OMܒde Yaratıcı Dramanın Eğitimdeki Yeri Konuşuldu

OMܒde Yaratıcı Dramanın Eğitimdeki Yeri Konuşuldu
OMÜ Matematik Gönüllüleri Topluluğu tarafından konferans, davetli konuşmacı Ege Üniversitesi İlköğretim Bölümü Öğretim Üyesi Erdem Erem tarafından verildi.

Eğitim Fakültesi Konferans Salonu'nda düzenlenen konferansa öğretim üyeleri ve öğrenciler katıldı. Erdem Erem, “Eğitimde Yaratıcı Düşünmeyi Geliştirme” başlıklı sunumunda, “Bizim şimdiki öğrencilerimiz kundakta bilgisayar açıyorlar. Bugün, 13-14 yaşında milyarlarla oynayan, 17 yaşında banka sistemlerini çökertebilen çocuklar var. Bu yüzden öğretim tekniklerini değiştirmemiz gerekiyor.
Bir öğretmenin en önemli özelliklerinden biri cesaretli olmasıdır. Bunun yanında bir diğer amacınız farklılık yaratmak olsun. Böyle bir çağda farklılık yaratmak çok önemli. Derste huzursuzluk yaratın. Huzursuzluktan kast ettiğim şey korku değil, 'Yeni bir şey üretmeliyim' hissiyatından, yeni bir şey ortaya çıkarma isteğinin verdiği huzursuzluktan söz ediyorum.
“Yaratıcı drama öğrencilerle arkadaş olabilmenizi sağlar.”
Yaratıcı drama; dramatizasyon, psikodrama veya tiyatro ile aynı şey değildir. Tiyatro bir sanat yaratıcı, drama ise eğitim yöntemidir. Eğitimde dramanın hazırlık, canlandırma ve değerlendirme olarak üç süreci vardır. Bu üç süreç birbiriyle bağlantılı olmak zorundadır. Yaratıcı dramada hayatta var olan her şeyden yararlanabiliriz. Yaratıcı drama aynı zamanda öğrencilerle arkadaş olabilmenizi sağlar. Öğretmeni arkadaş yerine koyduğunuz zaman öğrenmeniz de kolaylaşır. ” şeklinde konuştu.
Yaratıcı drama uygulamalarının ardından Erdem Erem öğrencilerden gelen


HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.