Konteyner altyapısına yönelik konteyner mobil vinci; dökme ve genel kargo yüke yönelik ise farklı kapasitelerde mobil vinçler aldıklarını kaydeden Avcı, Terminal hizmetlerine yönelik farklı kapasitelerde loderler ve forkliftler alındı. Son olarak da teslimi 1-1.5 ay gibi bir sürede tamamlanmak üzere dolu konteyner hareketlerine yönelik iki adet reache steacer da alındı. Saha düzenlemesi anlamında da 150 bin metrekare betonlama, 23 bin metrekare yeni kapalı depo, sekiz adet de çelik silo yapımını tamamladık diye konuştu. Limanda demiryolu taşımacılığına yönelik 2 bin 750 metrekarelik vagon boşaltma havuzu ve saatlik boşaltma kapasitesi 450 ton olan konveyör sistemini de faaliyete geçirdiklerini açıklayan Avcı, altyapıyı en teknik biçimde sonlandırmak için çok geniş projeleri hayata geçirmeye çalıştıklarını vurguladı.
Ceyhan Nakliyat adı ile ticari faaliyetlerine 1969 yılında Adana'da başladıklarını anlatan Avcı, şu anda İstanbul, Gebze Dilovası, İzmir Aliağa, Mersin ve Samsun'da yatırımlarının bulunduğunu bildirdi. Lojistik kavramını karşılayacak tüm alanlarda ciddi yatırımlarının bulunduğunu açıklayan Avcı, çalışmalarının Türkiye'nin en önemli liman ve şehirlerinde başarıyla yürütüldüğünden bahsetti. Firmalarının bir hizmet sektörü mensubu olduğunu belirten Avcı, en son teknolojik ekipmanları ve kalifiye personelleri ile ihracatçı ve ithalatçı firmaların işlerini kolaylaştırma misyonuna sahip olduklarını açıkladı.
Sektörümüz Avrupa'ya oranla oldukça başarılı
Lojistik sektörünün tam tedarik zinciri kavramıyla bütünleştikten sonra daha da gelişmek ve dünya ile rekabet etme düzeyine gelmek zorunda kaldığını dile getiren Avcı, Türkiye'nin Avrupa Birliği ülkeleriyle kıyaslandığında oldukça başarılı olduklarını ifade etti. Gerek ulaşım yollarının yeniden organize olması, gerekse trans-Avrupa yollarının trans-Asya ile bütünleşmesinin oldukça önemli olduğunu vurgulayan Avcı, kamyon ve TIR'ların gençleşmesi ve AB standartlarında olmasının memnuniyet verici olduğunu dile getirdi. Gerek iletişim gerekse ulaşım anlamında yerli firmaların dünya standartların da olduğunu kaydeden Avcı, Gurubumuz bu anlamda Ceynak Lojistik'i AB kriterlerin de yapılandırdı ve kurumlaştırdı. Dökme tahıl lojistiğinde Türkiye'de öncü bir firmayız açıklamasını yaptı.
En önemli sorunumuz kayıt dışı çalışan firmalar
Sektörün ticari piyasalara bağlı olarak zaman zaman sorunlar yaşadığını hatırlatan Ali Avcı, finans ve ihale kanunundaki bağlayıcı hükümlerle fiyat odaklı rekabette de kaliteden ödün vermenin oldukça yaygın sorunlar arasında bulunduğunu aktardı. Vergilendirme sistemi yanında kayıt dışı çalışan firmaların, dürüst çalışan işletmelerin rekabet etmesini güçleştirdiğini dile getiren Avcı, para piyasalarının ve faiz oranlarının düzenlenmesinde yaşanan iniş çıkışların da ticareti zorlaştırdığını ve üreticilerinin maliyet hesaplarını hedeften uzaklaştırdığını savundu. Aynı işi yapan firmaların örgütlenmesi ve kendilerini ifade etmeleri gerektiğine değinen Avcı, Çalışma biçimi standardı ve kalite kriterleri, yenilikleri destekleyecektir. Ancak bazen örgütlerin temsil yetkisini kullanmada ya da ekonomik politikalar geliştirmesinde uygulanan sistemler, hükümet örgüt işbirliğini yetersiz kılıyor dedi. İşletmelerin kurumsal yapılarını şeffaf ve yenilikçi bir seviyeye getirebildikleri ölçüde başarılı olacaklarını dile getiren Avcı, bir firmanın inovatif tutumu geliştirmesi ile sağlıklı büyüyeceğini ve standartlarını koruyarak, ekonomik büyüme hedeflerine daha çabuk ulaşabileceğini vurguladı. Ayrıca, finans kaynaklarının ve faiz oranlarının düzenlenmesinin ve kara rekabetten kaynaklanan sorunların hukuki çözümlerinin rezive edilmesinin önemli olduğuna işaret eden Avcı, Ticari başarı, ancak etik ilkeler, mesleki yaklaşımlar ve hukuki düzenlemelerle mümkündür. Günümüzün lojistik iklimi bu kavrama uygun seyretmektedir diye konuştu.
Samsun'un, Karadeniz Bölgesi'nin en önemli liman şehirlerinden biri olduğunu hatırlatan Ali Avcı, kentin deniz ve karayolu ulaşımının merkezinde olduğunu vurguladı. Gerek batı, gerekse doğu ticaretinin, kuzey-güney bağlantısı ile birlikte oldukça geliştiğini dile getiren Avcı, Biz Samsunport'un bu güzel şehrimize olumlu artılar kattığına ve gelecekte Samsun'un Türkiye'nin ve bölgenin en büyük lojistik üssü olacağına inanıyoruz. Cey Gurubu, bu anlamda gerek Samsun Valiliği seviyesinde gerekse Büyükşehir Belediyesi bünyesinde Samsunport'un her aşamasında oldukça samimi destekle alıyoruz dedi.
Karadeniz'in en önemli liman şehri Samsun
Samsun'un, Karadeniz Bölgesi'nin en önemli liman şehirlerinden biri olduğunu hatırlatan Ali Avcı, Biz Samsun'un Türkiye'nin ve bölgenin en büyük lojistik üssü olacağına ve Samsunport'un bu güzel şehrimize olumlu artılar kattığına inanıyoruz dedi.
DENGE/EKONOMİ
Ceynak Lojistik, Samsunportun ticari hacmini artırma hedefinde
nümüzdeki günlerde de Samsunport yatırımlarının devam edeceğini söyleyen Ceynak Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ali Avcı, bugüne kadar hedefledikleri yatırımların yüzde 80'ini tamamladıklarını bildirdi.
Yorum Yap
Yorumlar (1)
Yükleniyor ...
Yükleme hatalı.