Düşüş şekli motorun durduğunu gösteriyor....

Uçak böyle sürüklendi Boeing 737-800 tipi THY uçağının Amsterdam'da yere çarptıktan sonra nasıl sürüklendiği havadan kamerayla böyle görüntülendi. Uçağın ilk çarptığı yerde kuyruk kanatları görülüyor...

Hollanda'daki uçak kazasını soruşturan görevliler, düşmenin motor arızasından kaynaklanmış olabileceğini bildirdi. Hollanda Güvenlik Araştırma Konseyi Başkanı Pieter van Vollenhoven, Hollanda Resmi Radyo Televizyon Kurumu NOS'a yaptığı açıklamada, uçağın havadan direkt bir şekilde düştüğüne dikkat çekerken, bunun da motorun durduğunun göstergesi olduğunu söyledi. Soruşturma ekibinin başı Müfettiş Van Vollenhoven, yine de uçağın düşmesine neden olan sorunun henüz resmen kesinleşmediğini de vurguladı.
Hollanda hükümet yetkilileri de müfettişin açıklamasının muhtemel senaryolardan biri olduğunu, düşüş nedeninin ancak kara kutunun analizi sonucunda resmen açıklanabileceğini, bunun da önümüzdeki haftayı bulabileceğini bildirdi.

63 kişinin tedavisi sürüyor
Kriz masası başkanı, Haarlemmermeer Belediye Başkanı Theo Weterings de dün akşam düzenlediği basın toplantısında, uçakta daha önce açıklandığı gibi 134 değil 135 kişinin bulunduğunun saptandığını, ölenlerin 5'inin Türk, 4'ünün de ABD vatandaşı olduğu belirtti. 63 kişinin tedavisinin sürdüğünü ifade eden Weterings, ölenlerin ailelerine bilgi iletildiğini, ancak isimlerinin henüz kamuoyuna açıklanmayacağını, 6 ağır yaralının kimliklerinin de belli olduğunu kaydetti. Uçaktaki yolcuların uyrukları şöyle:
60 Hollandalı, 51 Türk, 1 Alman, 7 Amerikalı, 3 İngiliz, 1 Bulgar, 1 Finlandiyalı, 1 İtalyan, 1 Tayvanlı, 4 İranlı, 1 Sudanlı ve 2 Suriyeli. Yolculardan 2'sinin uyruğu ise henüz belli değil.



'Sorun motorda olabilir'
Amsterdam'daki uçak kazasından 48 yaşındaki bir Alman vatandaşının da sağ kurtulduğunu yazan Alman internet portalı “Spiegel Online”, pilotların kaza sırasında kokpitteki bir panelin çarpmasıyla hayatını kaybettiklerini yazdı. THY uçağındaki incelemelerin günler süreceği belirtilen haberde, şu ifadeler yer aldı:
“Boeing 737 tipi uçakta yapılan ilk incelemelerden sonra kazanın nedeni konusunda somut bir sonuca ulaşılamadığını belirten araştırma heyeti başkanı Pieter van Vollehoven, ölü sayısının yüksek olmamasının sürpriz olduğunu söyledi. Delft Teknik Üniversitesi uzmanlarından Michel van Tooren, 'Muhtemelen motor çekişi ile ilgili bir sorun yaşandı' diyerek, her iki motorun durması nedeniyle kırım yaşandığına dair belirtiler olduğunu açıkladı.
Uçağın, yakıtın bitmesi sonucu düştüğüne dair spekülasyonlar ise şimdiye kadar onaylanmadı. Uzmanlar, pilotun teknik sorunlar nedeniyle tarlaya acil iniş yapmak istemesi ihtimalini de göz ardı etmiyor. Ancak bu ihtimali güçlendiren bir telsiz kaydı bulunmuyor.”



