Turhan bunun üzerine yaptığı açıklamada, 'Sadece Eğribel tüneli değil bizim için KuzeyGüney asklarının tümü önemli. Giresun, Sivas ve Erzincan'a bağlanacaktır' dedi. Turhan'ın açıklamaları şöyle:
Eğribel tüneli önemli
'Giresun Dereli-Şebinkarahisar istikametinde çok sayıda tünelimiz var. Onların projeleri hazırlandı. Ergibel Tüneli güzergah etüd çalışmaları ve yapım projesi çalışmaları devam ediyor. Yapıma esas proje çalışmaları sürüyor. Biz Dereli'den yukarıya doğru tünelleri yapa yapa devam edeceğiz. Eğribel Tüneli KuzeyGüney bağlantısını yapacak Giresun limanını Sivas üzerinden Erzincan üzerinden Güneye bağlayan önemli bir yolumuzdur.'
Türkiye ulaşım koridoru
'Karadeniz'deki limanların kapasitelerinin kullanılması uluslararası nakliyede aktif görev almaları için yolların standardını yükseltip ülkemizi ulaşım koridoru haline getirmek istiyoruz. Ülkemizin tüm kaynaklarını ekonomiye kazandırmak istiyoruz. Yatırımlarımız ticaret ve üretime çok büyük bir alt yapı desteği sağlayacaktır. Transit nakliyede ve yurtdışı nakliyede avantaj yakalamış olacağız.'
Yol olmazsa avantajın olmaz
'Ülkemizde Karayolu kullanıcılarının da tercih edebileceği ve ekonomik ulaşım imkanı sunacağımız yollar yapıyoruz. Ülkemizin ekonomik yönden büyümesi ve gelişmesi çevresindeki ülkeler üzerinde etkinliği artırmış olacaktır. Bunlar siyasi etkinliktir, politik etkinliktir, ekonomik etkinliktir. Ülkemizin nüfus bakımından büyümesinin yanında coğrafi konum bakımından avantajı da önemli. Coğrafi konumun avantajlarını kullanmak da alt yapı tesislerinin havalimanı, demiryolları, karayolları ile mümkündür. Aksi takdirde dünyanın göbeğinde de olsanız bunun değerini bilmez ve gereğini yapmaz iseniz, anlam ifade etmez.'
Madenlere ulaşmalıyız
'Ülkemizin tabi zenginliği var. Bunu bir fırsat olarak görüyoruz Türkiye'de çok maden olabilir, yer altı zenginlikleri olabilir. Çıkarıp Pazara getiremezseniz anlam ifade etmez. Gümüşhane'de zengin yataklar var. Bunu görüyoruz. Pazara götürmeyince altının ne kıymeti var. Bunları pazarlara taşımak için bize yol lazım. Yatırımcıya da yatırım yapacak alt yapı şartlarını oluşturup bunları teşvik temek lazım.'
Yüzde 25 işimiz var
'Çıkardığımız madenleri pazarlara en ekonomik şekilde ulaştırabilecek alt yapıyı tesis etmeliyiz. Uluslararası taşımacılıkta da faydalı hale gelmeye çalışıyoruz. Kuzey-Güney asklarımızın bu manada yaklaşık yüzde 75'i bitmiş durumda. Kalan yüzde 25'i ise daha ziyade inşaatların zor olduğu tünel ve viyadüklerin bulunduğu bölgeler, Toroslar ve Karadeniz bölgesi ve Doğu Anadolu'nun bazı kesimlerinde yapacağımız yatırımlar. Bunları da tamamlayacağız. Ülkemizde üretilen mamüllerin maliyeti de önemli ölçüde azalacak ve yatırımcının rekabet gücü yükselecek. Biz bunları şimdiden ülkemizde ve bölgemizde görüyoruz.'
Osmaniyeli vekil makamda
'Osmaniye ülkemizin ulaşım bakımından gerek liman ve sınır kapılarına ve pazarlara kolay ulaşabilecek yatırımları almış ilimiz. Ama yine de eksik yerlerin tamamlanması konusunda sayın vekilimizin istekleri var. Her bölgenin milletvekili birçok hizmet yapılmasına rağmen yol konusunda insanımızı mutlu etmek zordur. Ama yol yaptığım yerlerde Iğdır'dan Ardahan'a, Van'dan Bitlis'e, Tunceli'den Bartın'a kadar ulaşım alt yapısı ile yatırımlar da artıyor o bölgedeki tabi kaynaklar olsun iş imkanları yerli yerinde işleniyor ve pazarlara daha rahat ve kolay taşınabilecek konuma geliyor.'
LİMANLAR GÜNEYE BAĞLANMALI
Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan a Ankara da yaptığımız görüşmede Giresunluların sabırsızlıkla bekledikleri Eğribel tüneli ile ilgili olarak sorular sorduk
İlk yorum yazan siz olun