DANIŞMA HATLARI SAMSUNLULARIN SORULARINI YANITLIYOR 

DANIŞMA HATLARI SAMSUNLULARIN SORULARINI YANITLIYOR 
Samsun İl Sağlık Müdürlüğü bünyesinde vatandaşların yeni tip koronavirüs (Covid-19) hastalığıyla ilgili sorularını yanıtlamak ve onlara psikolojik destek vermek için kurulan Bilgi ve Danışma ile Psikososyal Destek Hatları günde yaklaşık 200 vatandaşın sorularını cevaplıyor. 

Şimdiye kadar yaklaşık 1 aylık süre zarfında 4000 civarı aramayı yanıtladıklarını söyleyen Samsun İl Sağlık Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Muhammet Ali Oruç, “İki ayrı danışma hattımızı arayan vatandaşlarımıza hem psikolojik destek veriyoruz hem de hastalıkla ilgili, özellikle günlük hayatta ve ev içerisinde almaları gereken önlemler konusunda bilgilendirme yapıyoruz. Maalesef eklemlerinde ağrı olan, ateşi çıkan herkes kendini olası vaka olarak değerlendirerek panik yapıyor, hasta olduğunu düşünüyor. Bu anlamda bu kişilerin doğru bilgilendirmesi, gerekmeyen durumlar için hastane başvurularının önüne geçilmesi hasta yoğunluğunun özellikle acillerde artmaması için büyük önem taşıyor.” dedi.

saglik-3.JPG

HİZMET VERMEYE DEVAM EDECEK
Geçen hafta itibariyle Sağlık Çalışanları için de ayrı bir Psikolojik Danışma Hattı kurduklarını söyleyen Sağlık Müdürü Oruç, Sağlık Bakanlığıyla eşgüdümlü yürütülen bu çalışmayla sağlık çalışanlarının yanında olmayı hedeflediklerini söyledi.  Sağlık İl Müdürlüğü tarafından oluşturulan Corona Psikososyal Destek Hattı 0 (362) 231 51 46 numarasından her gün 09:00 / 17:00 saatleri arasında; Corona Bilgi ve Danışma Hattı ise 0 (362) 311 25 21 / 22 / 24 numaralarından haftanın 7 günü 24 saat süresince Samsunlulara ve bölge insanına hizmet vermeye devam edecek.

saglik-2-001.jpg

Muhabir
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum