ALGINIZI SEVSİNLER!

Geçtiğimiz günlerde Samsun'da yerel internet sitesinde gazetelerin ve internet sitelerinin hitleri (tıklanma oranları) ile ilgili haber yapıldı.

Haberde, reklamlı ve bütüncül tıklamaların toplam göstermiş olduğu bazı istatistik verilerini sanki, tekil ziyaretçi imiş gibi göstererek yazılı basına ve rakip internet sitelerine karşı algı yaparak tutarsız analizleri göstererek toplumda algı yanılsamasına sebep olacak cümleler ve başlıklar yer aldı.

TEKİL ZİYARETÇİ BAŞKA ŞEY
İlk kez sitenize giriş yapan bir kullanıcı tekil ziyaretçi oluyor. Reklam ve sponsorlu başka bağlantılarla girdiğinizde bu sayı çoğalabilmekte. Ayrıca verdikleri haberde aylık ziyaretçi sayısı olarak belirtilmesi gerekirken aylık tekil ziyaretçi denilerek veriler çarpıtılmış. Aldıklarını iddia ettikleri kaynaklar başka analiz siteleriyle tutarsızlık göstermekte. Haberin altına yazılan yorumlar arasında bu işten anlayan biri; 'düzeltirseniz yanlışlık, düzeltmezseniz çarpıtma olarak değerlendirilir' demiş ama düzeltmedikleri için veriler çarpıtılarak 'reklam yapılmaya çalışıldığının delili' düşüncelerine neden oldu.

AMAÇ BAŞKA
Yazılı basını düşük göstererek yapılan bu tarz haberler, kendi web sitelerine gelen reklamların değerini arttırmak için kasti yapıldığı yorumlarına neden oldu. 4 tane başka analiz sitesinden aldığımız verilerle karşılaştırdığımızda verilen verilerin tutarsız olduğu gözlerden kaçmıyor.

Onur Özsoy

GERÇEK VERİLER

ÇARPITILMIŞ VERİLER

Farklı kaynaklardan alınan sonuçlar aşağıdadır.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

GÜNCEL Haberleri