Eğitim sisteminin şuuru bozuldu

Eğitim sisteminin şuuru bozuldu
Şuurlu Öğretmenler Derneği (ÖĞ-DER) tarafından düzenlenen Uluslararası 2. Eğitim Konferansı Canik Kültür Merkezinde gerçekleştirildi. Konferansta eğitim masaya yatırıldı.

Dünyanın en seçkin üniversitelerinden ünlü akademisyenlerin katıldığı Konferansa çok sayıda sivil toplum örgütü başkanı ve üyeleri, okul müdürleri ile eğitimcilerden oluşan kalabalık bir dinleyici kitlesi katıldı.

650 Kişilik Salona yaklaşık 850 kişinin katılmasıyla dolup taşan konferansa Samsun İl Müftüsü Hayrettin Öztürk'ün Kur'an tilaveti ile başlandı. Açılış konuşmasını yapan ÖĞ-DER Samsun Şube Başkanı İsmail Okutan, ülkemizin en büyük meselesi eğitimdir, eğitimin de en önemli meselesi İslam'dan uzak hazırlanmış müfredattır. Eğitimin çözülmesi gereken acil meselesi muhtevadır. Kendi tarihinden, kültüründen, dininden uzaklaştırılmış nesiller yaşayamazlar. Emperyalizm bir ülkeyi işgal etmek için önce o ülkenin gençlerini fikri açıdan ifsat etmektedir, dedi. ÖĞ-DER Genel Başkanı İsmail Hakkı Akkiraz ise; Biz elhamdülillah Allah'a teslim olmuş, şahadet etmiş kimseleriz. Dünyanın imtihan olduğuna inanıyoruz. Bu nedenle eğitimlerimiz de dinimizi esas alarak yapılmalıdır. Biz eğitimciler olarak büyüğünü tanıyacak, küçüğünü sevecek şuurlu bir nesil yetiştirmekle mükellefiz, Osmanlı'nın yıkılmasının ardından dünya denge ve şuurunu kaybetmiştir. Batılıların bize yerleştirdiği kendi eğitim sistemi ve medeniyet araçları bizim dengemizi ve şuurumuzu bozmuştur, diye konuştu.

Emperyalizmin Temelinde Batı Medeniyeti Vardır

İlk oturumda 'Emperyalizmin okul müfredatı ve ders kitapları ile insanlığa etkilerini' Cambridge İslam Akademisi Başkanı Prof. Dr. Shaikh Abdul Mabud anlattı; Önce batı medeniyetini anlamak gerekir, medeniyeti anlamadan batı eğitimini anlamak zordur, Burada emperyalizmi konuşacağız. Bu çok önemli bir konudur. Emperyalizmin temelinde batı medeniyeti vardır. Batı medeniyeti Eski Roma'dan tut Rönesans ışığında geliştirilmiş felsefeleri kapsayan ve günümüze de teknoloji olarak aktarılan felsefedir. Bu felsefe birçok Müslüman ülkesini kolonileştirmiştir Kolonileşme eğitim alanıyla Politika ve teknoloji alanında da mevcuttur. Bu kolonileşme ders kitapları ile Müslüman ülkelerdeki öğrencilere yerleştirilmiştir. Bunun önüne geçmek için okullarda, ülkeler kendi kültür ve medeniyetini modernliğin önüne geçmeden uygulamaları gerekir, dedi.

Kan Dolaşımını Müslümanlar buldu

2. oturumda Müslümanların fen ve teknolojik ilerlemelere katkılarını' Prof. Dr. Muhammed Hazım Shah, anlattı; Şu anda batılıların geliştirmeye çalıştığı birçok yöntemin bulucusu Müslümanlardır. Kan dolaşımı gibi önemli gelişmeler İbn-i Sina gibi bilim adamları tarafından bulunmuştur. Yine İbn-i Sina'nın El- kanun fi't tıp eseri Avrupa'nın hâlâ araştırdığı ve incelediği eserdir. Bunun yanı sıra ilk katarak ameliyatını da Osmanlı Devleti yapmıştır. Bunların patenti Müslümanlara aittir, Müslüman önemli bilim adamları bugünkü teknolojinin temellerini atmıştır. Astronomi alanında, matematik ve fen alanında, bugün bir Farabi'nin, Ali Kuşçu'nun önemi çok büyüktür. Bugün yapılan araştırmalar bunların bulgularına dayanarak yapılmaktadır. Fakat bilimsel alanda en büyük kaynaklardan bir tanesi Allah'ın kitabı Kur'an'dır, dedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.