• BIST 95.350
  • Altın 243,682
  • Dolar 6,2952
  • Euro 7,3611
  • Samsun 23 °C
  • Ankara 24 °C
  • İstanbul 25 °C
  • Samsun'da Bir İlk
  • Samsun Haberler.Tv
  • ALO HABER: 0541 950 50 00
  • Samsun'da Bir İlk
  • Samsun Haberler.Tv
  • ALO HABER: 0541 950 50 00

Sert rüzgâr kalp krizini tetikliyor

Sert rüzgâr kalp krizini tetikliyor
Soğuk hava, özellikle de sert rüzgâr kalp krizini tetikleyebiliyor. Kalp krizinden korunmak için öncelikle soğuk havada fazla kalmamak ve sert rüzgârı arkaya alarak yürümek gerekiyor

Kalp damar hastalıklarına yakalanma riski olan kişiler ve hastalar, kış mevsiminde yaşam alışkanlıklarına daha fazla dikkat etmeli.
Ülkemizde yaklaşık 3.5 milyon kalp hastası bulunuyor ve bu sayıya her yıl 240 bin kişi ekleniyor. Yine her yıl önlenebilir kalp ve damar hastalıkları nedeniyle 205 bin kişi hayatını kaybediyor. Üstelik çoğalan risk faktörleri yüzünden bu sayı her geçen gün giderek artıyor. Hiç kuşkusuz kalp damar hastalıklarına yakalanma riski olan kişilerin ve hastaların sağlıklarına yılın her mevsiminde dikkat etmeleri gerekiyor.

Kardiyoloji Uzmanı Dr. Erkan Ekicibaşı, özellikle ileri yaş grubunda olanlar, dış mekanda çalışanlar, enfeksiyona zemin hazırlayan kalabalık ortamlarda çalışanlar ve depresyon gibi stres yönetimi bozulmuş kişilerin soğuk havalarda daha dikkatli olmaları gerektiğine dikkat çekti.

Ekicibaşı, “Çünkü soğuk hava, şiddetli rüzgâr, kar ve yağmur, özellikle de sert rüzgâr kalp krizi gelişimini tetikleyebiliyor” uyarısında bulunuyor.

SERT RÜZGÂRA DİKKAT
Soğuk hava, şiddetli rüzgâr, kar ve yağmur vücut ısısını düşürüyor. Özellikle sert rüzgâr, vücut yüzeyindeki ısınmış hava katmanının uzaklaşmasına neden olarak “hipotermi” riskini kar ve yağmura göre daha fazla arttırıyor. Kalp de mevcut vücut sıcaklığını koruyabilmek için daha fazla kan pompalamak zorunda kalıyor. Vücut ısısını korumaya çalışılırken kalbin iş yükü artıyor, bunun sonucunda da kalp damar hastalığı olan kişilerde kalp krizi gelişimini kolaylaştırıyor.

