Ekipleriyle 7/24 esasına göre çalışan SASKİ’nin performansı vatandaşlardan da olumlu geri dönüş alıyor. 1 Ocak 2023 ile 31 Ekim 2023 tarihlerini kapsayan 10 aylık süreçte kurumla ilgili ALO 153 Kent Yönetim Merkezi içindeki çağrı birimine yapılan talep ve şikayet başvuru verileri, il genelindeki memnuniyeti rakamlarla da gözler önüne serdi. Bu dönemde Kent Yönetim Merkezi Çağrı Birimi’ne SASKİ ile ilgili vatandaşlardan toplam 148 bin 563 başvuru yapıldı.
Talep, öneri veya şikayetlere ilişkin müracaatların 146 bin 776’sı çağrı merkezi, bin 119’u Whatsapp İletişim Hattı, 301’i bireysel başvuru, 272’si gezici ekipler, 78’i www.samsun.bel.tr internet sitesi, 16'sı ise e-posta ve sosyal medya üzerinden gerçekleştiği belirlendi. Hızlı ve sistematik hareket kabiliyetini en iyi şekilde kullanan SASKİ, talep ve başvuruları anında işleme alarak çalışma başlattı. Ekipler, 133 bin 285’ine müdahale ederek kısa sürede çözüme kavuşturdu. Başvuru sahibi vatandaşlardan 12 bin 779’una geri dönüş sağlayan çağrı birimi personelleri, SASKİ ile ilgili memnuniyet anketi yaptı. Sorulan sorulara samimiyetle cevap veren vatandaşlardan 10 bin 715’i, kurumun yatırım, proje ve hizmetlerinin kendilerini memnun ettiğini belirtti. Buna göre SASKİ’nin çözüm odaklı performansından memnun kalanların oranı yüzde 84’e yükseldi.
Birimler bazındaki başvuru, gecikme ve memnuniyet rakamlarının da paylaşıldığı verilerde, İlçe Hizmetleri Dairesi Başkanlığı, 82 bin 76 başvurudan 73 bin 355’ni, İçme Suyu Dairesi Başkanlığı, 33 bin 367 müracaattan 25 bin 743’ünü, Kanalizasyon Dairesi Başkanlığı, 23 bin 280 başvurudan 12 bin 470’nü, Abone İşleri Dairesi Başkanlığı 9 bin 792 başvurudan 8 bin 645’ni, Makine İkmal ve Tesisler Dairesi Başkanlığı 29 müracaattan 13’ünü, Strateji ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı da 14 müracaattan 12’ni çözüme kavuşturduğu görüldü. Anket sonuçlarına göre, birimler arasındaki yüzde 86 oranla en yüksek memnuniyet oranına İçme Suyu Dairesi Başkanlığı, Kanalizasyon Dairesi Başkanlığı ve Abone İşleri Dairesi Başkanlığı sahip oldu. İlçe Hizmetleri Dairesi Başkanlığı da yüzde 81 memnuniyeti yakaladı.