42 milyon dolara sigortalı
THY yönetimi, düşen uçakta bulunanlara verilecek tazminatla ilgili olarak bir açıklama yaptı. Açıklamada, uçağın yaklaşık 42 milyon dolarlık bir bedelle sigortalı olduğu, ölen yolcuların yakınlarına gerekli tazminatların verileceği, yaralıların tedavi giderlerinin karşılanacağı belirtildi.
THY'den İMKB'ye yapılan açıklamada da, uçağın 27 Mart 2002'de Perge Aviation Limited şirketinden kiralama yoluyla filoya katıldığı hatırlatılarak, “Ortaklığımız filo poliçeleri kapsamında 41 milyon 767 bin 200 dolar değeriyle, grup broker şirketi Albatros aracılığıyla sigortalanmıştır. Kazayla ilgili olarak lider reasürör Allianz firmasından ve broker şirketinden birer yetkili ekspertiz çalışmaları için bugün Amsterdam Shipol Havalimanı'nda bulunacaklar” denildi.
DİNÇER ŞEREF İstanbul



Uçak pist başına çıkıp dönmüş
THY'NİN Amsterdam'da düşen “Tekirdağ” isimli Boeing 737-800 tipi yolcu uçağının, pazartesi günü İstanbul-Madrid seferini yapmaya hazırlanırken meydana gelen teknik bir arıza üzerine, pist başından geri döndüğü ortaya çıktı.
Atatürk Havalimanı'ndan TK 1857 sefer sayısıyla Madrid'e uçmaya hazırlanan uçak pist başına giderken, “indikasyon” denilen teknik bir arıza meydana geldi. THY Teknik AŞ teknisyenlerince incelemeye alınan uçağın “master coution light” adı verilen ikaz ışıkları testi sırasında, bir sinyal lambasında arıza tespit edildi.
Panelin değiştirilmesinin ardından yeniden uçağa alınan yolcular, 1.5 saat gecikmeli olarak İstanbul'dan ayrıldı. Bir başka iddiaya göre de, aynı uçak bir süre önce flap arızası verdi. THY teknik hangarında arızanın giderilmesinin ardından, “Tekirdağ” yeniden sefere verildi.



Türk Hava Yolları: Uçak sağlamdı
THY Basın Müşavirliği'nden yapılan açıklamada, 'Tekirdağ' uçağının 2002 yılı modeli olup, en son C bakımının 22 Ekim 2008'de, A bakımının ise 19 Şubat 2009'da yapıldığı belirtilerek, şöyle denildi:
“Haberlerde belirtilen 23 Şubat tarihindeki Madrid seferi öncesi yaşanan olay taksi esnasında uçağın pilotu 'Master Caution Light (Ana ikaz lambası)' arızası bildirince, uçak seferden alınmış ve aynı gün arızanın kaynağı olan parça değiştirilerek uçak sefere verilmiştir. Bu değişimden sonra uçak 8 iniş kalkış yapmıştır.
Flaplarla ilgili konu ise 28 Ekim 2008 tarihinde sol krueger flapın topraklama cihazı değiştirilmesidir. Yapılan işlemden sonra uçak seferlerine sorunsuz devam etmiştir.
DİNÇER ŞEREF İstanbul



Karakutu Paris'e gönderildi
KAZA nedeninin kesin olarak belirlenebilmesi için enkaz üzerindeki çalışmalara hız verilirken, incelenmesi için uçağın karakutusu Paris'e gönderildi.
Paris'te karakutu kayıtlarını özel bir teknolojiyle inceleyecek olan Fransız Sivil Havacılık İdaresi uzmanlarının, kazanın nedeni konusunda önemli ipuçlarına ulaşabileceği belirtildi. Konuyla ilgili ilk resmi raporun yayımlanmasının haftalar alabileceği ifade edildi.



İçgören'den haber gelmedi
HOLLANDALI yetkililerin kazada ölenlerin kimliklerinin ailelere bildirildiğini açıklamasına rağmen düşen Tekirdağ uçağında oğlu Mert İçgören (29) ile birlikte Business Class'ta yolculuk yapan Bülent İçgören'den (55) bilgi alınamadı. Bülent İçgören'e ulaşmak için Amsterdam'da 11 hastane gezen yakınları, kendisiyle ilgili herhangi bir kayda ve bilgiye ulaşamadı.
Kazadan yaralı kurtulan Mert İçgören'in, belinde ve sol ayağında kırıklar tespit edildi. Ancak Hollanda'ya giden yakınları, Amsterdam'daki 11 hastaneyi gezmesine rağmen Bülent İçgören ile ilgili hiçbir bir bilgiye ulaşamadı.


Haberleri