GÜCÜN MEDYASI

Mert Varıcı

Dünya basını ya da ‘uluslararası medya’ ya da ‘uluslararası toplum’ gibi tanımlarla sık  sık karşılaşıyoruz.  Bu tanımlar acaba kimleri  kapsıyor. ‘Dünya’ medyası dediğimizde acaba kimlerden söz ediyoruz?  Bunu bilmek faydalı olur  Çünkü Türkiye’deki ana akım medya  ‘dünya’dakilerin kopyalamasıdır.

Yürütme yasama ve Yargıdan sonra DÖRDÜNCÜ KUVVET olarak tanımlanan  MEDYA  son 40 yılda ‘sahiplerinin sesi’nden başkasına yer açılamayan bir mecra haline geldi. Batıda  14 medya grubu tüm haberleri şekillendiriyor:

Bunlar: 21st Century Fox, Bertelsmann, CBS Corporation, Comcast, Hearst Corporation, Lagardère Group, News Corp, Organizações Globo, Sony, Televisa, The Walt Disney Company, Time Warner, Viacom, Vivendi.

Bunlar arasında koordinasyonu sağlayan iki iletişim şirketi ABD Savunma Bakanlığına bağlı çalışma yürüten  Google Media Lab ve First Draft’tır.

Üç büyük haber ajansı  da  aynı kulübün üyesidir: Associated Press, Agence France-Presse, Reuters.  Bu ittifak tüm dünyaya aynı görüşleri dayatmak, beyinleri devşirmek kendi deyimleriyle insanlığı İNDOKTRİNE etmek için işbirliği yapmışlardır.

İşbirliği içinde olan  altı televizyon kanalının tümü de NATO’nun propaganda hücresi içindedir: El Cezire, BBC, CNN, France24, Sky, El Arabiya.

Bu basın yayın kuruluşları  Google ve First Draft  sayesinde  tüm görüşleri fikirleri yalan haberleri ya da çarpıtılmış görüşleri  her ülkedeki yerel ve ulusal çapta basın yayın kuruluşlarına sızdırmaktadır.. Çünkü ülkemizde olduğu gibi her ülkede  haber daireleri belli haber ajanslarına abonedir.

‘Dünya basını’ denilen  bu medya grupları sahiplerinin sesidir...

Sahipleri ise, çok uluslu şirketler petrol ve silah baronları ilaç sanayicileri  ve  istihbarat servisleridir. Dolayısıyla medyanın gücü değil, gücün medyası vardır.
 

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.