'YERLİ ÜRETİM' ÇAĞRISI!

'YERLİ ÜRETİM' ÇAĞRISI!
İstanbul'da düzenlenen Uluslararası Yeni Nesil Demiryolu Teknolojileri Konferası'nda SAMULAŞ'ın 'Yerlileştirme' sunumu dikkati çekerken Tekerlek Bandajı Projesi ise büyük ilgi gördü

 

Samsun Büyükşehir Belediyesi Proje Ulaşım İmar İnşaat Yat. San. ve Tic. A.Ş.(SAMULAŞ), İstanbul'da düzenlenen Yeni Nesil Demiryolu Teknolojileri Konferası'na, milyonlarca liranın dışarıya ödenmesine yol açan sarf malzemelerinin 'Yerlileştirilmesi'ne yönelik sunumuyla katıldı. Konferansta ayrıca SAMULAŞ'ın geçen yıl üretimini sağladığı Tekerlek Bandajı Projesi de büyük ilgi gördü.

1524c634-4fd0-491c-8b14-c22167687574.jpg

 

İSTANBUL'DA RAYLI SİSTEM ZİRVESİ
Türkiye'deki kent içi raylı sistem işletmecileri, İstanbul'da düzenlenen Yeni Nesil Demiryolu Teknoloji Konferansı'nda bir araya geldi. Tramvaylar dahil raylı sistemde kullanılan parçaları 'Yerlileştirme' faaliyetlerini tüm süreçlerinde ön planda tutan SAMULAŞ'ı bu önemli konferansta Genel Müdür Yardımcıları Ziya Kalafat ve Gökhan Beler temsil etti. Genel Müdür Yardımcısı Ziya Kalafat konferansta 'Yerlileştirme Hareketinin Sürdürülebilir Olması İçin Yapılması Gerekenler' konulu bir sunum gerçekleştirdi.

b2fbf28f-c65d-4fbe-91ec-368f51646104.jpg

SAMULAŞ'TAN ÇAĞRI: STRATEJİK ÜRÜN OLSUN
İstanbul Ulaşım, Metro İzmir gibi raylı sistem işletmecilerinin yanısıra Aselsan ve TÜBİTAK'tan temsilcilerin de katıldığı konferansta SAMULAŞ Genel Müdür Yardımcısı Ziya Kalafat, "İşletmelerimizin en önemli giderlerinden olan sarf malzemelerinin ithal yerine yerli üretimden sağlanması maliyetleri oldukça aşağıya çekecektir. Bu yönde atılacak en önemli adım, bu tarz malzemelerin 'Stratejik Ürün' kapsamına alınması olacaktır. Devletimizin özellikle KOSGEB aracılığıyla bu konuya eğilmesi gerektiğine inanıyoruz" dedi.

cbb7b9e7-0709-4446-b554-db0d4e27a16a.jpg

TEKERLEK BANDAJINDA YERLİ ÜRETİM
SAMULAŞ'ın en önemli maliyet kalemlerinden birini oluşturan 'Tekerlek Bandajı' ile ilgili yapılan çalışmaları ve gelinen noktayı konferansa katılan tüm konuklara anlatan Ziya Kalafat, "Şehrimiz üniversitesi ile iş birliğine giderek, 'tersine mühendislik' çalışmaları yaparak hayata geçirdiğimiz proje sonrasında tekerlek bandajının yerli üretimini sağladık. Bunun için Ankara'da anlaştığımız firmanın ürettimini yaptığı tekerlek bandajları sayesinde SAMULAŞ olarak önemli bir katma değer oluşturduk" diye konuştu. 

87bbe402-c9a3-44f3-9efb-644f0c2a5c89.jpg

MİLYONLARCA LİRA ÜLKEDE KALIYOR
Samsun'da, İtalyan ve Çin üretimlerinin yanısıra yerli tramvayları da kullanmaya başladıklarını hatırlatan Genel Müdür Yardımcısı Ziya Kalafat, "Raylı sistem işletmecileri olarak bizler için en fazla maliyet oluşturan sarf malzemesi, tekerlek bandajı. Bunun için yurt dışınran her yıl yaklaşık 20 milyon euroluk satın alma gerçekleştiriyoruz. Bu nedenle bir an önce tekerlek bandajı üretimine geçmemiz gerekmektedir. Bu malzemenin yerli ve milli üretimini yaparak milyonlarca liramızın yurdumuzda kalmasını sağlamak zorundayız. SAMULAŞ olarak bu yönde önemli bir örnek teşkil ettiğimizi düşünüyoruz" dedi.

3c38d6a6-b250-4272-9575-a449381ba901.jpg

KONFERANS KATILIMCILARINA SUNUM: Bir diğer Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Beler ile birlikte katıldığı  Yeni Nesil Demiryolu Teknolojileri Konferası'nda bir sunum yapan SAMULAŞ Genel Müdür Yardımcısı Ziya Kalafat, Tekerlek Bandajı Projesi'nin nasıl yürütülmesi gerektiği konusunda konukları bilgilendirdi.200 BİN EUROLUK TASARRUF: SAMULAŞ artık, tramvayın ray üzerinden gitmesini sağlayan ve raya ilk temas eden parçası olan tekerlek bandajında yerli üretimi kullanıyor. Ortalama bir bandajın bin 500 euro olduğu düşünüldüğünde SAMULAŞ, her yıl olası 200 bin euroluk paranın ülkede kalmasını sağlıyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.