SAMGAZ'DAN ZAM AÇIKLAMASI

SAMGAZ'DAN ZAM AÇIKLAMASI
SAMGAZ Genel Müdürü Yılmaz Kolsan tarafından doğal gaz faturaları ve sayaç okuma işlemleri ile ilgili bir basın açıklaması bulundu. 

Salgın süresince doğal gaz faturaları ve abone şikayetleri ilgili açıklamlarda bulunana SAMGAZ Genel Müdürü Kolsan, '' Covid 19 salgını süresince, Enerji Bakanlığı ve EPDK’nın bilgi ve kontrolünde, gerek lisans bölgemiz gerekse tüm ülke genelindeki doğal gaz fatura tahakkukları, alınan önlemlerle birlikte Mart, Nisan ve Mayıs aylarında sürdürülmüştür. Bu süreçte, bu dönemlere ait borçtan dolayı herhangi bir gaz kesintisi olmamakla birlikte, tahakkuk eden faturalar için zaman zaman SMS ve bilgilendirme mahiyetindeki ihbarnamelerle, tahakkuklara ilişkin olarak, aboneler sürekli bilgilendirilmiştir. Bu bilgilendirmeden maksat, tahakkuk etmiş faturaların imkan elverdikçe ödenerek, yavaş yavaş normalleşme sürecine girdiğimiz bu günlerde, abonelerin geç tahsilattan kaynaklı maliyetlerle karşılaşmasını önlemektir. Faturalar, yürürlükteki mevzuata uygun olarak düzenlenmekte olup; faturalandırma usul ve esasları ile birim fiyatlar, her ay internet sitemizde yayınlanmaktadır.'' dedi.

''ZAM YETKİSİ BİZDE DEĞİL''
Son günlerde artan, yüksek fatura iddiaları ve şikayetlerini dile getiren Kolsan, ''Doğal gaza herhangi bir zam yapma yetkisi şirketimizde değildir. Bakanlık tarafından doğal gaz birim fiyatları belirlenmekte olup, 2019 yılı Eylül ayı itibariyle herhangi bir birim fiyat değişikliği olmamıştır.  Nitekim, Bakanlıkça açıklanan zamlar, ulusal medya organları ile duyurulmaktadır. Ancak abonelerimiz tarafından 2020 yılı Mart veya Nisan ayı faturası 2019 yılı Mart veya Nisan ayı ile karşılaştırılmamalıdır. Lakin bu tür karşılaştırma bir yıllık dönemi kapsadığından 2019 yılı içinde meydana gelen birim fiyat değişiklikleri yanlış kıyasa sebep olabilmektedir. Fatura okuma periyodu 30 (+-5) gün olup, yönetmelikle sabittir. Bu bağlamda, şirketimizin, mücbir sebeplerle sayacın okunamaması gibi durumlar hariç (ki böyle durumlarda sayaç mahalline bırakılan bildirimle binaya girilemediği, sayacın okunamadığı, internet sitesi veya çağrı merkezi aracılığıyla sayaç endeksinin bildirilmesi halinde fatura tahakkuku sağlanmaktadır.) bu periyoda yasal zorunluluk olarak uyulmaktadır.  Şehir genelinde sayaç okumalarına her ayın ilk günü başlanmakta ve takriben 8 gün içinde tamamlanmaktadır. Bu bağlamda, 1 Nisan itibariyle tahakkuk eden faturanın dönemi 1 Mart-1 Nisan arasında gerçekleştirilen tüketime denk gelmekte olup, değerlendirmenin bu kriter gözetilerek yapılması önem arz etmektedir.'' ifade etti

SALGININ ETKİSİ OLDU
SAMGAZ Genel Müdürü Yılmaz Kolsan, ''Salgın süresince lisans bölgemizde bir karantina süreci yaşanmadığından, kıyas fatura da düzenlenmemiş olup; tüm tahakkuklar, alınan önlemlerle birlikte bilfiil yerinde okunan sayaç endeksleri üzerinden yapılmaktadır. Abonelerimizin, şüphe duymaları halinde, öncelikle faturalarındaki ilk ve son okuma endeks değerleri ile sayaçları üzerindeki endeks değerlerini karşılaştırmaları, sayaç okuma personelince olası hatalı endeks okuması tespit etmeleri halinde, 444 1187 numaralı çağrı merkezimizi arayarak anında düzelttirmeleri mümkündür. Bu bilgiler ışığında, abonelerimizin şikayet ettiği, istatistiki olarak doğal gaz fatura bedellerinin artışında, Covid-19 salgını sürecinde evlerde bulunulması ve ısınmadan ziyade, bilhassa doğal gazın çok daha fazla tüketimine sebep olan, sıcak su ve pişirme amaçlı ocak kullanımlarındaki artışın etkili olduğu değerlendirilmektedir. Lakin, şirketimizce kıyas fatura düzenlemesi yapılmadığı ve bilfiil sayaç üzerindeki endekse bağlı fatura tahakkuku gerçekleştiği dikkate alındığında, kullanım dışı bir fatura tahakkuku söz konusu olamayacağı açıktır.'' ifade etti.
Zeliha Çilingir

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.