İÇİNDEKİ GÜCÜ AÇIĞA ÇIKAR
Çarşamba, Salıpazarı, Ayvacık ve Terme ilçelerini kapsayan proje için Çarşamba İlçe Halk Eğitim Merkezi'nde toplantı yapıldı. Programa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Eğitim Denetmenleri Başkanı Nihat Çelikezen ,, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Tahsin Nas Başkan Yardımcıları Rahmi Ünal ve A.İhsan Ökten'in yanı sıra İlçe Milli Eğitim Müdür Vekili İsa Uysal, Terme Milli Eğitim Müdürü Suat Arslan, Ayvacık İlçe Milli Eğitim Müdürü Tahsin Köse okul müdürleri, İl Milli Eğitim Ar-ge çalışanları katıldılar
Motivasyon İçin Olumlu Düşünmek Çok Önemli
Proje kapsamında öğrencilere hitap eden Eğitim Denetmenleri Başkanı Nihat Çelikezen , projenin gerekçesi ve hedeflerinden bahsederken toplantıya katılan öğrencilere proje kapsamında motivasyon ve sınav kaygısı konularından oluşan bir sunum yaptı. Nihat Çelikezen , Geçtiğimiz yıl Samsun'un bazı ilçelerinde bu çalışma yapılmıştı. Bu çalışma neticesinde öğrencilerimizde bir başarı sağladığımızı gördük. Önceki yıllarda Çarşamba ilçesi içinde çalıştığımız için pilot olarak da bu ilçeyi seçtik. Yaptığımız çalışmalarda başarı sağlayınca projenin geliştirilmesi gerektiğini gördük ve bu proje için yola çıktık. Gerekli alt yapısını hazırladıktan sonra çalışmalarımıza başladık. Olumlu düşünmek önemlidir. Biz öğrencilerimize olumlu düşünmenin önemini kazandırmaya çalışıyoruz. İnsanoğlunun içinde uyuyan güçleri vardır. Bu güçlere sahip olduğunun farkında bile değildir. Bu güçleri uyandırıp eyleme geçirebilirse, o kişinin hayatında büyük bir değişim olur. Motivasyon; bir işi yapmak için duyulan aşırı istektir. Genellikle motivasyonu tam olan öğrenciler başarılı iken motivasyonu eksik olan öğrenciler başarısızdırlar. Ders çalışmayı sevmeyen öğrenciler olduğu gibi çalışırken sıkılanların sayısı da hayli fazladır. Çalışmayı sevmemek, çalışmaya başlayamamak kişide motivasyon eksikliği olduğunu gösterir. Çünkü motivasyon kişiyi davranışa yönlendiren istektir. Motivasyonla coşku ve heyecan sağlanır, bu duygularda işin motoru sayılır, Bir öğrenci eğer, sürekli anne babasının ders çalış demesiyle ders masasına oturuyorsa, ya da o masaya oturduğu halde bir türlü çalışmaya başlamak içinden gelmiyorsa motivasyon eksiliği var demektir. Motive olan öğrencide derse karşı istek, dikkat ve kararlılık hâkimken, motivasyonu eksik olan öğrencide derse karşı hep bir isteksizlik, adapte olamama sorunu hakimdir. Bunun sonucunda kaybedilen zaman, ekonomi ve ulaşılamayan hedefler vardır. Doğada hiçbir canlı bir sebep olmadan harekete geçmemektedir. Öğrencilerin motivasyonu sağlamak için, o durumun öğrenci için bir ihtiyaç olduğunu hissetmesi gerekmektedir. Öğrenme motivasyonu, öğrenen bireyin, öğrenme etkinliklerini anlamlı ve değerli bulması, bunlardan fayda sağlamasıdır. Öğrenme motivasyonunu etkileyen içsel ve dışsal etkenler bulunmaktadır. İçsel etkenler, daha çok öğrenmeye ve başarmaya karşı olan tutumlar, ilgiler, dikkat düzeyi ve kişilik özellikleri ile ilgilidir. Dışsal etkenler çok çeşitlidir ve tek başına etkili olmaz. Motivasyon oluşturmanın en etkili yolu öğrenciyi içindeki sınırsız güce inandırmaktır. Büyük hedeflere ulaşmanın yolu da büyük amaçları küçük adımlara bölmek ve her gün bir adımını gerçekleştirmektir. Başardığınız her adım, yaptığınız her ilerleme bir sonraki ilerleme için gerekli olan güven ve isteği oluşturacaktır. Siz kalkın ve yürüyün, gölgeniz arkanızdan yürüyecektir. Başarıda ilk adım kadar son adımda önemlidir. Birçok kişi son bir adım daha atmadıkları için başarıya ulaşamamıştır. Herkesin yaptığının bir fazlasını yapan şampiyon olur. Yüzlerce yarış atı var, fakat şöhrete ulaşanlar diğerlerinden birkaç saniye daha hızlı koşanlardır.
Sonuç olarak, motivasyonunuzu arttırmada en önemli etken kişinin kendi düşünceleridir. Öğrenci kendine olan güveni kazanacak ve başarılı olacağına inanç sağlayacaktır. Zira Dünyada en güçlü silah ateşlenmiş insan ruhudur sözü motivasyonun başarıda anahtar kavram olduğunu ortaya koymaktadır. Hazırladığımız proje ile öğrencileri seviye belirleme sınavlarına hazırlanmada istekli kılma ve derslere karşı tutumlarını ilgilerini ve dikkatlerini yönlendirerek başarılı olmalarına yardımcı olacağız. Ayrıca sınav anında; zamanı yönetme ve sınav kaygısı konularında bilinç geliştirmektir.dedi.
Projede Hem Veli Hemde Öğrenci Eğitilecek
Projenin amacı,kapsamı ve önemine değinen İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Tahsin Nas, Bu proje Çarşamba'da (2698), Terme'de (1284), Salıpazarı'nda (454), Ayvacık'ta (516) ortaokul son sınıf öğrencileri ve Çarşamba'da Ortaöğretim Okullarının son sınıf öğrencilerinin 1680'nine uygulanacak.Projemizin hedefleri ise; motivasyon ve verimli ders çalışma hakkında öğrencilere bilgilendirme çalışmaları yapmak. Motivasyon ve verimli ders çalışma alışkanlığı kazanma konusunda veli bilgilendirme çalışmaları yapmak.Okullardaki rehber öğretmenler yardımıyla öğrencilerin takibini sağlamak.Başarı kazanan öğrencileri ödüllendirmek.Sınav kaygısını yenmek ve sınav süresini aktif kullanmak.Okulda sürdürülebilir bir koçluk sistemi olmasına destek olmak. Öğrencilerde insan ilişkileri ve toplumsal olaylar karşısında olumlu davranış geliştirmektir. Bir projenin başarıya ulaşması için paydaşlara önemli görevler düşmektedir. İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri, Okul Müdürlükleri,Ar-Ge Birimimiz ve Öğretmenlerimizin duyarlılıkları çok önemlidir.Projede emeği geçen herkese teşekkür eder,başarıya ulaşmasını ümit ederim. dedi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.