Sıramatik uygulaması geliyor

Sıramatik uygulaması geliyor
Tapu Müdürlükleri'nde sıramatik uygulamasıyla devam eden düzenlemeler 'e-devlet' uygulamasının hayata geçmesiyle on-line ortama taşındı

Kimlik numarasıyla e-devlet uygulamasına giren vatandaşın tapu ve harç bilgilerini bu yöntemle öğrenmesine imkan tanındı. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı ardından Tapu Müdürlükleri'nde yaşanan yoğunluk ve sıkıntıları ortadan kaldırmak için Kastamonu Tapu ve Kadastro 19. Bölge Müdürlüğü on-line randevu sistemine geçiş yaptı. Hızlı, güvenli ve şeffaf hizmet anlayışıyla hayata geçirilen on-line başvuru şu anda Kastamonu'nun da aralarında bulunduğu 24 İl ve 117 İlçeyi kapsıyor. Müdürlüklerin işlem durumunu sürekli takip eden TAKBİS sistemi ise vatandaşa işlemini yaptırması için en uygun tarih ve saati otomatik olarak belirliyor. TAKBİS aracılığıyla belirlenen randevu tarihi ve saati vatandaşın tercihine göre mail ya da SMS yoluyla kendisine bildiriliyor. Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü internet sitesinden, yapacağı işlem için gerekli evrakları öğrenen vatandaş, günü ve saatinde Tapu Sicil Müdürlüğü'ne giderek işlemini gerçekleştiriyor. İşlem için gerekli tarih ve saatte gelmeyen vatandaşın ise randevusu iptal oluyor. Kastamonu Tapu ve Kadastro 19. Bölge Müdürlüğü bünyesinde bulunan 4 İl ve 36 Müdürlükte bu yönde çalışmalar başlatılırken Kastamonu'ya ise yakın zamanda sıramatiğin kurulacağı öğrenildi. TAKBİS sisteminin tüm Türkiye'ye yayılmasının ardından vatandaşlar Türkiye'nin her yerinden onlinerandevu.tkgm.gov.tr adresinden sisteme giriş yaparak randevusunu alabilecek.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.