğinde toplam uzunluğu 1300 metre olan iki tünelin de bulunduğunu anlattı. Batı çevre yolu projesinin ihale edildikten sonra 4 yılda bitirilmesi bekleniyor.

DOĞUDA SIKINTI VAR

Karayolları 7. Bölge Müdürü Abdülkadir Uraloğlu, doğuda ise Belediyeevleri kavşağından Tekkeköy'e uzanan karayolunda da yoğun trafikten ötürü sıkıntı yaşandığını dile getirirken bu bölge için de çözüm yolu aradıklarını belirtti. Samsun'daki en sıkıntılı arazinin Canik-Tekkeköy arasında bulunduğunu ifade eden Uraloğlu, Ankara yolundan ayrılıp Gelemen'e ulaşacak bir çevre yolu üzerinde çalıştıklarını anlattı. Uraloğlu, Canik Başarı Üniversitesi'nin ulaşımını da rahatlatacak ve 14 km. uzunluğunda olması planlanan Doğu Çevre Yolu'nun gerçekleştirilebilmesi doğrultusunda zorlu yeryüzü şartlarını aşmak için 4-5 noktada tünel yapılması gerektiğini ve bu durumun da maliyetleri artırdığını söyledi. Henüz proje aşamasında ve oldukça ham durumdaki Doğu Çevre Yolu girişiminden vaz geçmeden alternatifler üzerinde de durduklarını belirten Abdülkadir Uyaroğlu, özellikle sanayi bölgelerindeki trafiği rahatlatmak için lojistik köy, mobil santral, tersane ve Yeşilyurt Demir-Çelik'in arkasından, sahil hattında uzanacak bir yol çalışması planladıklarını da sözlerine ekledi.

YATIRIM CANİK'E KAYDI

Yatırımların artık Samsun'un doğusunda bulunan Canik'e kaydığını ve bölgenin ciddi manada bir yol desteğine ihtiyacı olduğunun altını çizen KASİAD Başkanı Abdurrahman Hacıkerimoğlu, Samsun'un doğusunun şehre katılımını sağlayacak ve bölgenin gelişimine katkıda bulunacak Doğu çevre yolu projesinin kendilerini çok heyecanlandırdığını belirtti. Bu projenin çok önemli olduğuna vurgu yapan Hacıkerimoğlu, projenin gerçekleşmesi halinde tarihin bu projeyi gerçekleştirenleri yad edeceğini ve şehre çok büyük bir iyilik yapılmış olunacağının altını çizdi. Karayolları 7. Bölge Müdürü Abdülkadir Uraloğlu ise Samsun bölgesinin karayolları anlamında yaklaşık 80 şantiye ile Türkiye'nin en büyük iş hacmine sahip ve en çok para harcanan bölge olduğunu vurgulayarak KASİAD ve diğer sivil toplum kuruluşlarından da Samsun'a yapılacak yatırımlarla ilgili olarak hem takipçi hem de destekçi olmalarını beklediklerini ifade etti.


BÖLGE ve İLÇELER Haberleri