Haberde, reklamlı ve bütüncül tıklamaların toplam göstermiş olduğu bazı istatistik verilerini sanki, tekil ziyaretçi imiş gibi göstererek yazılı basına ve rakip internet sitelerine karşı algı yaparak tutarsız analizleri göstererek toplumda algı yanılsamasına sebep olacak cümleler ve başlıklar yer aldı.
TEKİL ZİYARETÇİ BAŞKA ŞEY
İlk kez sitenize giriş yapan bir kullanıcı tekil ziyaretçi oluyor. Reklam ve sponsorlu başka bağlantılarla girdiğinizde bu sayı çoğalabilmekte. Ayrıca verdikleri haberde aylık ziyaretçi sayısı olarak belirtilmesi gerekirken aylık tekil ziyaretçi denilerek veriler çarpıtılmış. Aldıklarını iddia ettikleri kaynaklar başka analiz siteleriyle tutarsızlık göstermekte. Haberin altına yazılan yorumlar arasında bu işten anlayan biri; 'düzeltirseniz yanlışlık, düzeltmezseniz çarpıtma olarak değerlendirilir' demiş ama düzeltmedikleri için veriler çarpıtılarak 'reklam yapılmaya çalışıldığının delili' düşüncelerine neden oldu.
AMAÇ BAŞKA
Yazılı basını düşük göstererek yapılan bu tarz haberler, kendi web sitelerine gelen reklamların değerini arttırmak için kasti yapıldığı yorumlarına neden oldu. 4 tane başka analiz sitesinden aldığımız verilerle karşılaştırdığımızda verilen verilerin tutarsız olduğu gözlerden kaçmıyor.
Onur Özsoy
GERÇEK VERİLER
ÇARPITILMIŞ VERİLER
Farklı kaynaklardan alınan sonuçlar aşağıdadır.