TCDD Satınalma Uzmanı Yakup Güven, Denge Gazetesi'ne açıklamalarda bulunurken "2003 yılı sonrası demiryolu politikasıyla demiryollarındaki gerçek büyüme göz önüne serilmiştir. Demiryollarında bir taraftan yeni hızlı ve konvansiyonel hatlar yapılırken, diğer taraftan da yol yenileme çalışmaları hızla sürdürülüyor. Bu kapsamda, mevcut hatların bakımı için ihtiyaç duyulan tüm donanımlar hızla tamamlanıyor. Yolcu taşımacılığına da farklı bakış açısı getiren TCDD, yolcu vagonlarını da modernize edilerek çağdaş görünüme büründürdü. 22 Şubat itibari ile yolcu vagonlarında, jeneratörlü ve farklı dizayn ile halkımızın hizmetine sunulacaktır. Avrupa Birliği ile yürütülen projeler ile Dünya Bankası ile yürütülen projeler ile 52 yıldır ihmal edilen TCDD artık 9 yılda hak ettiği değeri bulmuştur." diye konuştu.
Yakup Güven, "Samsun Sivas arasında Yolcu Trenlerimizde Modernizeye gidilecek olup, Tren vagonlarımız aksilik olmadığı takdirde 22.02.2012 Tarihinden itibaren Değişecek olup, Klimalı-İç dizaynında konfor, Dijital sistemli Müzik akışını sağlayabilen 140 KLM/h endeksli Özel sistem bujili ve sallantı yapmayacak derecede olup SMC kaplama mevcuttur. Modernizasyon projesi, yenilenmesi gereken eski vagonlar için TÜVASAŞ tarafından yürütülmektedir. M10 PULMAN VAGON, bu projenin bir üyesidir. Seyir emniyeti, yolcu konforu, iç tasarım ve renk seçiminde estetiğe önem veren özgün bir anlayışın ürünüdür. Hafif yapıda çelik konstrüksiyon olarak üretilmiştir. Etkin bir korozyon, ısı ve ses izolasyonu yapılmıştır. İç dekorasyonunda modüler tasarım anlayışı ile üretilmiş SMC kaplama panelleri kullanılmıştır. Vagon, yolcu konforunu sağlayacak şekilde ergonomik olarak tasarlanmış 60 adet koltuk ile donatılmıştır. Yolculuk sırasında bilgilendirmek ve müzik dinletmek amacıyla ses sistemine sahiptir. Maksimum yolcu konforunu sağlamak amacıyla, vagon tam otomatik iklimlendirme sistemi ile donatılmıştır. 140 km/h hıza uygun imal edilmiş Schlieren bujileri kullanılmıştır. Vagon uluslar arası Standartlarda olup halkımızın ihtiyaçlarına fazlasıyla cevap verecektir." ifadelerine yer verdi.
DEMİRYOLLARININ HIZLI BÜYÜMESİ
TCDD Satınalma uzmanı Yakup Güven, 2003 yılına gelene kadar TCDD klasik Türk modelli bir demiryolu işletmeciliği yaptıklarını dile getirerek, uzun yıllar unutulup kaderine terk edilmiş bir kurum konumunda olduğunu belirtti. Güven, "Ancak,dönem içerisinde yeni siyasi iradenin kurumun kaderine el atması ve AB uyum çalışmaları neticesinde bir çok köklü değişimlere gidildi ve devam ettiriliyor.Devam eden ve planlanan yatırım projeleri demiryollarının bir reform sürecinden geçtiğini söyleyen Samsun TCDD Satınalma uzmanı Yakup Güven, TCCD önderliğinde kurulan fabrikalar yerli sanayiyi güçlendirirken, yeni hatlar ve hizmete giren modern trenlerin, insanların yüzünü yeniden demiryoluna döndüreceğine inanıyoruz. 52 yıldır ihmal edilen demiryolları son yedi yıldır adeta kabuk değiştiriyor. KİT'ler içerisinde en yüksek ödeneklerin verildiği demiryollarına 2003-2010 yılları arasında yaklaşık 7. 5 milyar TL yatırım harcaması yapıldı." dedi.
2003 sonrası demiryollarının yeniden devlet politikası haline gelmesi ile TCDD'nin yatırım ödeneğinin artırıldığını söyleyen Güven, "Böylelikle, hızlı tren hattı inşa ederek Türk halkını hızlı trenle tanıştırmak, mevcut hatların ve araç parkını iyileştirerek trenleri hızlandırmak ve özel sektörün demiryolu işletmeciliği yapabilmesini sağlamak üzere ana hedefler belirlendi. TCDD hatlarında isletilen özel sektöre ait vagon sayısı 2003 yılında 771 adet iken, bugün itibarı ile bu değer 2. 453 adet vagona yükseldi" diye konuştu. Türkiye'nin Avrupa ile Asya arasında bir köprü oluşturmasından dolayı uluslararası taşımalarda yüksek potansiyele sahip olduğunu ifade eden Karaman "MARMARAY Projesi, Van gölü Kuzey Geçişi Projesi, Kars-Tiflis ve Kars-Nahcivan Projelerinin hayata geçirilmesi ile Türkiye uluslararası taşımacılıkta dünyada söz sahibi olacaktır" diye konuştu.
Ramazan AKSOY
TCDD Atağa Kalktı
TCDD Satınalma uzmanı Yakup Güven,"52 yıldır ihmal edilen demiryolları kabuk değiştiriyor"dedi.
İlk yorum yazan siz olun