SICAKLIK 5 DERECEDEN FAZLA DÜŞERSE RİSK ARTIYOR
Soğuk havanın ayrıca kan damarlarında daralmaya ve kan basıncında artmaya da neden olduğunu belirten Kardiyoloji Uzmanı Dr. Erkan Ekicibaşı, şu bilgiyi verdi:
“Eğer kişi zaten yüksek tansiyon hastası ise bu durum kan basıncının tehlikeli rakamlara yükselmesine yol açıyor. Öyle ki Fransa da yapılan bir çalışmada -4 derece ve altındaki sıcaklıklarda tansiyon değerinin 140/90 mmHg den yüksek olmasının kalp krizi riskinin 2 kat artmasına neden olduğu saptanmış. Yapılan çalışmalarda tansiyon hastalarında gün içerisindeki hava sıcaklığında 5 dereceden fazla olan düşüşlerde de riskin artığı tespit edilmiş. Soğuk ava ayrıca kalp duvarı stres düzeyinin artmasına ve kanın kalınlaşıp akışkanlığını etkileyerek pıhtılaşmasına neden oluyor. Bunun sonucunda da kalp krizi oluşumuna zemin hazırlıyor. Bunların yanı sıra solunum sistemi enfeksiyonlarının artmasına neden olarak da kalbin iş yükünü arttırıyor ve kalp krizi oluşumunu kolaylaştırıyor.”
KİMLER RİSK ALTINDA?
• Özellikle ileri yaş grubunda olanlar,
• Dış mekanda çalışanlar,
• Enfeksiyona zemin hazırlayan kalabalık ortamlarda çalışmak zorunda olanlar,
• Depresyon gibi stres yönetimi bozulmuş kişiler soğuk havalarda daha dikkatli olmalı.
SOĞUK HAVADA KALBİ KORUMANIN 10 PÜF NOKTASI
1. RÜZGÂRI ARKANIZA ALIN: Soğuk havada mümkün olduğunca az kalın, rüzgârı arkanıza alarak yürümeye de özen gösterin.
2. BİRKAÇ KAT GİYİNİN: Dışarıda uzun süre kalmanız gerekiyorsa veya egzersizi dış ortamda yapacaksanız ve hava soğuksa birkaç katmandan oluşan kıyafet seçerek vücut yüzeyinde koruyucu bir hava katmanı yaratın.
3. BAŞINIZI VE ELLERİNİZİ KORUYUN: Soğuk havalarda en önemli ısı kaybı baş ve ellerde oluyor. Bu nedenle başınızı mutlaka şapka-bere ile koruyun, elleriniz için de eldiven kullanın.
4. ISINMAK İÇİN ALKOL ALMAYIN: Isınmak amacıyla alkol alımından uzak durun. Alkol cilt damarlarında genişlemeye neden olarak ısı kaybını kolaylaştırıyor ve kanın yaşamsal organlara akışını azaltıyor.
5. HAFTADA 3 GÜN EGZERSİZ YAPIN: Haftada en az 3 kez, tercihen her gün egzersiz yapın. Egzersizlerin başında mutlaka 10–15 dakika ısınmaya özen gösterin. Asıl egzersiz de yaşınıza uygun kalp hızınızda 15–30 dakika sürmeli. Bu değerler için mutlaka doktorunuza başvurun. Egzersiz sonrası da 5–10 dakika soğuma, gevşeme ve toparlanma hareketlerini yapmayı unutmayın.
6. DIŞARIDA DEĞİL, KAPALI ORTAMDA SPOR YAPIN: Soğuk havada yapılan egzersiz kalp hastalığı riskini artırıyor. Ancak bu soğuk havalarda egzersizi erteleyeceğiniz anlamına gelmemeli. Özellikle soğuk ve rüzgârlı havalarda dış ortam yerine havalandırması optimize edilmiş kapalı ortamlarda egzersiz yapın.
7. EGZERSİZ YAPARKEN SIVI ALIMINA DİKKAT EDİN: Egzersiz öncesinde çay, kahve, sigara ve kafeinli içeceklerden uzak durun. Kalp atım sayısını, dolayısıyla kalbin ihtiyacı olan oksijen miktarını artırıp egzersiz için kullanacağınız rezervi azaltır.
8. BOL SU İÇİN: Egzersiz sırasında kaybedilen sıvı ve elektrolitlerin yerine konması ve sıvı kaybına bağlı kan akışında bozulmayı önlemek için egzersiz öncesinde ve sonrasında bol miktarda su içmeye özen gösterin.
9. İLAÇLARINIZI İHMAL ETMEYİN: İlaçlarınızı mutlaka doktorunuzu tarafından önerilen saatlerde düzenli olarak alın. Özellikle diyabet ve kalp yetersizliği gibi kronik hastalığınız varsa veya 60 yaş üstünde iseniz her yıl mutlaka grip aşısı yaptırmaya da özen gösterin.
10. SİGARAYI ÇÖPE ATIN: En önemli risk faktörlerinden biri olduğu için sigara kullanıyorsanız hemen bırakın.

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Anne sütü bebeği korur16 Ağustos 2018 Perşembe 13:26
  • Saç dökülmesinin nedenleri14 Ağustos 2018 Salı 15:40
  • Sıcak havada gıda zehirlenmesine dikkat09 Ağustos 2018 Perşembe 12:08
  • ERKEN TEDAVİ ÇOK ÖNEMLİ03 Ağustos 2018 Cuma 15:07
  • Eric Ahmet şeker hastalığından kurtuldu23 Temmuz 2018 Pazartesi 14:34
  • Yanıkta en etkili ilk yardım "su ile yıkama"16 Temmuz 2018 Pazartesi 14:24
  • Emirhan artık kitap okuyabilecek11 Temmuz 2018 Çarşamba 16:42
  • Kanser tedavisinde ilave ücret kaldırıldı05 Temmuz 2018 Perşembe 15:32
  • Kelkit Vadisi'nde yaşayanlara kene uyarısı05 Temmuz 2018 Perşembe 12:48
  • "Normal kilolu olmak günümüz şartlarında başarıdır"05 Temmuz 2018 Perşembe 12:44
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim