ÇAYIN VİZYONU VE MİSYONU

ÇAYIN VİZYONU VE MİSYONU
RÜ Rektör Yardımcısı Prof.Dr. Adnan Midilli, tarıma dayalı toplumdan sanayi toplumuna adım atan Türkiye'de, çayın markalaşmasının son derece önemli olduğunu ifade etti.

Türk Çayının Markalaşması ve Uluslar arası Tanıtımı 2023 Vizyonu Çalıştayı'nda bir sunum yapan Prof.Adnan Midilli, Türkiye'nin diğer çay ülkeleriyle kıyaslandığında genç bir çay ülkesi olduğunu, şu an çay sektörünün geldiği noktanın memnuniyet verici olduğunu kaydetti.

Bu çalıştayın amacının, çayın uluslararası alanda markalaşma ve marka imajı oluşturulması olduğunu ifade eden Midilli, “Çayın markalaşabilmesi için öncelikle vizyonun ve misyonun tam olarak ortaya konulması gerekir. Vizyonu ve misyonu olmayan bir atılım her zaman aksak kalır. Markalaşma adımları ve markalaşmayı etkileyen parametreleri doğru bir şekilde ve bilimsel olarak ortaya koymak kaçınılmazdır” dedi.

Ar-Ge-İnovayon İçeriği Bakımından Türk Çayının Markalaşması için alternatif bir Yol Haritası Vizyonun, 2023 yılında Türk çayını dünya markası haline getirmek olduğunu belirten Rize Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof.Dr. Adnan Midilli, misyonun ise; kaliteden ödün vermeksizin bilimsel temellere dayalı, çevresel hassasiyeti dikkate alan, toplumsal duyarlılığa önem veren, tasarrufu ve verimliliği esas alan bir anlayışla vizyonu gerçekleştirmek olduğunu ifade etti.

Marka olmak için; ilginç bir isim bulmak, güzel bir şekil uydurmak, janjanlı bir ambalaj tasarlatmak ya da sürekli olarak reklam yapmanın yeterli olamayacağını kaydeden Midilli, Markalaşma sürecindeki bir ürünün veya marka olmuş bir ürünün nasıl bilindiği sadece dış görüntüyle değil o ürünün bütünüyle alakalıdır.

Bir ürünün görüntüsü, fiyatı, kalitesi o ürünün imajını oluşturur. Bundan dolayı ürünün imajını belirlerken sadece dış görüntüsünü değil, fiyat ve kalitesini de olayın içine katmak gerekir” diye konuştu.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.