‘Kalite, Liderlik ve Sürdürülebilirlik’

‘Kalite, Liderlik ve Sürdürülebilirlik’
YEDAŞ’ın iş süreçlerinde vazgeçilmezleri arasında yer alan "Kalite, Liderlik ve Sürdürülebilirlik" anlayışının içselleştirildiği ‘mükemmellik yolculuğunda’ büyük finale sadece bir adım kaldı.

Genel Müdür Türkoğlu, “Hedefimiz bu yıl içerisinde Avrupa’nın 4 Yıldız Ödülü'nü almak ve 2019 yılı vizyonumuzu tescillemek" dedi

Samsun, Ordu, Çorum, Amasya ve Sinop illerinde tüm çalışanları ile şirket hedef ve stratejilerini sürdürülebilirlik ve müşteri memnuniyeti temelinde yenilikçi uluslararası bir kurumsal yapı ile faaliyetlerini gerçekleştirmeyi misyonu olarak lanse eden Yeşilırmak Elektrik Dağıtım A.Ş. (YEDAŞ), 2019 yılında kurumsal ve operasyonel mükemmellik alanında Avrupa’da ilk 10 şirket arasında olmak vizyonu doğrultusunda tüm iş süreçlerinde kaliteyi, liderliği ve sürdürülebilirliği amaçlamaktadır. YEDAŞ, Karadeniz insanından aldığı enerjiyle bölgesinde 14 adet Kurumsal Sosyal Sorumluluk projesini ‘Bir Bölgesel Sürdürülebilir Kalkınma Hareketi’ temasıyla hayata geçirmiştir. Kal-Der’e üye olan ilk ve tek elektrik dağıtım şirketi olan YEDAŞ, EFQM 3 Yıldızlı Mükemmelikte Yetkinlik Belgesi’ne sahiptir.

5 İLDE 5 FARKLI KALİTE

YÖNETİM SİSTEMİ KURULDU

"Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin Sorumluluk Alma" temasıyla olgunlaştırılan Birleşmiş Milletler (Global Compact) Küresel İlkeler Sözleşmesi’ni her yıl taahhüt eden YEDAŞ'ın İlerleme Raporu, Birleşmiş Milletleri kurumsal web sitesinde yayınlanmıştır. Toplam Kalite Yönetim Sistemi modeliyle (EFQM, Balance Score Card) yönetilen YEDAŞ, ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi, ISO 10002 Uluslararası Müşteri Memnuniyeti Standardı, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi ve OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi Kalite Belgeleri’ne sahiptir.

ÖDÜLLER BAŞARISINI TESCİLLEDİ

Dünyanın ve Avrupa’nın dikkatini çeken ve rol model şirket olarak lanse edilen YEDAŞ, aldığı ödüllerle başarısını tescillemiştir. YEDAŞ, Avrupa CSR Juri Özel Ödülü, UNDP (İletişim Oscarı) Özel Ödülü, 2013 yılında Kalite Altın Tacı, 2014 yılında Kalite Platin Tacı, 2015 yılında Kalite Elmas Tacı, En Nitelikli Liderlik Ödülü, Sürdürülebilirlik Ödülü, TÜHİD Kurumsal Sosyal Çevre Ödülü, Doğru İletişim Ödülü, Altın Voltaj Ödülü, birçok kurum ve kuruluşlardan her yıl çeşitli dallarda teşekkür belgeleri alarak onurlandırılmıştır.

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

SEÇTİĞİMİZ YOL HARİTASI

YEDAŞ Genel Müdürü Nurettin Türkoğlu, “Sürdürülebilirlik, tüm paydaşların yön birliği ve sinerjisi ile şirketiniz için seçtiğiniz yol haritasıdır. 5 yaşında genç bir şirketiz ve hedeflerimizi belirlediğimiz toplantılarda öncelikle yönetim modelimizi doğru koyarak, bir süreçlere başlamayı tercih ettik. Dünyanın en büyük 500 şirketinin kullandığı ‘Toplam Kalite Yönetim’ modeli dediğimiz EFQM modeli ve Balance Score Card yönetim modeli ile birlikte yönetilen bir şirketiz. EFQM modeli 4-5 yıllık verilerin istiyor. Bu doğrultuda ölçülebilir, tartışılmaz veriler ve bilgi teknolojilerinde ciddi bir yapılanmaya giden şirketimizi denetleyen Kal-Der, iki yıllık performansımızı kabul etti ve 2 yaşındayken EFQM 3 Yıldızlı Mükemmellikte Yetkinlik Belgesi’ni aldık” dedi.

EFQM MODELİ BELGEDE KALMAMALI

TÜM SÜREÇLERDE UYGULANMALI

Genel Müdür Türkoğlu, “Bize göre EFQM modeli bir belge ile sınırlı kalmamalı. Bu süreçleri sürdürülebilir bir şekilde hayatınızda uygulamanız gerekiyor. YEDAŞ olarak her yıl çalışanlarımızın katılımıyla gerçekleştirdiğimiz öz değerlendirme toplantıları ile tüm süreçleri masaya yatırıyoruz. Önceki dönemleri değerlendiriyor, önümüzdeki dönemin hedef ve stratejilerimizi belirliyoruz” diye konuştu. Kurumsal Sosyal Sorumluluk projelerini de kalitenin ve sürdürülebilirliğin olmazsa olmazı olarak gördüklerini kaydeden Türkoğlu, “Kaliteli ve kesintisiz elektrik enerjisi dağıtımı için tamamlanan yatırımlarla Avrupalılarla aynı elektrik enerjisi hizmetini alacak olan müşteriler, elektrik dağıtım şirketlerini ‘Hayatımızın neresinde var, diğer şirketlerden farkı nedir?’ diye sorgulamaya başlayacak. İşte bu noktada YEDAŞ; başlatmış olduğu ulusal kalite hareketi ile üç başlıkta kurumsallaşma, Kurumsal Sosyal Sorumluluk projeleri ve bilgi teknolojilerindeki yatırımlarıyla dünyaya entegre olacak” şeklinde konuştu.

YEDAŞ'IN YÖNETİM MODELİNİ

UYGULAMAK İSTİYORUZ

Samsun Vergi Dairesi’nin YEDAŞ’ın yönetim modelini uygulamak istediğini ve ‘YEDAŞ Yönetim Modeli’ algısının oluştuğunu belirten Türkoğlu, Samsun'un kalkınması yönünde atılacak tüm adımlarda YEDAŞ'ın hazır olacağına vurgu yaparak, "Gerek teknolojik alt yapımızı gerekse de yönetim modelimizi paylaşmaktan onur duyarız" dedi. Son üç yıldır Business Initiative Directions (BID) tarafından dünyaca ünlü şirketlerin ve üst yöneticilerinin katılımıyla gerçekleşen Dünya Kaliteye Bağlılık Kongresi’nin parlayan şirketi olarak lanse edilen YEDAŞ’ın, ESQR’ın düzenlediği ve Las Vegas’ta yapılan Ödül Töreni’nde Best Quality Leadership Award’ın (Yılın En Nitelikli Liderlik Ödülü) sahibi olduğunun altını çizen Türkoğlu, “YEDAŞ için başarı bir barış noktası değil, başarı bir yolculuktur” ifadelerini kullandı.

178 ÜLKEDEN YEDAŞ'A TAM NOT

Türkoğlu, "Bu ödüller hem bizim, hem de ülkemiz için bir övünç kaynağıdır" derken, “YEDAŞ, 178 ülkeye yayılan ve sektörlerinde kaliteye verdikleri önemle liderlik eden şirket ve kurumları takdir ve teşvik etmek amacıyla düzenlenen Uluslararası Kalite Yıldızı Ödülleri Gecesi'nde, Uluslararası Mükemmellik ve İş Prestiji Ödülü olan Kalite Elmas Tacı'na layık görülerek, vizyonuna bir adım daha yaklaşmış oldu. Amerika'dan Avrupa'ya, Asya'dan Orta Doğu'ya kadar 178 ülkenin BID Ödül Komitesi üyelerince 'Kalitesi ve Mükemmelliği' taçlandırılan YEDAŞ, Dünya çapındaki şirketlere büyük prestij kazandıran Uluslararası Kalite Ödülleri, şirketimizin kurumsal kimliğini uluslararası pazarda tanınmışlığını ve kalite bilincini artırmakla kalmayıp; aynı zamanda insan kaynaklarına dayalı hizmet sektöründeki liderliğimizi de tescillemiştir" dedi.

ÖDÜL İÇİN BAŞVURU YOK

ONLAR SİZLERİ BULUYOR

Türkoğlu, "YEDAŞ yine bir segmente daha girdi. Bize ödülü verenler, bizi oyladı ama şimdi biz aynı zamanda jürideyiz. Biz de artık oylama yapacağız. Avrupa’daki 100 ülkeden bir tanesi de Türkiye olarak ve YEDAŞ olarak oy kullanma ve bir şirket önerme hakkımız var” diye konuştu. Avrupa’dan aldıkları ödüllerin hiçbirisine başvuru haklarının olmadığının altını çizen Türkoğlu, “Bu ödül bir başvuru sonucu verilmiş değil. Yani, Avrupa’nın ilk 500 şirketinin kullandığı teknolojik alt yapı, bilgi teknolojileri, toplam kalite yönetim modelleri, entegre yönetim sistemleri, kurumsal sosyal sorumluluk projeleri gibi bunların tamamını onların anladığı, bildiği uluslararası nitelikte kullanan şirketlerseniz sizi izlemeye alıyorlar. BID ve ESQR gibi 2 tane itibarlı şirketler var. Bunlar, şirketleri haberi olmadan izlemeye alıyor. Daha sonra şirketlerin kalite, kurumsal ve bilgi teknolojileri başlıklarında şirketlerin kullandıkları sistemler, onlardaki gelişme süreleri, dönüşümler, geldikleri nokta, hedefleri, verimlilikleri bunların hepsini inceliyor ve yıl sonu raporlarını alıyor. Ona göre oylamaya geçiyorlar. YEDAŞ’ın bu ödülü 100 ülkeden oylarla seçildi ama YEDAŞ’ın haberi yok. Onun için bu ödüller çok önemli ödüller. Birileri sizin haberiniz olmadan sizi izlemeye alıyor ve sizi oyluyor. Aynı zamanda bunun birde sürdürülebilirlik tarafına bakıyorlar” şeklinde konuştu.

YEDAŞ, DEV ŞİRKETLERİN

OLDUĞU KALİTE LİGİ’NDE

YEDAŞ Genel Müdürü Nurettin Türkoğlu, "5 yaşındaki YEDAŞ’ın iş süreçlerinde vazgeçilmezleri arasında yer alan "Kalite, Liderlik ve Sürdürülebilirlik" anlayışı şirketimizin bugün büyük dünya şirketleri arasında Avrupa’nın En İyi Şirketi seçilmesine vesile olmuştur. Dünya üzerindeki enerji devleri ile aynı ‘Kalite Ligi’nde yer almanın gururunu yaşıyoruz. YEDAŞ, 2019 yılında kurumsal ve operasyonel mükemmellik alanında Avrupa’nın ilk 10 şirketi olma hedefi doğrultusunda başlattığı ‘Mükemmellik’ sürecindeki ödülleri ve başarı hikayeleri, Avrupa'daki ve Türkiye’deki elektrik dağıtımı sektöründe farkındalık yaratmıştır. Biz enerjimizin farkındayız ve hedeflediğimiz gibi dev şirketlerin olduğu ligdeyiz" dedi.

ELEKTRİK DAĞITIMI SEKTÖRÜNDE

YEDAŞ İLKLERİ GERÇEKLEŞTİRİYOR

Türkoğlu, “Kurumsal hedeflerimiz çerçevesinde, YEDAŞ’ın kaliteye giden yolculuğunda gerekli olan neyse biz onun elde edilmesi için çaba harcıyoruz. EFQM ödüllü bir şirketiz ve hedefimiz Avrupa Mükemmellik Ödülü’dür. Amaç toplam kalite ve rol model olabilmektir. Bizim yönetim anlayışımız zaten tüm paydaşların yön birliğini kapsadığı için rol modeli içselleştirmektir. Kalite ve işbirliği ruhunun birleşmesinden oluşacak tüm potansiyeller, şirketin başarısına doğrudan katkı sağlayacaktır” diye konuştu. Sadece Türkiye’deki elektrik dağıtım şirketlerinin değil, Avrupa’nın da dikkatle izlediği ve rol model bir şirketin temellerini attıklarını belirten Türkoğlu, “Kaliteye bakış açımız ve uygulamalarımız, Avrupa’nın ve dünyanın dikkatini çekmektedir. Türkiye’de sektöründe ‘Kalite Altın, Platin ve Elması Tacı Ödülleri’ne layık görülen ilk ve tek elektrik dağıtımı şirketiyiz. Bu ödüller, şirketimize Toplam Kalite Yönetim Modeli’nin kazanımı, Avrupa Mükemmellik Ödülü’nün de habercisidir” dedi.

HEDEFLERİMİZ BÜYÜK ENTEGRE OLMALIYIZ

Sürdürülebilir müşteri memnuniyeti temelinde oluşturmuş, yenilikçi bir şirket yapısı ile faaliyetlerini gerçekleştirme sürecinde Toplam Kalite Yönetim anlayışını rehber edindiklerinin kaydeden Türkoğlu, şöyle devam etti:  “Kaliteye giden yolda yeterli bilgi ve birikime sahip olmamız gerekmektedir. Günü kurtarmak içi değil, kurumsal hedeflerimize varmak için çalışmalı, öğrenmeliyiz. Kalite kolay elde edilen başarılarla ulaşılabilen bir nokta olmadığı gibi, fedakarlık gösterebilen, sürdürülebilir bir yapının içinde var olanların ulaşabileceği bir noktadır. Amacımız ölçülebilir, şeffaf ve yönetilebilir olmaktır. Bizim hedefimiz, 2019 yılında operasyonel ve kurumsal mükemmellik alanında, Avrupa’nın ilk 10 şirketi arasında olmak. Bu hedef doğrultusunda daha yapacak çok işimiz var.”

GERÇEK VE ÖLÇÜLEBİLİR YÖNETİM MODELİ

“Birçok kez dünya üzerinde enerji sektörünün lokomotif şirketleri de BID tarafından ödüllendirildi” diyen Türkoğlu, “Bu onur tablosunda ve Kalite Ligi'nde yer almak, BID'nin kurumsal mühürünü taşımak YEDAŞ için büyük gurur kaynağıdır. İlk olarak 2012 yılında çıktığımız ve iş süreçlerimizde vazgeçilmezleri arasında yer alan "Kalite, Liderlik ve Sürdürülebilirlik" anlayışının içselleştiği mükemmellik yolculuğumuzda büyük finale sadece bir adım kaldı. Hedefimiz bu yıl içerisinde Avrupa’nın 4 Yıldız Ödülü'nü almak ve vizyonumuzu tescillemek" ifadelerini kullandı. “Özelleştirme, devletin daha sürdürülebilir olma, daha kaliteli ve verimli hizmet sunulması amacıyla seçtiği bir işlemdir” diyen Türkoğlu, “Devletin sürdürülebilir olmak adına yaptığı bu hareketten yola çıkarak, müşteri memnuniyeti odaklı bir yönetim modelini seçtik. YEDAŞ, tüm paydaşlarıyla birlikte bir yön birliği içerisinde ortak sinerji yaratarak, müşteri memnuniyeti odaklı bir yönetim modeli sergilemektedir” diye konuştu.

1NCİ Resimaltı: Uludağ Üniversitesi’nin öğretim görevlileri ve öğrencileri, YEDAŞ Genel Müdürü Nurettin Türkoğlu’nu Bursa’ya davet etti. Şirketin ‘kalite, liderlik ve sürdürülebilirlik’ yönetim modelinden etkilendiklerini belirten öğrenciler, “Sizleri Uludağ Üniversitesi’ne davet ediyoruz. Kısa sürede yakaladığınız yönetim modeli, bilgi ve birikimlerinizin ‘rol model’ olacağı inancını taşıyoruz. Türkoğlu’nun da konuşmacı olarak yer alacağı ‘Kalite ve Sürdürülebilirlik’ temalı bir seminer düzenlemek istiyoruz” şeklinde taleplerini ilettiler. Genel Müdür Türkoğlu ise, böylesine anlamlı bir seminerde yer almak istediğini kaydetti.

2NCİ Resimaltı: Business Initiative Directions (BID) Başkanı Jose E. Prieto, gönderdiği övgü dolu mesajında BID Komite Üyesi olmasını talep ettiği YEDAŞ Genel Müdürü Nurettin Türkoğlu, “YEDAŞ’ın iş süreçlerinde vazgeçilmezleri arasında yer alan ‘Liderlik, Kalite ve Sürdürülebilirlik’ olgusuna verdiği önem sayesinde, hem büyük ödüllerin sahibi oluyor, hem de bugün büyük dünya şirketleri arasında ‘Avrupa’nın En İyi Şirketi’ seçiliyor” dedi.

3NCÜ Resimaltı: Vergi Dairesi Başkanı Zeki Yumbul, YEDAŞ'ın EFQM sürecindeki bilgi ve birikiminden faydalanmak istediklerini belirtti. Genel Müdür Türkoğlu ise, "Gerek teknolojik alt yapımızı gerekse de yönetim modelimizi paylaşmaktan onur duyarız" dedi

4NCÜ Resimaltı: Kişisel gelişim, girişimcilik, nitelikli yönetim ve kariyer üzerine odaklanan kitaplarını okuyucularıyla buluşturan Rota Yayıncılık Yönetim Kurulu Başkanı ve Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen Ocakoğlu, Samsun'a geldiği gibi YEDAŞ Genel Müdürü Nurettin Türkoğlu'nu ziyaret etti. Ulusal yazılı ve görsel medyadan YEDAŞ'ın başarılarla dolu hikayelerini okuduğunu belirten Ocakoğlu, "Malatyalı hemşehrisi olarak, YEDAŞ Genel Müdürü Nurettin Türkoğlu ile gurur duyuyorum" dedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.