Herkes İçin Hareketlilik mobil uygulaması bu yıl hayata geçirilecek

Herkes İçin Hareketlilik mobil uygulaması bu yıl hayata geçirilecek
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Herkes İçin Hareketlilik" adlı mobil uygulamayı bu yıl hayata geçirmeyi planladıklarını belirtti.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Herkes İçin Hareketlilik" adlı mobil uygulamayı bu yıl hayata geçirmeyi planladıklarını belirterek, "Bu uygulamamızla, refakatçi modülünden engelli taşıma hizmetleri modülüne, ulaşım sisteminin erişilebilirliğini iyileştirmeye yönelik geri bildirim modülünden işaret dili çağrı merkezi desteğine kadar, engelli vatandaşlarımızın ulaşım sürecine ilişkin tüm ihtiyaçlarını karşılamayı hedefliyoruz." dedi.

Uraloğlu, Engelliler Haftası dolayısıyla Karayolları Genel Müdürlüğü'nde Bakanlık bünyesindeki engelli çalışanlarla bir araya geldi. Engelli vatandaşların hayatlarını kolaylaştırmak, toplumla bütünleşmelerini ve geleceğe umutla bakabilmelerini sağlamak için hassasiyet gösterilmesi gerektiğine işaret eden Uraloğlu, "2002 yılından bu yana Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde her alanda fırsat eşitliğini ön planda tutan hükümetlerimiz, engelli vatandaşlarımızın yaşamlarını kolaylaştırmaya, umut ve özlemlerini gerçekleştirmeye gayret etmiştir." ifadesini kullandı. Uraloğlu, Türkiye'de engellilere yönelik ilk kanunun 2005'te çıktığına dikkati çekerek, kanunun amacının, engelli vatandaşların temel hak ve özgürlüklerden faydalanmasını teşvik ve temin etmek, toplumsal hayata diğer bireylerle eşit şartlarda tam ve etkin katılımlarını sağlamak olduğunu vurguladı.

Başlatılan farklı sosyal sorumluluk kampanyalarıyla engellilere dönük eğitim altyapısının ve kalitesinin zenginleşmesini sağladıklarının altını çizen Uraloğlu, Bakanlık olarak engelli ve hareket kabiliyeti kısıtlı vatandaşların önündeki engelleri kaldırmak, hayata katılımlarını teşvik etmek için çok önemli çalışmalar yaptıklarını söyledi. Uraloğlu, 4 Aralık 2021'de 2021-2025 yıllarını kapsayan Erişilebilir Ulaşım Stratejisi ve Eylem Planı'nı kamuoyuna açıkladıklarını anımsatarak, "Eylem Planı ile herkes için erişilebilir bir ulaşım sistemi oluşturulmasını amaçladık. Eylem planının tüm süreçlerinde ilgili tarafların görüş ve önerilerini önemsedik. Her adımda farklılıkları ortadan kaldıran bir ulaşım ağı oluşturma vizyonu ile hareket ediyoruz. Altyapıdan araçlara, teknolojiden kurumsal kapasite artırımına, yönetişimin güçlendirilmesinden farkındalık artırımına, düzenleme ve denetimlerden ulaşım türlerinin entegrasyonuna kadar, eylem planımızda 6 stratejik amaç , 14 hedef ve 33 eylem belirledik. Bakanlığımız, erişilebilirliği, ulaşıma yönelik tüm uygulamaların odağına koyarak farkındalığı artırmak için eğitimler de düzenliyor." diye konuştu.

"Engelli kardeşlerimizin sosyal ve ekonomik hayata katılımlarını kolaylaştıracağız"
"Herkes İçin Hareketlilik" adıyla bir mobil uygulamayı tamamlamak üzere olduklarını belirten Uraloğlu, şunları kaydetti: "Bu yıl hayata geçirilmesi planlanan bu uygulamamızla, refakatçi modülünden engelli taşıma hizmetleri modülüne, ulaşım sisteminin erişilebilirliğini iyileştirmeye yönelik geri bildirim modülünden işaret dili çağrı merkezi desteğine kadar, engelli vatandaşlarımızın ulaşım sürecine ilişkin tüm ihtiyaçlarını karşılamayı hedefliyoruz. Bu uygulama ile engelli bireylerin seyahatleri öncesinde ve esnasında karşılaştıkları veya karşılaşabilecekleri tüm sorunları ortadan kaldırmayı veya asgari düzeye indirmeyi amaçlıyoruz. Böylece hareketliliği teşvik ederek engelli kardeşlerimizin sosyal ve ekonomik hayata katılımlarını kolaylaştıracağız."

"Engelli müşterilerin aylıklarını diledikleri yerde ödüyoruz"
Engelli vatandaşlara e-Devlet'te "Engel Yok" projesi kapsamında gerçekleştirilen Engelsiz Çağrı Merkezi ile işaret dili bilen çağrı merkezi çalışanları ile görüntülü destek sağlamaya başladıklarının altını çizen Uraloğlu, işitme engelli vatandaşların Görüntülü Çağrı Merkezi hizmeti ile operatörlerle işaret dili veya yazı kullanarak istek, öneri ve şikayetlerini mobil cihazları üzerinden de kolay bir şekilde aktarabildiklerini kaydetti. Uraloğlu, Bakanlık çağrı merkezi hizmetlerinin de engelli vatandaşların erişilebilirlik ihtiyaçlarına uygun hale getirildiğini aktardı.

Kaynak:Haber Kaynağı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.