Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanı Ali Taha Koç, AA muhabirine, e-Devlet Kapısı'nın, vatandaşların işlemlerini hızlı ve güvenli yapabilecekleri bir alan olduğunu söyledi. Gerek hizmete ulaşımın kolaylığı gerekse ihtiyaç duyulan pek çok konunun varlığının bu dönemde e-Devlet Kapısı'na ilgiyi artırdığını vurgulayan Koç, özellikle yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını nedeniyle zorlu geçen 2020'de bu imkanın öneminin bir kez daha anlaşıldığını dile getirdi. Koç, bu süreçte vatandaşların pek çok işlemini evinden çıkmadan e-Devlet Kapısı üzerinden gerçekleştirdiğine dikkati çekerek, "Yaptığımız anket çalışmasında e-Devlet Kapısı'ndan yararlanan vatandaşlarımızın yüzde 95'i hizmetlerimizden memnun kaldıklarını ifade ederken, 'Buradan hizmetlere 7/24 ulaşabiliyorum.' diyenlerin oranı ise yüzde 91,5 oldu." diye konuştu.
e-Devlet'e giriş 2020'de katlanarak arttı
e-Devlet Kapısı'na giriş sayısının geçen yıl katlandığı bilgisini veren Koç, 2019'da 1,1 milyar olan sisteme giriş sayısının, 2020'de 2,3 milyarı aştığını bildirdi. Koç, 2008'de sadece 9 kamu kurumu ve 22 hizmetle faaliyete başlayan e-Devlet Kapısı'nın, halihazırda 112 özel kuruluş, 238 kamu kurumu, 372 belediye ile toplamda 722 kurumu barındırdığını, 5 bin 456 hizmet sunduğunu kaydetti. e-Devlet Kapısı'nı herkesin etkin şekilde kullanması için gayret gösterdiklerini belirten Koç, "Türkiye'nin dijital yüzü e-Devlet Kapısı, sunduğu hizmetlerle her geçen gün daha da gelişiyor. Bu gelişime öneri ve görüşleriyle destek olup, katkı sağlayan tüm vatandaşlarımıza teşekkür ederiz." değerlendirmesinde bulundu. Koç, vatandaş ile hizmeti