• BIST 94.082
  • Altın 189,854
  • Dolar 4,7932
  • Euro 5,6125
  • Samsun 22 °C
  • Ankara 17 °C
  • İstanbul 23 °C
  • SAMSUNSPOR 1.LİG GOLCÜSÜNÜ TRANSFER ETTİ
  • Samsun Haberler.Tv
  • ALO HABER: 0541 950 50 00
  • SAMSUNSPOR 1.LİG GOLCÜSÜNÜ TRANSFER ETTİ
  • Samsun Haberler.Tv
  • ALO HABER: 0541 950 50 00

Kaliteli uyku bağışıklığı güçlendiriyor

Kaliteli uyku bağışıklığı güçlendiriyor
Sürekli hastalanmak, sık sık çıkan uçuklar, kilo kaybı, halsizlik ve yorgunluk gibi belirtilerin bağışıklık sisteminin zayıfladığının habercisi olarak görülüyor.

Uzmanlar sağlıklı beslenme, kaliteli uyku, düzenli spor gibi alınabilecek birkaç önlemin bağışıklığı güçlendirdiğini belirtti.

Memorial Ataşehir Hastanesi Göğüs Hastalıkları Bölümü'nden Uz. Dr. İlkay Keskinel, bağışıklık sistemini güçlendirmenin yolları hakkında önemli açıklamalarda bulundu.

'RUHSAL STRES BAĞIŞIKLIĞI DÜŞÜRÜYOR'

Doğuştan gelen bazı bağışıklık yetmezliklerin bulunduğunu belirten Uz. Dr. İlkay Keskinel, özellikle yeterli ve dengeli beslenmeme, ruhsal ya da fiziksel stres, uykusuzluk, bazı hastalıklar ve bağışıklık baskılayıcı ilaçlar bu sistemin dengesini bozabildiğini dile getirdi. Keskinel, "Ruhsal stres, bağışıklığı en çok düşüren faktörlerden biridir. Stres yaratan faktörleri kontrol etmek mümkün olmasa da, strese sebep olan olaylara bakışımızı değiştirmek yararlı olabilir." dedi.

"Bağışıklık sistemi zayıfladığında zararsız görünen mikrobik hastalıkların bile ölümle sonuçlanması söz konusu olabilir." diyen Keskinel, "Grip ve soğuk algınlığı gibi hastalıklarda genellikle 1-2 hafta içinde iyileşme görülmektedir. Ancak bağışıklık sistemi güçlü olmayan kişilerde bu rahatsızlığın süresi uzayabilir. Yaşlılarda, diyabetlilerde, altta yatan böbrek, kalp ya da solunum sistemine ait kronik hastalığı olan kişilerde daha ağır seyredebilir. Bunun yanında zatürre gibi hastalıklara da zemin hazırlayabilir." diye konuştu.

'UÇUK VE YARALAR ÖNEMLİ HABERCİ'

Vücudun çeşitli bölgelerinde görülen uçuklar yaraların bağışıklık sisteminde bir güçsüzlük olduğunun habercisi olabileceğine dikkat çeken Keskinel, "Bu durumdan kurtulmak için mutlaka bir uzmana başvurulmalı ve bağışıklığın kuvvetlendirilmesi için uygun bir tedavi planı oluşturulmalıdır. Bağışıklık sistemi zayıflama başladığı anda hastalık etkenleri insan vücuduna daha kolaylıkla girerler. Hastalık yapma tehlikesi olan mikroorganizmalar savunma sistemlerini geçebilirlerse, bir takım reaksiyonlar başlatarak yayılmaya çalışırlar." değerlendirmesinde bulundu.

'GÜÇLÜ BAĞIŞIKLIK İÇİN KARANLIKTA KALİTELİ UYKU'

Uzun uykunun tersine kaliteli uykunun önemli olduğuna dikkat çeken Keskinel, "Kaliteli bir uyku da bağışıklık sisteminin sağlıklı işleyişi için önemlidir. Beyinden salgılanan 'melatonin' hormonunun, uyku düzenini sağlaması dışında, bağışıklık üzerine de etki ettiği düşünülmektedir. Bu hormonun salınımı gecenin erken saatlerinde hava karardıktan sonra başlar, saat 02.00 gibi en yüksek seviyeye ulaşıp tekrar azalır. Bu nedenle uykuya dalma saatini mümkün olduğunca geciktirmemeli, en geç saat 23.00 gibi uykuya geçilmiş olmalıdır. Melatonin hormonu, karanlıkta salındığından gece boyunca yatak odasında ışıkların açık bulunmaması, uyunan ortamın mümkün olduğunca karanlık olması önerilir." değerlendirmesinde bulundu.

'BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ BÖYLE GÜÇLÜ KILINIR'

Bağışıklık sisteminin güçlenmesi ile ilgili Uz. Dr. İlkay Keskinel şu önerilerde bulundu: "Tek tip beslenmeyin. Her grup besinden dengeli bir şekilde tüketmeye özen gösterin. En az sigara kadar zararlı olan tütün ürünlerinden (puro, pipo, nargile vb.) uzak durun. Protein kaynağı olarak hayvansal proteinlerle bitkisel proteinleri dengeli bir biçimde tüketin. Çiğ sebze-meyve ile beslenin. Meyve ve sebzeleri mevsiminde tüketin. Pre ve probiyotiklerden yararlanın (ev yoğurdu, kefir, lifli besinler). Doğru ve düzenli egzersiz yapın. Egzersizi haftada 1-2 kez kendinizi tüketircesine değil, mümkünse az miktarda da olsa, her gün yapmaya çalışın. Bitki çaylarından yararlanmayı deneyin. Bitkilerin hepsi kaynatılmaz, usulüne uygun demlenmesi gerektiğini unutmayın. Temizlik maddelerinin aşırı kullanarak cildinizin sağlıklı ve normal bakteri dengesini bozmayın. Hekim önerisi dışında özellikle antibiyotik gibi ilaçlar almayın. Stresten uzak durun. Her zaman pozitif düşünün." CİHAN

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Samsun Haberler.TV30 Nisan 2018 Pazartesi 11:55
  • Ölüm nedeni istatistikleri açıklandı!30 Nisan 2018 Pazartesi 11:53
  • Diyetisyen Pınar Güneş ten Zayıflama Önerileri26 Mart 2018 Pazartesi 16:01
  • Her gün 1 avuç mutlaka tüketin!20 Mart 2018 Salı 12:54
  • Birkaç saat içinde tedavi ediyor!20 Mart 2018 Salı 12:52
  • Ekmekte tuz oranı deniz suyuna yakın20 Mart 2018 Salı 12:46
  • En sık rastlanan kalp hastalıkları hangileridir?03 Mart 2018 Cumartesi 14:34
  • 'İlk üç yaşta ekran ve dijital araçlar zararlı'07 Şubat 2018 Çarşamba 13:25
  • 'Alo 171'e 7 yılda rekor başvuru07 Şubat 2018 Çarşamba 13:24
  • Açık renkli gözlülerde göz kanseri riski daha yüksek07 Şubat 2018 Çarşamba 13:22
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim