• BIST 108.489
  • Altın 151,139
  • Dolar 3,6704
  • Euro 4,3242
  • Samsun 18 °C
  • Ankara 14 °C
  • İstanbul 18 °C
  • 'SORUN KALMADI KENDİMİ İYİ HİSSEDİYORUM'
  • 4 FUTBOLCU TAKIMDAN AYRI ÇALIŞTI
  • Hedef 3 Puan
  • 'SORUN KALMADI KENDİMİ İYİ HİSSEDİYORUM'
  • 4 FUTBOLCU TAKIMDAN AYRI ÇALIŞTI
  • Hedef 3 Puan

YENİ YILA SAĞLIKLI VE GÜZEL BAŞLAYIN?

YENİ YILA SAĞLIKLI VE GÜZEL BAŞLAYIN?
Yeni yıl akşamı hazırlanan sofraların beslenme alışkanlıkları ve diyet programlarından uzaklaştırabildiğini belirten TOBB ETÜ Hastanesi beslenme ve diyetetik bölümünden uzman diyetisyen Mehtap Ersin Bayrak..

“Yılbaşı gecesi, ikramlar zenginleşir, yiyecek ve alkol çeşitliliği artar. Eğer yediklerinize-içtiklerinize dikkat etmezseniz yeni güne iyi başlamayabilirsiniz” dedi.

Kronik hastalığı bulunanların yemek seçerken daha dikkatli olmaları gerektiğini vurgulayan Bayrak, “Diyabet, kalp, böbrek ve karaciğer hastalığı olan ve diyet tedavisi alan kişiler mutlaka diyetlerine devam etmeli, yemek istediği besinleri diyetisyene danışarak menülerine eklemeli” diye konuştu. Bayrak, lezzetli ve sağlıklı bir gece ve ertesi gün için şu önerilerde bulundu;

