Bu da Trabzonun Devrimi
1961 yılında üretilen Türkiye'nin ilk yerli otomobili Devrim'e atıfta bulunarak araçlarına Devrim-2 olarak isim veren Emrah (20) ve Abdullah Tonbul (24) isimli kuzenler, Aslında aracı yapmamıza neden olan şey karting pistlerinde 5 TL verip karting araçlarıyla en fazla 3 veya 4 tur attırılmasıydı. Bu düşünceyle bir takım araştırmalar yaptık nasıl yapabiliriz ve sonuca nasıl ulaşabiliriz diye. Sonra etrafımızda bazı parçaların mevcut olduğunu ve yardımcı olabilecek insanların çokluğuyla kendimizdeki güvenin etkisiyle bu aracı yapmayı başardık dedi. Yaklaşık 4-5 litre yakıt alabilen deposuyla bir günlük gezi planlarını tamamlayabildiklerini ifade eden genç mucitler, halen daha akıllarındaki aracı tamamlayamadıklarını sözlerine ekleyerek aracın yapım aşamasını şöyle anlattı: Aracın şase kısmı borudan kıvrılarak tamamlanmıştır. Mekanik aksam olarak yaptığımız arabada farklı araçların parçaları kullanılmış olup tamamen kendimiz tarafından monte edilmiştir. Bireysel uygulamalarımızla ve eksikliklerimizi göre göre bugünkü halini verebildik araç halen daha da bitmiş değildir. Motor olarak herkesin bildiği kayık motoru olarak da adlandırılan 12 beygir motor kullanılmıştır. Daha güçlü motor kullanılabilirdi ancak bizim amacımız zevki ucuza getirmek. Ayrıca aracın motoruna kendi uygulamamızla 4 vites şanzımanı monte ettik ve en dik rampaları da çıkabilir hale getirdik. Araçta bugün araç üreticilerin birbirine rekabet sağlamada üstün özellik olarak kullandığı bağımsız salıncak sistemini 4 tekere de tamamen kendimiz parçalarını üreterek monte ettik. Aracın motorunu arkaya koyduk ve çekişi de arkadan vererek aracın karda bile çok rahat gidebilmesini sağladık. Araçta şu anda eksik olan camları, elektrik aksamı ve gösterge panelidir. Yetkililerin bize destek olmalarını istiyoruz.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.