• BIST 107.202
  • Altın 145,263
  • Dolar 3,5161
  • Euro 4,1312
  • Samsun 27 °C
  • Ankara 25 °C
  • İstanbul 27 °C
  • KÖKTAŞ'TAN SAMSUNSPOR'A ZİYARET
  • SAMSUNSPOR'DA DURMAK YOK
  • SAMSUNSPOR'UN RAKİBİ GİRESUNSPOR
  • KÖKTAŞ'TAN SAMSUNSPOR'A ZİYARET
  • SAMSUNSPOR'DA DURMAK YOK
  • SAMSUNSPOR'UN RAKİBİ GİRESUNSPOR

KALİTELİ BİR UYKU İÇİN GÜNDE İKİ BARDAK SÜT İÇİN

KALİTELİ BİR UYKU İÇİN GÜNDE İKİ BARDAK SÜT İÇİN
Gerek fiziksel gerekse ruhsal yönden sağlıklı olmanın temel koşulunun iyi bir uyku uyumak olduğunu söyleyen uzmanlar, sağlıklı ve dengeli beslenmenin kaliteli uykuya yardımcı olduğunu vurguluyor.

Uzmanlar, özellikle sütün içinde bulunan vitaminlerin düzenli uykuyu sağlayan temel besin maddeleri olan B6, B12 maddelerini içerdiğini belirterek düzenli süt tüketiminin uyku üzerindeki olumlu etkisine dikkat çekiyor.

İnsanlar için ortak bir gereksinim olan uykunun yaşamımızın ortalama 1/3'ünü oluşturduğunu söyleyen uzmanlar, uykunun vücudun kendisini yenilediği, sağlıklı ve uzun yaşamın temeli olan, nefes alma, yemek yeme kadar önemli bir gereklilik olduğunu vurguluyor. Sütte serotonin maddesinin uyku kalitesini olumlu etkilediğini söyleyen uzmanlar, her yaşta insanın günde 2 bardak süt içmesi gerektiğini belirtiyor.

Nuh Naci Yazgan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Neriman İnanç; cinsiyet, yaş, fiziksel aktivite ve beslenmenin uykuyu etkileyen faktörler olduğunu söylerken, belli besin ve içeceklerin uykuyu etkilediğinin altınızı çizdi.


İnsanların gereksinim duydukları uykunun yaş, cinsiyet, beslenme, aktivite, sağlık durumu, çevresel ortam ve bireysel özelliklere göre farklılık gösterdiğine dikkat çeken Prof. İnanç, “Uyku gereksinimi küçük çocuklarda günde 10-12 saat, sağlıklı bir erişkinde 6-9 saat, yaşlı bireylerde 6,5 saat kadardır” dedi.



Belli besin ve içeceklerin alımının uykuyu etkilediğinin bilindiğini kaydeden İnanç, “Kafein, uyarıcı bir maddedir ve yatmadan önce kafein içeren içeceklerin (kahve, çay, kola) alınması uyumayı zorlaştırır. Çalışmalar yağ ve rafine karbonhidratlardan zengin beslenmenin, yetersiz sebze tüketmenin ve düzensiz öğünlerin uyku üzerinde olumsuz etkisi olduğunu göstermiştir” diye konuştu.



Birçok batı ülkesinde inek sütünün uyku veren etkisi nedeniyle sakinleştirici bir besin olarak kabul edildiğini hatırlatan Prof. Dr. Neriman İnanç, “Süt kaliteli uykuda etkili olan melatonin triptofan, B6, B12 vitamini içeren temel besin kaynaklarından birisidir. Düzenli uyku olmadan sağlıklı bir zihinsel ve bedensel çalışmadan bahsetmek mümkün değildir. Bu nedenle gereken zamanda, gerektiği kadar uyanık kalabilmek için kaliteli uykuda etkili tek besin olan sütü her yaş grubunun mutlaka tüketmesi gerekmektedir” dedi.

  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • REFLÜ TEDAVİSİ25 Şubat 2017 Cumartesi 10:34
  • Kemik sağlığınızı D vitamini ile koruyun24 Şubat 2017 Cuma 10:39
  • “GIDA TAKVİYESİ ÜRÜN” AÇIKLAMASI19 Şubat 2017 Pazar 12:55
  • ALTERNATİF TIP UYARISI18 Şubat 2017 Cumartesi 12:21
  • BEL FITIĞI TEDAVİSİ13 Şubat 2017 Pazartesi 12:18
  • FELÇLERDE ERKEN TEDAVİ11 Şubat 2017 Cumartesi 11:33
  • Probiyotik ve prebiyotik tüketin uyarısı10 Şubat 2017 Cuma 11:28
  • Bel fıtığı belirtileri ve nasıl tedavi edilir?08 Şubat 2017 Çarşamba 11:52
  • 'Kurugöz hastalığı' uyarısı07 Şubat 2017 Salı 11:33
  • HER 6 ERKEKTEN BİRİ PROSTAT KANSERİ07 Şubat 2017 Salı 11:32
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 DENGE GAZETESİ | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0362 420 04 28 | Faks : 0362 431 55 53 | Haber Scripti: CM Bilişim