AKŞAM KALANLARDAN UZAK DURUN!
- Vücut aç kaldığında, aldığı besinleri yakmak yerine, bir sonraki açlıkta kullanmak üzere depolama eğilimine girer. Bu nedenle yılbaşı sofrasında dilediğiniz gibi yiyebilmek için gün içerisinde aç kalmayın, çok aç bir şekilde oturmayın, 1 - 2 saat öncesinde düşük kalorili besinler içeren (meyve, meyveli yoğurt vb.) bir ara öğün tüketin.
- Gün içerisinde belirli aralıklarla 8-10 bardak su için.
- Hazımsızlık ve şişkinlik şikayetlerinin oluşmamasına, çabuk doymanıza ve daha az besin tüketimine yardımcı olması için yemeklerinizi geniş bir zaman diliminde çok iyi çiğneyerek yavaş yavaş yiyin.
- 31 aralık günü başta kahvaltı olmak üzere ana ve ara öğünleri atlamayın, az az ve sık sık beslenin, düşük enerji içeren besinler tercih edin.
- Metabolizmayı canlandırmak için akşam yemeğinden birkaç saat önce açık havada 30 - 45 dakikalık yürüyüş yapın.
- Yılbaşı tabağınızın yarısını ızgara veya buğulanmış sezbeler, zeytinyağlılar, sebzeli yoğurtlu hafif mezeler ve salatalara ayırın.
- Beyaz et menüleri tercih edin. Geleneksel olarak hindi menüsü tercih ettiyseniz deri ve görünen yağlarını tüketmeyin.
- Yağ tüketiminizi azaltın. Yiyeceklerinizi hazırlarken katı yağlar yerine sıvı yağları, özellikle zeytinyağı kullanın.
- Menüde yer alan yemeklerin kızartma, kavurma işlemleri yerine; haşlama, ızgara, buğulama veya fırında pişirme yöntemleri ile hazırlanmasına dikkat edin.
- Şarküteri ürünleri, içeriğindeki doymuş yağ asitleri, nitrit ve nitrat nedeniyle sağlığınızı olumsuz etkiler. Yılbaşı sofralarında şarküteri ürünlerini ve bu ürünleri kullanarak yapılan yiyecekleri tüketecekseniz miktarını minimumda tutun ve beraberinde C vitamininden zengin salatalar ve meyve suları tüketin.
- Kalsiyum ve protein içeren; ayran, yoğurt veya yoğurtla hazırlanmış mezelere/salatalara menünüzde yer verin.
- Enerji içerikleri yüksek olan ve kan şekerini hızla yükselten pilav, makarna, çorba, dolma, ekmek gibi karbonhidratlar yerine, posa içeriği yüksek, glisemik indeksi düşük olan bulgur pilavı, kepekli ekmek, kepekli makarnayı tercih edin.
- Mayonez gibi yüksek yağ içeren soslar yerine yoğurtlu mezeleri tercih edin.
- Hamur tatlıları yerine süt ya da meyve ile yapılan hafif tatlılar tercih edin.
- Kuru yemişlerde bulunan doymamış yağ asitleri ile bitkisel steroller kolesterolü düşürür, kalp sağlığını destekler. Ancak yüksek kalori içerikleri nedeniyle kuruyemişleri az tüketin. (Örneğin, E vitamini ve Q-3 içeren fındık ve ceviz 1/2 avuç kadar)
- Alkol kullanıyorsanız kırmızı şarabı tercih edin; bir iki kadeh tüketin.
- Aç karına alkol almayın, alkol ile birlikte fazla yağlı meze ve kuruyemiş yememeye dikkat edin.
- Alkolü fazla kaçıranlar! Gece yarısından sonra işkembe çorbası gibi yağlı ve kalorili bir seçim yerine mideyi rahatlatacak hafif sebze veya baklagil çorbaları tercih edin.
- Yatmadan 2 saat önce yemek tüketimini sonlandırın.
Eğer herşeye rağmen yılbaşı gecesi fazla miktarda kalori aldıysanız ertesi gün beslenmenizi kontrol edin.
- Yeni yılın ilk günü 60 - 90 dakika yürüyüş yapın.
- Bol su için, sebze ve meyve ağırlıklı beslenin.
- Bir gün öncesinden kalan yiyeceklerden; kahve, şeker, alkol, gazlı içecekler, yağlı yiyecekler ve etten uzak durun.
- Çok fazla çeşit ve yağlı besin tüketimi mide bulantısı, hazımsızlık, diyare (ishal) gibi sağlık problemlerine yol açar. Eğer mide ve hazımsızlık problemleriniz varsa; yeşilçay, rezene, zencefil çayı, baş ağrısı varsa; nane, papatya çayı, kırgınlık hissi varsa; zencefil ve kuşburnu çayı tüketin. Diyare varsa, yağsız yoğurt, haşlanmış patates, muz ve kabuksuz elma tüketin.

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • KANSERE KARŞI FARKINDALIK YÜRÜYÜŞÜ15 Ekim 2017 Pazar 13:10
  • Büyük Anadolu Hastaneleri'nden STSO'ya Ziyaret13 Ekim 2017 Cuma 11:38
  • KALP VE DAMAR HASTALIKLARI BİLGİLENDİRMESİ11 Ekim 2017 Çarşamba 12:48
  • HER ZAMAN YAŞLILARIN YANINDA11 Ekim 2017 Çarşamba 12:19
  • KALP KRİZİ RİSKİNİ YARI YARIYA AZALTIN10 Ekim 2017 Salı 13:35
  • Doğru Besleniyorum Hızımı Arttırıyorum08 Ekim 2017 Pazar 13:17
  • BEBEK DOSTU HASTANE03 Ekim 2017 Salı 14:00
  • KALBİN İÇİN PEDALLA02 Ekim 2017 Pazartesi 13:00
  • KAN BAĞIŞI KAMPANYASI29 Eylül 2017 Cuma 12:05
  • SPOR YARALANMALARINA DİKKAT29 Eylül 2017 Cuma 11:50
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim